Post autor: SP8EBC » 06 lutego 2022, 19:29
Zbyszek,
Przede wszystkim należy dać sobie tutaj pozor na to, co myślę wszyscy wiedzią a PKBWL mi o tym przypomniał. Oni czytają precla, czytają też pgforum
W jaki więc sposób mielibyśmy publicznie moderować tutaj to pismo, skoro z dużą dozą prawdopodobieństwa PKBWL przyglądał by się tej moderacji
W zasadzie pozostały po prostu zadzwonić do nich i złożyć oświadczenie typu """W sumie to jak już i tak to oglądacie, to teraz już jest na gotowo"""
Wiesz co mam na myśli.
Blazej pisze:Zbyszek, zmienić zasady działania PSP i sprawić aby faktycznie stowarzyszenie było głosem środowiska i miało wpływ na zmianę prawa, jakość pracy PKBWL i ULC można tylko poprzez zmianę jego zarządu. I tu pojawia się problem bo nie ma nikogo kto chciałby się tego wyzwania podjąć. Twój apel tutaj odbieram pozytywnie ale może warto abyś chwycił za telefon i najzwyczajniej w świecie zainicjował kontakt?
A propos tych zmian w prawie. Jesteśmy obecnie na równi pochyłej. Od 2014 kiedy dostałem się do zarządu PSP brałem udział w niezliczonych negocjacjach w ASM PAŻP jeżeli chodzi o przestrzeń powietrzną. Poniżej wrzucam linki ze strony PSP w kolejności dowolnej
http://psp.org.pl/aktualna-sytuacja-w-s ... iczeniach/http://psp.org.pl/konsultacje-spoleczne ... hronowych/http://psp.org.pl/reakcja-psp-na-nowe-o ... nia-lotow/http://psp.org.pl/spotkanie-w-pazp-w-sp ... -wyspowym/http://psp.org.pl/odpowiedz-psp-na-kons ... spoleczne/http://psp.org.pl/strefy-tra-skrzyczne- ... ualizacja/Oczywiście to nie wszystko i można by było do tej listy dopiąć kilka kolejnych konsultacji. Dało się jednak nie odnieść wrażenia, że po dojściu PiSu do władzy a zwłaszcza pod koniec pierwszej kadencji i na początku drugiej, kiedy poczuli się mocni i dobrze okopani, sytuacja zaczęła się załamywać. Koronnym tego przykładem jest rozporządzenie o ograniczeniach lotów na 3 miesiące i "granice administracyjne miast". Był to podaj pierwszy przykład kiedy zostaliśmy tak mocno zignorowani i kiedy nic w zasadzie nie wskóraliśmy. Nasze dwa pisma również nie były jakieś super grzeczne. Zmarnowaliśmy ogromną ilość naszego czasu. Nie tylko zresztą my bo AOPA Poland, czyli portal dlapilota.pl również. I co? I nic. MI został tutaj niewzruszony na swojej pozycji.
Teraz przeczytajcie sobie to:
https://latajlegalnie.com/2021/08/09/zm ... #more-2490To jest oczywiście jakiś tam mniej bądź bardziej kontrolowany wyciek z ULCu. Przepisy te oczywiście nie weszły w życie. Być może ULC i MI przestraszyło się reakcji środowiska i odpuścili.
Wiecie jednak co to oznacza? Że jeżeli ULC i MI będzie chciał zaorać latanie paralotniami, to zrobi to nie pytając się nikogo o zdanie. Zrobi to w sposób, od którego nie będzie obecnie przysługiwało jakiekolwiek odwołanie. Początkiem 2020 roku wydawało nam się, że cała sprawa z granicami administracyjnymi miast jest szczytem arogancji i buty władzy. Korona pokazało, że tamto było ledwie preludium.
Zbyszek,
Przede wszystkim należy dać sobie tutaj pozor na to, co myślę wszyscy wiedzią a PKBWL mi o tym przypomniał. Oni czytają precla, czytają też pgforum ;) W jaki więc sposób mielibyśmy publicznie moderować tutaj to pismo, skoro z dużą dozą prawdopodobieństwa PKBWL przyglądał by się tej moderacji ;) W zasadzie pozostały po prostu zadzwonić do nich i złożyć oświadczenie typu """W sumie to jak już i tak to oglądacie, to teraz już jest na gotowo""" :) Wiesz co mam na myśli.
[quote="Blazej"]Zbyszek, zmienić zasady działania PSP i sprawić aby faktycznie stowarzyszenie było głosem środowiska i miało wpływ na zmianę prawa, jakość pracy PKBWL i ULC można tylko poprzez zmianę jego zarządu. I tu pojawia się problem bo nie ma nikogo kto chciałby się tego wyzwania podjąć. Twój apel tutaj odbieram pozytywnie ale może warto abyś chwycił za telefon i najzwyczajniej w świecie zainicjował kontakt?[/quote]
A propos tych zmian w prawie. Jesteśmy obecnie na równi pochyłej. Od 2014 kiedy dostałem się do zarządu PSP brałem udział w niezliczonych negocjacjach w ASM PAŻP jeżeli chodzi o przestrzeń powietrzną. Poniżej wrzucam linki ze strony PSP w kolejności dowolnej
http://psp.org.pl/aktualna-sytuacja-w-sprawie-rozporzadzenia-o-ograniczeniach/
http://psp.org.pl/konsultacje-spoleczne-tra-na-potrzeby-skokow-spadochronowych/
http://psp.org.pl/reakcja-psp-na-nowe-ograniczenia-lotow/
http://psp.org.pl/spotkanie-w-pazp-w-sprawie-stref-w-beskidzie-wyspowym/
http://psp.org.pl/odpowiedz-psp-na-konsultacje-spoleczne/
http://psp.org.pl/strefy-tra-skrzyczne-wazna-aktualizacja/
Oczywiście to nie wszystko i można by było do tej listy dopiąć kilka kolejnych konsultacji. Dało się jednak nie odnieść wrażenia, że po dojściu PiSu do władzy a zwłaszcza pod koniec pierwszej kadencji i na początku drugiej, kiedy poczuli się mocni i dobrze okopani, sytuacja zaczęła się załamywać. Koronnym tego przykładem jest rozporządzenie o ograniczeniach lotów na 3 miesiące i "granice administracyjne miast". Był to podaj pierwszy przykład kiedy zostaliśmy tak mocno zignorowani i kiedy nic w zasadzie nie wskóraliśmy. Nasze dwa pisma również nie były jakieś super grzeczne. Zmarnowaliśmy ogromną ilość naszego czasu. Nie tylko zresztą my bo AOPA Poland, czyli portal dlapilota.pl również. I co? I nic. MI został tutaj niewzruszony na swojej pozycji.
Teraz przeczytajcie sobie to: https://latajlegalnie.com/2021/08/09/zmiany-dla-ladowisk-czyli-jak-zaorac-latanie-smiglowcami/#more-2490
To jest oczywiście jakiś tam mniej bądź bardziej kontrolowany wyciek z ULCu. Przepisy te oczywiście nie weszły w życie. Być może ULC i MI przestraszyło się reakcji środowiska i odpuścili.
Wiecie jednak co to oznacza? Że jeżeli ULC i MI będzie chciał zaorać latanie paralotniami, to zrobi to nie pytając się nikogo o zdanie. Zrobi to w sposób, od którego nie będzie obecnie przysługiwało jakiekolwiek odwołanie. Początkiem 2020 roku wydawało nam się, że cała sprawa z granicami administracyjnymi miast jest szczytem arogancji i buty władzy. Korona pokazało, że tamto było ledwie preludium.