Garść trochę innych opinii, czasem wręcz sprzecznych w stosunku do gdzie indziej prezentowanych praktyk w lataniu aktywnym.
Elementy które wyłapałem dla siebie:
Zastrzeżenie: Przedstawione informacje są tylko opinia pilota i nie powinny być przyjmowane w ciemno.
0. Podstawa bezpieczeństwa są regularne ćwiczenia bezpieczeństwa (SIV).
1. W turbulentnych warunkach warto patrzeć na skrzydło. Informacja wzrokowa jest znacznie szybsza i precyzyjniejsza niż ta przekazywana przez linki.
W żaden sposób nie zwalnia to z obserwacji otoczenia!!!!
2. Przy froncie warto uderzyć po sterówkach żeby uniknąć splątania końcówek skrzydła.
3. Przy dużych podwinięciach lepiej się biernie poddać niż walczyć obciążając zdrową stronę aby uniknąć skręcenia w taśmach i przyspieszyć wyjście z atrakcji.
Powyższe nie obowiązuje jeśli poddając się walniemy w coś lub kogoś!!!
4. W dezorientujące sytuacji warto przyjąć pozycje podobna do embrionalnej: podkurczone nogi, ręce przy tułowiu, sterówki zaciągnięte do piersi. sytuacja powinna się ustabilizować i pozwolić odzyskać orientacje.
5. Przy skręceniu w taśmach najważniejsze jest równe zaciągniecie sterówek - to da szanse na rozwiązanie problemu w warunkach niskiej energii skrzydła. Aby się odkręcić w taśmach najlepiej przebierać nogami, jakbyśmy biegali (z taśmami nie warto walczyć). Po kilku sekundach powinno to pozwolić odkręcić się.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk