Hej,
w krajach członkowskich UE uprawnienia muszą być honorowane. IPPI jest tylko międzynarodowym potwierdzeniem posiadanych uprawnień. W UE obowiązuje zasada wzajemnego uznawania. Dlatego potrzeba posiadania IPPI dla krajów UE zmieniła się dawno temu. Nie popadajcie w skrajność. Jak jeździmy autem do Czech, Austrii itd. to też nikt nie wyrabia międzynarodowego potwierdzenia dla prawa jazdy bo jesteśmy tam przejazdem.
Kiedyś czesi bardzo dawno temu też chcieli ode mnie IPPI kartę, zanim jeszcze wyrobiłem uprawnienia czeskie a przy sobie miałem ŚK. Temat się skończył na etapie listy Państw członkowskich i nie ważne że w LAA mają zapisane że obcy pilot powinien mieć IPPI kartę. Obcy spoza UE to ok. Słoweńcy w obowiązku mają honorować Twoje uprawnienia polskie i tak samo Polacy mają w obowiązku honorować uprawnienia słoweńskie, tym bardziej gdy jesteśmy tam tylko przejazdem i nie zamieszkujemy tego terenu.
Jak się rozwalisz w Austrii, Słowenii itp. to nikt Cię nie będzie pytał czy miałeś IPPI, a Twój polski ubezpieczyciel sprawdzi czy posiadasz ważne uprawnienia, co w Twoim przypadku będzie ŚK.
Jeżeli Ty kogoś rozwalisz w Słowenii to pierwsze co będą sprawdzać czy byłeś ubezpieczony i czy posiadałeś ważne uprawnienia wydane w Państwie członkowskim.
Widziałem wielu rozwalonych pilotów którzy nie mieli IPPI i nigdy to nie był problem. No i widziałem też inspektorów którzy chcieli widzieć IPPI kartę ale zawsze posyłałem ich kulturalnie do PICZY mimo że w portfelu mam IPPI 5 z 2002 roku - od tego czasu również dobrze przecież nie musiałem latać
a moje umiejętności odpowiadają yyy IPPI 1...
Teraz sobie wyobraź że cała masa Polaków musi pokazać IPPI 4-5 na Javorovym inaczej nie wolno im latać...
Zapewne by była zadyma
Pozdrawiam,