Post autor: matgaw » 17 stycznia 2019, 12:57
Cześć!
Chciałem poruszyć temat, jak z punktu widzenia prawa wyglądają nasze uprawnienia PPG, oraz nasze napędy, w różnych innych krajach Europy?
Jeżeli chodzi o PG to zdecydowana większość krajów ma w swoim prawie zapis, że uznają ŚK z innych krajów na ich zasadach, lub ŚK+IPPI.
Natomiast moim zdaniem powyższe w żaden sposób nie stosuje się do PPG, szczególnie, że w krajach takich jak Niemcy czy Austria latanie PPG jest znacznie bardziej obwarowane restrykcyjnymi przepisami, których my zwyczajnie nie jesteśmy w stanie spełnić (np. rejestracja skrzydła, certyfikat hałasu i zdatności do lotu napędów).
Chciałbym zapytać przede wszystkim o znane Wam podstawy prawne, bo to że wielu pilotów lata i ma to gdzieś, albo zakłada że jest tak samo jak z PG - to wiem. Pytam co się stanie w razie wypadku / kontroli - czy macie takie doświadczenia, bądź jak to jest w przepisach.
Chciałem też od razu uprzedzić, że ultralajty mają swoje przepisy pod EASA i na tej podstawie latają po całej Europie, natomiast brak jest takowych odnośnie PPG/PPGG - przynajmniej z tego co mi wiadomo.
Cześć!
Chciałem poruszyć temat, jak z punktu widzenia prawa wyglądają nasze uprawnienia PPG, oraz nasze napędy, w różnych innych krajach Europy?
Jeżeli chodzi o PG to zdecydowana większość krajów ma w swoim prawie zapis, że uznają ŚK z innych krajów na ich zasadach, lub ŚK+IPPI.
Natomiast moim zdaniem powyższe w żaden sposób nie stosuje się do PPG, szczególnie, że w krajach takich jak Niemcy czy Austria latanie PPG jest znacznie bardziej obwarowane restrykcyjnymi przepisami, których my zwyczajnie nie jesteśmy w stanie spełnić (np. rejestracja skrzydła, certyfikat hałasu i zdatności do lotu napędów).
Chciałbym zapytać przede wszystkim o znane Wam podstawy prawne, bo to że wielu pilotów lata i ma to gdzieś, albo zakłada że jest tak samo jak z PG - to wiem. Pytam co się stanie w razie wypadku / kontroli - czy macie takie doświadczenia, bądź jak to jest w przepisach.
Chciałem też od razu uprzedzić, że ultralajty mają swoje przepisy pod EASA i na tej podstawie latają po całej Europie, natomiast brak jest takowych odnośnie PPG/PPGG - przynajmniej z tego co mi wiadomo.