Post autor: Chicago » 09 kwietnia 2016, 16:10
Witam , nie bede pisał gdzie spieprzyłeś ten komin bo koledzy wyjaśnili ci jasno . Ale jeśli latasz z jakimkolwiek urządzeniem co pokazuje ci prędkość w względem ziemi to jest to też swoisty sufler, w locie po prostej bez oznak na ziemi bo wysoko i po niebieskim . Dzięki GPS poznasz, gdzie ew jest ,lub może być komin .
Ano jeśli twoja prędkość zaczyna wzrastać bardziej niż dotychczasowa np. z 35km do 40 , i nie odpuściłeś sterów lub nie nacisnąłeś speeda to znaczy ze gdzieś z przodu na kier 50-60* jest komin jeśli nie wyczułeś po skrzydle z której strony go mijasz to pokaże ci to GPS , bo twoja prędkość znaczne zmaleje po minięciu poszukiwanego komina . Jak będziesz się oddalał do komina twoja prędkość powróci +/- do wartości z przed czyli do +/_35kmh . To z której jest komin pomoże ci glajt który ma tendencję do skręcania do unoszonego powietrza nie powinieneś zbyt ingerować w kontrole nad skrzydłem, naucz się słuchać tego co mówi uprząż na sygnały odebrane od glajta a ten od powietrza .Na przeskoku jak powietrze wokoło ciebie zaczyna być bardziej niespokojne to znaczy ze gdzies w pobliżu jest noszenie ,OBSERWUJ wytęż wzrok patrz na ziemie i powietrze ,CZUJ ciepło , WĄCHAJ często komin ma zapach grilla lub siana , Wiadomo że pomocna jest optymalna trasa lotu od noszenia do potencjalnego noszenia nie lec jak głupi po prostej lec krawędzią lasu czy szpaleru drzew,czy po tzw wyzwalaczach,i tzw akumulatorach , patrz jak świeci słonce i jak układa się cień . Im silniejszy wiatr tym kominy bardziej pochylone w pewnej jego części , nie koniecznie poprawiamy komin pod wiatr choć często tak jest , krążymy zawsze aktywnie , noszenie wzrasta poszerzamy krążenie , maleje zacieśniamy po to właśnie by być ciągle w centro . na drobne zmiany nie machamy sterówkami jak spłuczką w kiblu ,wszystko dzieje się ze zwłoką, zwłokę ma około 1 sek twoje Vario ,twój glajt reaguje ze zwłoką na ruch steru itd. wiedz wszystko z umiarem i spokojnie . Dużo balansu ciałem mniej sterówką , jak wycentrujesz to wewnętrzny ster trzymaj na jednej wysokości a korekty wprowadzaj zewnętrzną sterówką .(potem w miarę wprawy możesz wprowadzać swoje wariacje ) Pamiętaj o balansie ciałem to ważniejsze jest jak sterówki .
I ćwicz - pozdrawia mistrz gubienia kominów Grzegorz
Witam , nie bede pisał gdzie spieprzyłeś ten komin bo koledzy wyjaśnili ci jasno . Ale jeśli latasz z jakimkolwiek urządzeniem co pokazuje ci prędkość w względem ziemi to jest to też swoisty sufler, w locie po prostej bez oznak na ziemi bo wysoko i po niebieskim . Dzięki GPS poznasz, gdzie ew jest ,lub może być komin .
Ano jeśli twoja prędkość zaczyna wzrastać bardziej niż dotychczasowa np. z 35km do 40 , i nie odpuściłeś sterów lub nie nacisnąłeś speeda to znaczy ze gdzieś z przodu na kier 50-60* jest komin jeśli nie wyczułeś po skrzydle z której strony go mijasz to pokaże ci to GPS , bo twoja prędkość znaczne zmaleje po minięciu poszukiwanego komina . Jak będziesz się oddalał do komina twoja prędkość powróci +/- do wartości z przed czyli do +/_35kmh . To z której jest komin pomoże ci glajt który ma tendencję do skręcania do unoszonego powietrza nie powinieneś zbyt ingerować w kontrole nad skrzydłem, naucz się słuchać tego co mówi uprząż na sygnały odebrane od glajta a ten od powietrza .Na przeskoku jak powietrze wokoło ciebie zaczyna być bardziej niespokojne to znaczy ze gdzies w pobliżu jest noszenie ,OBSERWUJ wytęż wzrok patrz na ziemie i powietrze ,CZUJ ciepło , WĄCHAJ często komin ma zapach grilla lub siana , Wiadomo że pomocna jest optymalna trasa lotu od noszenia do potencjalnego noszenia nie lec jak głupi po prostej lec krawędzią lasu czy szpaleru drzew,czy po tzw wyzwalaczach,i tzw akumulatorach , patrz jak świeci słonce i jak układa się cień . Im silniejszy wiatr tym kominy bardziej pochylone w pewnej jego części , nie koniecznie poprawiamy komin pod wiatr choć często tak jest , krążymy zawsze aktywnie , noszenie wzrasta poszerzamy krążenie , maleje zacieśniamy po to właśnie by być ciągle w centro . na drobne zmiany nie machamy sterówkami jak spłuczką w kiblu ,wszystko dzieje się ze zwłoką, zwłokę ma około 1 sek twoje Vario ,twój glajt reaguje ze zwłoką na ruch steru itd. wiedz wszystko z umiarem i spokojnie . Dużo balansu ciałem mniej sterówką , jak wycentrujesz to wewnętrzny ster trzymaj na jednej wysokości a korekty wprowadzaj zewnętrzną sterówką .(potem w miarę wprawy możesz wprowadzać swoje wariacje ) Pamiętaj o balansie ciałem to ważniejsze jest jak sterówki .
https://www.youtube.com/watch?v=Phin5k3THr4
https://www.youtube.com/watch?v=1TmzpfSMs-8
I ćwicz - pozdrawia mistrz gubienia kominów Grzegorz