Moc/metr samostatka

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Moc/metr samostatka

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 21:21

micro pisze:
Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.

O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek ;)


I to bardzo rozległy - myślę :?: Ale od czego tu by zacząć w takim wątku. Trzeba by posegregować pytania jak na kursie ;) Ale komu zechce się odpowiadać, albo kto się podzieli taką szamańską wiedzą na temat obserwacji niewidzialnego powietrza i jego widzialnej roboty :lol: Mnie to ciekawi jak wygląda myśl takich pilotów wyjadaczy. Tzn. wychodzi taki na dwór i patrzy węszy obserwuje i po jakimś czasie startuje jak się zdecyduje. A potem wznosi się i ocenia co i jak. Można by było książki pisać , takie opowiadania.
Fajnie by było poczytać. Jak dzienniki pokładowe :)
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: micro » 05 lutego 2016, 19:50

Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.

O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek ;)

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 19:23

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.


Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji :) Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.


I fajnie 8-) poczytać takie podsumowanie.
Pozdrawiam Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 18:49

Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.


Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji :) Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 18:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Marcin. pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.


Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze :)
Marcin.


Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę :)


To już post pasujący do "Rozwoju pilota" :) Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 18:10

Marcin. pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.


Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze :)
Marcin.


Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę :)

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 18:01

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.


A sorry , nie dopisałem wcześniej ,że chodzi o PG. A priorytety są takie żeby ze swoim zestawem zgadzać się z testami bezpieczeństwa :D
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 17:37

To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 17:10

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.


Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze :)
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 17:00

Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 16:57

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wzór pokazuje jak wyliczane jest średnie obciążenie powierzchni. Do wzoru brane jest obciążenie zarówno minimalne jak i maksymalne i w zasadzie taka informacja nie ma dla nas żadnej przydatności :)


A no tak. Matematyka mi się kłania. Średnia arytmetyczna dwóch liczb równa jest połowie ich sumy. A wynik z tego wzoru z para2000 jest w środku widełek min/max. Więc trzeba tak sobie masę startową ustawić, aby zgrać się z tym wynikiem?
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 16:37

Wzór pokazuje jak wyliczane jest średnie obciążenie powierzchni. Do wzoru brane jest obciążenie zarówno minimalne jak i maksymalne i w zasadzie taka informacja nie ma dla nas żadnej przydatności :)

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 16:24

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wartości które podałeś odnoszą się do latania swobodnego. W lataniu napędowym obciążenie nawierzchni dobiera się zupełnie inaczej, bo to zależy w dużym stopniu od obciążenia mocy (czyli ile kilogramów przypada na 1 KM ) oraz doświadczenia a nawet stopnia samostateczności skrzydła.


:) pewnie rozpoznałeś ,że to z Twojej wypowiedzi na grupie. Nie myślałem o obciążeniu mocy ppg. Chociaż np. jak klikam na para2000 Dudek Nucleon ,który przeznaczony jest do paramotor , to ta sama ramka wyskakuje (z tym samym wzorem) Chodziło mi o ten wzór z para2000. Do czego on służy.
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 14:57

Wartości które podałeś odnoszą się do latania swobodnego. W lataniu napędowym obciążenie nawierzchni dobiera się zupełnie inaczej, bo to zależy w dużym stopniu od obciążenia mocy (czyli ile kilogramów przypada na 1 KM ) oraz doświadczenia a nawet stopnia samostateczności skrzydła.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: Marcin. » 05 lutego 2016, 14:51

Witam , piszę w tym temacie, bo jest tu mowa o obciążeniu skrzydła. Mam pytanie odnośnie wzoru z para2000
http://para2000.org/wings/technical/inter-wl.html
Czy to jest wzór na optymalne obciążenie?
Wiem ,że dla wydłużenia 5-5,5 i powierzchni 25-28m2 w rozłożeniu optimum to 3,6-3,8kg/m2. Dla mniejszych skrzydeł 3,2kg/m2. Dla większych wydłużeń np.6 - 4.0-4.2kg/m2 ,a dla 7 - powyżej 4,2kg/m2. Czytałem to na grupie. Ale czy swoje obciążenie liczy się tak?;
swoja masa startowa podzielona przez powierzchnię skrzydła w rozłożeniu? Bez tego wzoru?
Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: pele » 12 stycznia 2016, 17:02

uriuk pisze:
pele pisze:Spadochroniarze nie maja 40 kg na plecach


Liczy sie obciazenie powierzchni. Dany kilogram nie wie, czy jest miesniem piwnym, czy przekladnia zebata. W kazdym razie da sie miekko usiasc, tylko potrzbna jest technika. W ich przypadku polegajaca na duzej predkosci ladowania, a potem wybranie, czyli zamiana tejze predkosci na zerowe opadanie. Jesli zrobia to na wysokosci 5 cm, to pozniej pozostaje nam upadek z tychze 5 cm. Da sie zrobic nawet z workiem cementu na plecach :)



To że potrzebna jest technika i cholerne wyczucie to fakt.

Wojtek

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: pele » 12 stycznia 2016, 16:59

Spadochroniarze nie maja 40 kg na plecach[/quote]

HEHEHEHe.... PEPEGANCI przy zdrowych zmysłach też nie ;-)[/quote]



Dobre - coś w tym jest.

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: micro » 12 stycznia 2016, 15:49

Sory zerknąłem nie na ten licznik :oops: miało być 21:10 .
Dzięki za linka .

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: uriuk » 12 stycznia 2016, 15:40

Okolo 38 minuty to sa glebokie napisy.
ALe tu masz filmik z takim ladowaniem
https://www.youtube.com/watch?v=gsnGi8HTr24

Re: Moc/metr samostatka

Post autor: micro » 12 stycznia 2016, 15:23

To takie lądowania jak w filmie poniżej ok. 38 minuty ? .
Poza tym wogóle ciekawy film.
https://www.youtube.com/watch?v=hvZaWcgZVQc

Na górę