Re- Volt-a

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Re- Volt-a

Re: Re- Volt-a

Post autor: micro » 08 stycznia 2020, 16:45

Fakt, jeśli chodzi o napęd elekryczny, to jakieś filmy na Youtube są, ale to chyba nie w PL.
Znalazłem coś takiego.

Re: Re- Volt-a

Post autor: prokopcio » 08 stycznia 2020, 16:32

To już revoltowiec musi się wypowiedzieć o co mu chodzi, ja odebrałem jako elektryczną ( z silnikiem elektrycznym ) a nie sterowaną elektronicznie ale rzeczywiście nazywać ktoś może różnie.

Re: Re- Volt-a

Post autor: micro » 08 stycznia 2020, 16:28

prokopcio pisze:
micro pisze:Zobacz temat Prokopcia viewtopic.php?t=3147
To nie ppg, A wyciągarka z kolei spalinowa. Nie o to kolega pytał. Sam też coś słyszałem o kimś kto rzeczywiście zbudował elektryczną wyciągarkę i napęd ale też nie wiem kto.

Ale, ale , przecież to Ty robiłeś elektronikę dla DER-a ;) :) .
viewtopic.php?t=2953

Re: Re- Volt-a

Post autor: prokopcio » 08 stycznia 2020, 10:45

micro pisze:Zobacz temat Prokopcia https://www.pgforum.pl/viewtopic.php?t=3147
To nie ppg, A wyciągarka z kolei spalinowa. Nie o to kolega pytał. Sam też coś słyszałem o kimś kto rzeczywiście zbudował elektryczną wyciągarkę i napęd ale też nie wiem kto.

Re: Re- Volt-a

Post autor: micro » 07 stycznia 2020, 21:02

Zobacz temat Prokopcia viewtopic.php?t=3147

Re: Re- Volt-a

Post autor: Revoltowiec » 07 stycznia 2020, 20:19

ciacholot pisze:Jakoś ucichło w temacie latania na prąd. Coś wiecie? Ktoś nad tym pracuje?

Witam. Słyszałem, że ktoś w polsce zbudował napęd elektryczny PPG i prawdopodobnie ta sama osoba wyciągarkę elektryczną ale nie mogę znaleźć migdzie wzmianki na ten trmat.
Ktoś Coś?
Jestem bardzo mocno zainteresowany tematem latania na prąd.

Krzysiek

Re: Re- Volt-a

Post autor: prokopcio » 03 marca 2019, 09:28

atnet pisze:Dodam od siebie ze wolę mieć na plecach 12 litrów paliwa niż 12kg akumulatorów LIPo. Jakby widziałem parę modeli śmigłowców kompletnie z spalonych w locie. Na razie to SC-Fi....
Tak nie pozostaje to bez znaczenia. Na szczęście mamy opcję szybkiego/łatwego zrzutu jako podstawowe założenie projektu ;)

Re: Re- Volt-a

Post autor: atnet » 03 marca 2019, 03:05

Dodam od siebie ze wolę mieć na plecach 12 litrów paliwa niż 12kg akumulatorów LIPo. Jakby widziałem parę modeli śmigłowców kompletnie z spalonych w locie. Na razie to SC-Fi....

Re: Re- Volt-a

Post autor: prokopcio » 14 stycznia 2019, 10:37

Chyba niema takiej potrzeby.

Re: Re- Volt-a

Post autor: prokopcio » 13 stycznia 2019, 21:48

Herflik pisze: silnik elektryczny na magnesach neodymowych o sprawności 330%

przeczytałem i nie znalazłem tam nic o "nadprzyrodzonej" sprawności.
Chwalą się że są wydajniejsze do 330% niż silniki jakieś tam. Jeśli ich mają sprawność nawet 99% to znaczy że przyrównywali do takiego co ma 33% sprawności.

Kluczem do sukcesu jest ubranie w piękne słowa swojego produktu tak, żeby nie skłamać ;) a klientowi oczka się świeciły.

EDIT: Przepraszam, za szybko i pobieżnie przeczytałem ( w sumie przeszukałem artykuł gdzie mowa o 330%),
jednak autor tam pisze bajki, jak uriuk szybko stwierdził :)

kilka niedorzecznych cytatów bo artykuł spory :
- rotor waży co najmniej 35 kilogramów powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów - WG JAKICH PRAW FIZYKI ?
- 540 W na wejściu i 1,755 W na wyjściu generatora - PO CO TO ZASILAJĄ Z ZEWNĄTRZ A NIE W OBRĘBIE URZĄDZENIA ? BO patrz niżej :
- Nobue tłumaczy nam, że to oraz pozostałe urządzenia zużywają energię elektryczną tylko po to, aby przepchać dwa elektromagnetyczne statory umieszczone po obu końcach rotora przez jego martwy punkt ku kolejnemu łukowi magnesów. :lol: ALE CZEMU ENERGIĄ Z ZEWNĄTRZ ?
- Okazuje się źródło zasilania o mocy 16 watów napędza urządzenie, które powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów. TO JEST 1875% SPRAWNOŚCI WIĘC SĄ SKROMNI PISZĄC O SPRAWNOŚCI
- do 330%
- Wynalazek Minato zużywania znacznie mniejsze ilości energii !!! - JEDYNE CZEMU NIE MOGĘ ZAPRZECZYĆ BO NIE WIEM DO CZEGO PORÓWNYWAĆ.

Re: Re- Volt-a

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2019, 19:13

Z 10 kW kiedyś szacowałem teoretycznie max ciąg około 50 kg, co by się pokrywało z osiągami w ppg. Czyli z twojego silnika dało by się wycisnąć jakieś 25 kg ciągu przy lepiej dobranej przekładni i śmigle. I ten maksymalny ciąg można by uznać za wystarczający do lotu poziomego w ppg. Czyli na razie można liczyć napęd do paralotni w dość prosty sposób. 1 minuta lotu to w przeliczeniu na masę napędu 1 kg :)

Re: Re- Volt-a

Post autor: uriuk » 13 stycznia 2019, 19:06

Ale to jest moc trwala, czy chwilowa?

Re: Re- Volt-a

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2019, 18:34

A możesz podać czy ten ciąg 15 kg to jest ciąg maksymalny czy na rekomendowanej połowie mocy i czy czas pracy 15-20 minut to jest na połowie mocy czy na maksymalnej.

Re: Re- Volt-a

Post autor: uriuk » 13 stycznia 2019, 18:29

Uff, ziemia jest ocalona. Zamiast budowac nowe elektrownie weglowe, postawi sie gigantyczny silnik pomyslu japonczyka napedzajacy generator. 33% uzyskanej w ten sposob energii skieruje sie na zasilenie tego silnika, a 67% jest za free. Kopalnie do zamkniecia, elektrownie atomowe do zamkniecia, a wiatraki przerobimy na wetylatory generujace warun na gorce.
Ze tez udalo mi sie doczekac takiej chwili.

Re: Re- Volt-a

Post autor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:41

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.





Prokopcia spacyfikujemy i zrobi. Doda guziczek z napiem "do budy" i będzie zabawka...

Re: Re- Volt-a

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 16:13

A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.

Re: Re- Volt-a

Post autor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Re: Re- Volt-a

Post autor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Re: Re- Volt-a

Post autor: uriuk » 12 stycznia 2019, 15:09

"Mam silnik modelarski i nie zawaham sie go uzyc"

Re: Re- Volt-a

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 15:08

Cztery silniki to postęp? Nie sądzę.

Na górę