Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: JarekPG » 26 marca 2021, 18:44

90% Ciała , 10% łapek/taśm i to tylko na początku jako impuls :) i równo wstanie.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 marca 2021, 11:49

Ciągnięcie za A plus A' przyspiesza stawianie pod warunkiem że skrzydło nie idzie w motyla. Jeśli idzie w motyla, to należy skrzydło rozłożyć bardziej łuk lub podczas stawiania rozłożyć ręce możliwość szeroko. Albo stawiać tylko za taśmy A bez A'. Czyli za A plus A' opłaca się ciągnąć przy słabym wietrze. Przy silniejszych podmuchach nie ma to sensu. Najlepiej po prostu sprawdzić jaka jest różnica i przejść do bardziej zaawansowanych ćwiczeń: stawianie bez trzymania taśm A i stawianie za pomocą jednej taśmy A.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: Chrab » 25 marca 2021, 11:06

Ja tam łapie za A i A', w weekend ma wiać to spróbuję obu wersji.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: DaRiO77 » 25 marca 2021, 10:58

Jarko_147 pisze:
DaRiO77 pisze:Cześć.
Mam „głupie” pytanie. Przy założeniu że macie taśmy dzielone (A i A’) to czy przy starcie klasykiem i alpejką ciągniecie za obie pary trzymając razem czy tylko za A. Jeśli różnie to proszę o wskazówki kiedy/dlaczego/po co….
W instrukcji skrzydła którym latam jest napisane albo tak albo tak w zależności od warunków.

Najlepiej tylko A. Najpierw podnosisz centropłat. A' są do bocznych sekcji pierwszego rzędu, które powinny podnieść się i napełnić się dopiero po centropłacie.
A, że tak z ciekawości, kolega miał kiedyś jakiś kurs ;) ? Bo to na kursie są podstawy ;)


W temacie ciekawości:
Szwagier zrobił wyciągarkę to się nauczyłem, po co kurs Panie „piniędzy” szkoda. A i najważniejsze: nie mam akwarium :D
a dokładniej wyjdzie z kalambura, zamieniając literę "S" na "T"
Obrazek
A na poważnie:
Powołując się na literaturę fachową: "Suma wszystkich błędów w paralotniarstwie" wydanie 1 czytamy że można tak i tak.
No skoro można "tak i tak" to może jak słabiej wieje to obie a jak mocniej to tylko A. Czyli jeśli klasykiem, bo wtedy jeszcze słabiej wieje to chwytać obie?
Czy czasami w tych "lepszych" skrzydłach, gdzie wcale nie ma taśmy A' i trzeba uszy zakładać "uważniej" żeby sobie SAT-a nie zafundować, te linki nie są już na stałe doczepione do A?
A może nie ma to żadnego znaczenia i niepotrzebnie zawracam 4 litery ;)

Jak napisałem to "głupie pytanie".... ;)

P.S.
W instrukcji mam napisane:
The take-off with the Cruiser is quite easy. Generally we recommend to take both A-risers ( A and A´) for
starting the Cruiser. Depending on the starting-technique, the wind-situation and the terrain you can
alternatively use only the inner A-risers (A) for lifting up the glider.
For a better orientation the different risers are marked with different colours.
---
a po naszemu (google translator):
Start Cruisera jest dość łatwy. Generalnie zalecamy zabranie obu taśm A (A i A´) na
uruchomienie Cruisera. W zależności od techniki startu, sytuacji wiatrowej i terenu jaki możesz
alternatywnie używaj tylko wewnętrznych taśm A (A) do podnoszenia szybowca.
Dla lepszej orientacji różne piony są oznaczone różnymi kolorami.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: ciacholot » 25 marca 2021, 10:44

Można by się jeszcze rozdrobnić na siłę wiatru i długość startowiska przy klasyku w aspekcie wypełniania się całego skrzydła przy użyciu tylko A.
I przy alpejce z większym wiatrem żeby wypełniało się wyżej a nie już na ziemi...
Nie mogę się rozwodzić bo mnie wyleją z roboty, ale może ktoś...

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: uriuk » 25 marca 2021, 10:35

Zalezy od skrzydla. Jesli dany model ma tendencje do wstawania "motylem" to uzywa sie wylacznie tasm A, jesli wstaje centroplatem, to ciagnie sie za wszystkie tasmy.

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: Jarko_147 » 25 marca 2021, 09:57

DaRiO77 pisze:Cześć.
Mam „głupie” pytanie. Przy założeniu że macie taśmy dzielone (A i A’) to czy przy starcie klasykiem i alpejką ciągniecie za obie pary trzymając razem czy tylko za A. Jeśli różnie to proszę o wskazówki kiedy/dlaczego/po co….
W instrukcji skrzydła którym latam jest napisane albo tak albo tak w zależności od warunków.

Najlepiej tylko A. Najpierw podnosisz centropłat. A' są do bocznych sekcji pierwszego rzędu, które powinny podnieść się i napełnić się dopiero po centropłacie.
A, że tak z ciekawości, kolega miał kiedyś jakiś kurs ;) ? Bo to na kursie są podstawy ;)

Re: Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: 88dawid88 » 25 marca 2021, 09:20

Ja łapię tylko za A i skrzydło wstaje bez problemu. Na początku próbowałem łapać obie (przy alpejce) ale było mi nie wygodnie. Ogólnie nie ma tu wielkiej filozofii... Skrzydło musisz wyciągnąć nad głowę, a jak to zrobisz to zależy od Ciebie.

Pytanie o taśmy A’ podczas startu.

Post autor: DaRiO77 » 25 marca 2021, 07:01

Cześć.
Mam „głupie” pytanie. Przy założeniu że macie taśmy dzielone (A i A’) to czy przy starcie klasykiem i alpejką ciągniecie za obie pary trzymając razem czy tylko za A. Jeśli różnie to proszę o wskazówki kiedy/dlaczego/po co….
W instrukcji skrzydła którym latam jest napisane albo tak albo tak w zależności od warunków.

Na górę