Post autor: MarekZ » 05 stycznia 2016, 23:34
Witam Wszystkich
To mój pierwszy wpis na na tej grupie. Przy okazji chcę zaprezentować trajkę mojej konstrukcji.
Przy konstruowaniu wykorzystałem rurki ze stali kwasoodpornej , kosz i koła aluminiowe a silnik Motoroma RJ180. Waga trajki bez paliwa 52 kg. Zależało mi aby można było startować i lądować w terenie przygodnym dlatego zastosowałem duże 20 calowe koła typu BMX. Rama na której zamocowany jest silnik przesunięta jest względem tylnej osi do przodu dzięki czemu obciążenie tylnych i przedniego koła jest bardziej równomierne. Śmigło podczas startu i lądowania jest dość wysoko nad terenem dzięki czemu nie jest narażone na uszkodzenia podczas kołowania po wysokiej trawie. Punkt podwieszenia trajki do skrzydła jest dokładnie na wysokości osi śmigła . Tutaj jest link do galerii zdjęć przedstawiających całość i szczegóły konstrukcyjne.
http://www.paralotnie.siedleckie.pl/gal2/skorowidz.htmTrajkę można dość szybko rozmontować do transportu samochodem osobowym lub do przechowania. Po rozmontowaniu zdarzyło mi się ją wieźć Fiatem 126P, po wyjęciu siedzeń i częściowo na bagażniku dachowym. Na demontaż lub ponowne zmontowanie potrzeba około pół godziny. W stanie rozmontowanym można zobaczyć tutaj
http://www.paralotnie.siedleckie.pl/tra ... ny/001.htm Mimo, że konstrukcja zdaje się dość wytrzymałą zastosowałem szereg dodatkowych zabezpieczeń jak linka stalowa wewnątrz ramy dodatkowe obejmy , i mocna ramka służąca jako stawiacz skrzydła a przypadku przewrotki chroniąca głowę pilota. Trajka jest oblatana, wylatałem nią 50 godzin. Ja jestem z niej zadowolony ale jest to moja pierwsza konstrukcja dlatego proszę o zobaczenie zdjęć i ewentualne krytyczne uwagi które mogły by być mi pomocne gdybym wpadł na pomysł nowej konstrukcji.
Witam Wszystkich
To mój pierwszy wpis na na tej grupie. Przy okazji chcę zaprezentować trajkę mojej konstrukcji.
Przy konstruowaniu wykorzystałem rurki ze stali kwasoodpornej , kosz i koła aluminiowe a silnik Motoroma RJ180. Waga trajki bez paliwa 52 kg. Zależało mi aby można było startować i lądować w terenie przygodnym dlatego zastosowałem duże 20 calowe koła typu BMX. Rama na której zamocowany jest silnik przesunięta jest względem tylnej osi do przodu dzięki czemu obciążenie tylnych i przedniego koła jest bardziej równomierne. Śmigło podczas startu i lądowania jest dość wysoko nad terenem dzięki czemu nie jest narażone na uszkodzenia podczas kołowania po wysokiej trawie. Punkt podwieszenia trajki do skrzydła jest dokładnie na wysokości osi śmigła . Tutaj jest link do galerii zdjęć przedstawiających całość i szczegóły konstrukcyjne. http://www.paralotnie.siedleckie.pl/gal2/skorowidz.htm
Trajkę można dość szybko rozmontować do transportu samochodem osobowym lub do przechowania. Po rozmontowaniu zdarzyło mi się ją wieźć Fiatem 126P, po wyjęciu siedzeń i częściowo na bagażniku dachowym. Na demontaż lub ponowne zmontowanie potrzeba około pół godziny. W stanie rozmontowanym można zobaczyć tutaj http://www.paralotnie.siedleckie.pl/trajka/strony/001.htm Mimo, że konstrukcja zdaje się dość wytrzymałą zastosowałem szereg dodatkowych zabezpieczeń jak linka stalowa wewnątrz ramy dodatkowe obejmy , i mocna ramka służąca jako stawiacz skrzydła a przypadku przewrotki chroniąca głowę pilota. Trajka jest oblatana, wylatałem nią 50 godzin. Ja jestem z niej zadowolony ale jest to moja pierwsza konstrukcja dlatego proszę o zobaczenie zdjęć i ewentualne krytyczne uwagi które mogły by być mi pomocne gdybym wpadł na pomysł nowej konstrukcji.