Trajka domowej roboty

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Trajka domowej roboty

Re: Trajka domowej roboty

Post autor: Netopelek210 » 08 lutego 2016, 22:44

Jak tak - to moim zdaniem GICIO.
Pozdro i miłego startowanka

Re: Trajka domowej roboty

Post autor: MarekZ » 07 lutego 2016, 14:46

Do Nietopełek 210
Śmigło jest ustawione z kilkustopniowym odchyleniem od pionu tak że dmucha nad leżącym na ziemi skrzydłem. Skrzydło leży na ziemi spokojnie dokąd wózek nie podniesie komór. Dolne mocowanie silnika jest na 4 poduszkach a górne na 2+cienka podkładka. Na jednym ze zdjęć widać dolne mocowanie silnika. Dobrze że zwróciłeś na to uwagę bo pominąłem to w umieszczonym na moich stronach opisie.
Pozdrawiam

Re: Trajka domowej roboty

Post autor: Netopelek210 » 07 lutego 2016, 10:44

Marek
Od razu wymuszasz brak pochylenia smigla.
To będzie skutkować szalenstwami za plecami wstawajacego z ziemi skrzydla i wiele niebezpiecznych sytuacji przy wysokim srodku ciezkosci.
Pozdro

Re: Trajka domowej roboty

Post autor: MarekZ » 06 lutego 2016, 15:30

Z uwagi na dużą ilość zapytań rozszerzyłem opis który dostępny jest tutaj http://www.paralotnie.siedleckie.pl/gal2/skorowidz.htm

Trajka domowej roboty

Post autor: MarekZ » 05 stycznia 2016, 23:34

Witam Wszystkich
To mój pierwszy wpis na na tej grupie. Przy okazji chcę zaprezentować trajkę mojej konstrukcji.
Przy konstruowaniu wykorzystałem rurki ze stali kwasoodpornej , kosz i koła aluminiowe a silnik Motoroma RJ180. Waga trajki bez paliwa 52 kg. Zależało mi aby można było startować i lądować w terenie przygodnym dlatego zastosowałem duże 20 calowe koła typu BMX. Rama na której zamocowany jest silnik przesunięta jest względem tylnej osi do przodu dzięki czemu obciążenie tylnych i przedniego koła jest bardziej równomierne. Śmigło podczas startu i lądowania jest dość wysoko nad terenem dzięki czemu nie jest narażone na uszkodzenia podczas kołowania po wysokiej trawie. Punkt podwieszenia trajki do skrzydła jest dokładnie na wysokości osi śmigła . Tutaj jest link do galerii zdjęć przedstawiających całość i szczegóły konstrukcyjne. http://www.paralotnie.siedleckie.pl/gal2/skorowidz.htm
Trajkę można dość szybko rozmontować do transportu samochodem osobowym lub do przechowania. Po rozmontowaniu zdarzyło mi się ją wieźć Fiatem 126P, po wyjęciu siedzeń i częściowo na bagażniku dachowym. Na demontaż lub ponowne zmontowanie potrzeba około pół godziny. W stanie rozmontowanym można zobaczyć tutaj http://www.paralotnie.siedleckie.pl/tra ... ny/001.htm Mimo, że konstrukcja zdaje się dość wytrzymałą zastosowałem szereg dodatkowych zabezpieczeń jak linka stalowa wewnątrz ramy dodatkowe obejmy , i mocna ramka służąca jako stawiacz skrzydła a przypadku przewrotki chroniąca głowę pilota. Trajka jest oblatana, wylatałem nią 50 godzin. Ja jestem z niej zadowolony ale jest to moja pierwsza konstrukcja dlatego proszę o zobaczenie zdjęć i ewentualne krytyczne uwagi które mogły by być mi pomocne gdybym wpadł na pomysł nowej konstrukcji.

Na górę