Procedury paralotniowe - Rzut zapasu

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Procedury paralotniowe - Rzut zapasu

Re: Procedury paralotniowe - Rzut zapasu

Post autor: uriuk » 03 października 2016, 12:15

Z rozmow starych pilotow wynika, ze kazdy z nich kiedys bawil sie w wyprowadzanie skrzydla za dlugo i albo mial z tego powodu wypadek, albo uniknal go w sposob niekontrolowany (znczy sie sytuacja wymknela sie spod kontroli ale skrzydlo bylo madrzejsze od pilota i samo wyszlo).
Warto miec wbity w glowe algorytm: swiat wiruje i jest ponizej 300 m, a nie wiemy co z tym zrobic, to autoamtycznie paka. Lepiej raz za duzo niz raz za malo.

Procedury paralotniowe - Rzut zapasu

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 października 2016, 12:00

Łapanie uchwytu zapasu ćwiczymy na tyle często żeby łapać uchwyt automatycznie bez szukania.

W razie konieczności użycia zapasu łapiemy za uchwyt zapasu i ciągnąc otwieramy kontener zapasu i wyciągamy kopertę z zapasem z kontenera.

Po wyciągnięciu koperty odrzucamy ją możliwie mocno w bok najlepiej przeciwnie do kierunku naszego lotu. Uchwyt zapasu wypuszczamy z ręki. Nie celujemy w przeszkody w postaci skrzydła lub elementy wózka.

Po otwarciu zapasu gasimy skrzydło poprzez ściągnięcie za linki do pilota, najlepiej za linki sterówek lub tylnych rzędów.

Zapasu używamy automatycznie w przypadku gdy znajdujemy się na małej wysokości (poniżej 300 metrów) i doszło do: zderzenia, rotacji której nie da się zatrzymać w pierwszej próbie, każdej innej utraty kontroli nad skrzydłem.

W przypadku gdy utrata kontroli nastąpiła na znacznej wysokości pilot może próbować przywrócić kontrolę nad skrzydłem zanim użyje zapasu, ale pod warunkiem że kontroluje utratę wysokości a lot jest stabilny.

Na górę