Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 17:54

Oglądałem filmik Dudzinka o profilach i zastanowiło mnie stwierdzenie, że owszem, jest wędrówka środka parcia, ale nie ma ona znaczenia. Jak można bagatelizować zjawisko, które w samolocie RWD-6 Żwirki i Wigury doprowadziło do ukręcenia skrzydeł?

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 22 marca 2019, 17:29

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Może być rząd B byt daleko z tyłu. Masz fajną zabawę :)

Zobaczymy jeszcze :) jest pretekst zeby wyjsc na powietrze :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 17:22

Może być rząd B byt daleko z tyłu. Masz fajną zabawę :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 22 marca 2019, 17:07

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wszystkie skrzydła , które nie chcą wejść w zenit są zbyt przyhamowane, albo za mało przyspieszone. Czyli rezygnacja z linek w rzędzie A, który służy do napędzenia dała oczekiwany efekt. Możesz jeszcze odpuścić tył.


Tzn. linki A naciagniete i "obecne" poprawiaja troche sytuacje , ale jak chce zmniejszyc kat natarcia ,to zalamuje nosek. Jest duzo zabawy z tym :) jak centrowanie kola szprychami. Tam podciagniesz ,to tu sie zdeformuje :) Moze ta konstukcja poprostu taka jest i tyle. Jeszcze musze to przemyslec.
Dlatego przydaloby sie poczytac jak to dziala w szczegolach. Ale na "piechote'' tez sie pobawie.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 16:54

Wszystkie skrzydła , które nie chcą wejść w zenit są zbyt przyhamowane, albo za mało przyspieszone. Czyli rezygnacja z linek w rzędzie A, który służy do napędzenia dała oczekiwany efekt. Możesz jeszcze odpuścić tył.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 22 marca 2019, 16:45

Bede probowal dalej kombinowac. Dzisiaj np. tak z ciekawosci odwiazalem dwie srodkowe linki glowne A i latawiec lata :) bez nich. Nie chce wejsc w zenit - a to chcialbym osiagnac. Moze nie dobrze go uszylem , ale jeszcze sprobuje kilku zabiegow. W koncu kupie latawiec ''fabryczny''.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 22:18

A jeśli chcesz się czegoś nauczyć, to kup coś co dobrze lata, a następnie zacznij to przerabiać żeby latali jeszcze lepiej :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 22:03

Punkty podwieszenia muszą być w odpowiednich miejscach, żeby skrzydło się nie łamało. Może rząd A masz za bardzo z przodu? Zrób kilka punktów podwieszeń obok siebie.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 21 marca 2019, 21:37

Nie no nie chodzi mi o nowinki techniczne , tylko ogolnie np. jake sa profile zeber , jaki wplyw ma stopien ugiecia na zachowanie. Moja ciekawosc bierze sie stad ze probuje wytrymowac latawca single skin i nie daje rady. Zmiana jednej dlugosci linki przy stabilu czy gdziekolwiek daje duze roznice w zachowaniu. Eksperymentalnie zauwazylem ze zwiekszajac ugiecie zmniejszylo sie podwijanie natarcia itd. Dobrze by bylo wiedziec dlaczego tak sie dzieje.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 21:26

Bruce Goldsmith publikował od lat różne teksty dotyczące budowy paralotni, a oprócz tego to trzeba szukać w Internecie. Są nawet programy do projektowania skrzydeł i gotowe projekty. Natomiast jeśli chodzi o spójną wiedzę i do tego w miarę aktualną, to żaden konstruktor się nie podzieli, bo konkurencja czuwa. Gdybyś wiedział jak bezwzględne jest oko konstruktora gdy ocenia inne konstrukcje, to byś się zaczął zastanawiać na czym rzeczywiście latasz :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 21 marca 2019, 21:18

Znacie moze jakies dobre ksiazki, albo materialy o aerodynamice ,budowie miekkoplatow?

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: ciacholot » 21 marca 2019, 10:10

A kto płaci? Ja chętnie coś nasmaruję na przedpłatę;)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 09:55

A, Jaro. Krzysztof Dudziński to ta sama osoba, która w komentarzach pyta się dyskutantów ile biorą za pisanie swoich komentarzy? :)))

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 21:52

Chodzi Ci o pracę inżynierską którą Dudzinek polecał? Nie przeczytałem bo nie wiem jak się do niej dostać. Wnioski były tak przytoczone, że bez znajomości całości badania nie jestem w stanie się odnieść do nich. Robiłem własne analizy jak ta przytoczone przez Dudzinka i wnioski przedstawiam w swoich wypowiedziach. Co do minusów to wspominam o nich w ostatnim filmiku. Tym dlaczego profil samostateczny stał się tak bardzo popularny.

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: JaroXS » 20 marca 2019, 21:10

Zbigniew obejrzałem,

wypadało abyś powiedział jakie są minusy tego "S" włączając w to całą problematykę certyfikacji itd. ;)
Krzyśka Dudzińskiego film to jednak bardziej mi się podobał, no i czy Kacpra Szukały pracę to przeczytałeś?

Pozdrawiam,

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 17:36

Dlaczego grzbiety książek schowane?
To dzieła Lenina wyciągnięte ze skupu makulatury ;) A jaka wiedza Cię interesuje, to może coś poradzę z literatury?

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Krzysiek » 20 marca 2019, 17:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Trzeba by jeszcze zrobić filmik który mówi dlaczego skrzydła napędowe zaczęły latać szybciej niż skrzydła klasyczne u zarania rozwoju ppg. Jest jeszcze wielu pilotów którzy pamiętają ten przełom, ale niewielu rozumie dlaczego to się udało. Późniejsza rewolucja napędową to trochę geniuszu, mnóstwo pracy, wiele szczęścia i piloci którzy od razu dostrzegli różnicę. Tylko że nie da się tego zrobić w 10 minut.

Poprosimy w odcinkach.
Dlaczego grzbiety książek schowane?

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 20 marca 2019, 14:52

ciesze sie ze dobrze mysle :) pozdro :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 14:49

wcisnąłem to w 17 minut, a twoje sugestie które dopiero teraz przeczytałem zgadzają się z tym, co powiedziałem na filmiku :)

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Post autor: Marcin. » 20 marca 2019, 14:07

Moze chodzi o wieksze wydluzenie dajace wieksza predkosc? Plus cala sila nosna w okolicy krawedzi natarcia w samostatku , ktora z kolei pozwala na mniejsze katy natarcia z mniejszym ryzykiem podwiniecia czolowego. No i pewnie bryla znaleziona jak to piszesz geniusz , praca ,szczescie.
Spoko 10 min to za malo. Trzeba czasu.

Na górę