Jarko_147 pisze:DaRiO77 pisze:Cześć.
Mam „głupie” pytanie. Przy założeniu że macie taśmy dzielone (A i A’) to czy przy starcie klasykiem i alpejką ciągniecie za obie pary trzymając razem czy tylko za A. Jeśli różnie to proszę o wskazówki kiedy/dlaczego/po co….
W instrukcji skrzydła którym latam jest napisane albo tak albo tak w zależności od warunków.
Najlepiej tylko A. Najpierw podnosisz centropłat. A' są do bocznych sekcji pierwszego rzędu, które powinny podnieść się i napełnić się dopiero po centropłacie.
A, że tak z ciekawości, kolega miał kiedyś jakiś kurs

? Bo to na kursie są podstawy

W temacie ciekawości:
Szwagier zrobił wyciągarkę to się nauczyłem, po co kurs Panie „piniędzy” szkoda. A i najważniejsze: nie mam akwarium
a dokładniej wyjdzie z kalambura, zamieniając literę "S" na "T"

A na poważnie:
Powołując się na literaturę fachową: "Suma wszystkich błędów w paralotniarstwie" wydanie 1 czytamy że można tak i tak.
No skoro można "tak i tak" to może jak słabiej wieje to obie a jak mocniej to tylko A. Czyli jeśli klasykiem, bo wtedy jeszcze słabiej wieje to chwytać obie?
Czy czasami w tych "lepszych" skrzydłach, gdzie wcale nie ma taśmy A' i trzeba uszy zakładać "uważniej" żeby sobie SAT-a nie zafundować, te linki nie są już na stałe doczepione do A?
A może nie ma to żadnego znaczenia i niepotrzebnie zawracam 4 litery

Jak napisałem to "głupie pytanie"....

P.S.
W instrukcji mam napisane:
The take-off with the Cruiser is quite easy. Generally we recommend to take both A-risers ( A and A´) for
starting the Cruiser. Depending on the starting-technique, the wind-situation and the terrain you can
alternatively use only the inner A-risers (A) for lifting up the glider.
For a better orientation the different risers are marked with different colours.
---
a po naszemu (google translator):
Start Cruisera jest dość łatwy. Generalnie zalecamy zabranie obu taśm A (A i A´) na
uruchomienie Cruisera. W zależności od techniki startu, sytuacji wiatrowej i terenu jaki możesz
alternatywnie używaj tylko wewnętrznych taśm A (A) do podnoszenia szybowca.
Dla lepszej orientacji różne piony są oznaczone różnymi kolorami.
[quote="Jarko_147"][quote="DaRiO77"]Cześć.
Mam „głupie” pytanie. Przy założeniu że macie taśmy dzielone (A i A’) to czy przy starcie klasykiem i alpejką ciągniecie za obie pary trzymając razem czy tylko za A. Jeśli różnie to proszę o wskazówki kiedy/dlaczego/po co….
W instrukcji skrzydła którym latam jest napisane albo tak albo tak w zależności od warunków.[/quote]
Najlepiej tylko A. Najpierw podnosisz centropłat. A' są do bocznych sekcji pierwszego rzędu, które powinny podnieść się i napełnić się dopiero po centropłacie.
A, że tak z ciekawości, kolega miał kiedyś jakiś kurs ;) ? Bo to na kursie są podstawy ;)[/quote]
W temacie ciekawości:
Szwagier zrobił wyciągarkę to się nauczyłem, po co kurs Panie „piniędzy” szkoda. A i najważniejsze: nie mam akwarium :D
a dokładniej wyjdzie z kalambura, zamieniając literę "S" na "T"
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Lada_2109_Samara_1300_S_Hanseat_Front.JPG/240px-Lada_2109_Samara_1300_S_Hanseat_Front.JPG[/img]
A na poważnie:
Powołując się na literaturę fachową: "Suma wszystkich błędów w paralotniarstwie" wydanie 1 czytamy że można tak i tak.
No skoro można "tak i tak" to może jak słabiej wieje to obie a jak mocniej to tylko A. Czyli jeśli klasykiem, bo wtedy jeszcze słabiej wieje to chwytać obie?
Czy czasami w tych "lepszych" skrzydłach, gdzie wcale nie ma taśmy A' i trzeba uszy zakładać "uważniej" żeby sobie SAT-a nie zafundować, te linki nie są już na stałe doczepione do A?
A może nie ma to żadnego znaczenia i niepotrzebnie zawracam 4 litery ;)
Jak napisałem to "głupie pytanie".... ;)
P.S.
W instrukcji mam napisane:
The take-off with the Cruiser is quite easy. Generally we recommend to take both A-risers ( A and A´) for
starting the Cruiser. Depending on the starting-technique, the wind-situation and the terrain you can
alternatively use only the inner A-risers (A) for lifting up the glider.
For a better orientation the different risers are marked with different colours.
---
a po naszemu (google translator):
Start Cruisera jest dość łatwy. Generalnie zalecamy zabranie obu taśm A (A i A´) na
uruchomienie Cruisera. W zależności od techniki startu, sytuacji wiatrowej i terenu jaki możesz
alternatywnie używaj tylko wewnętrznych taśm A (A) do podnoszenia szybowca.
Dla lepszej orientacji różne piony są oznaczone różnymi kolorami.