skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 24 maja 2019, 07:59

Dzięki Krzyś.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: Krzysiek Ł. » 20 maja 2019, 09:54

Solo 210, ciąg 52 kg Reaction TST 27, obciążenie 3,9 wznoszenie 2,5 m/s

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: matgaw » 01 maja 2019, 14:17

Pilot 80 kg, skrzydło dolne EN-B, napęd Ventor (pomiary innych egzemplarzy dają wyniki 50-55 kg), obciążenie powierzchni 4,5 kg/m2 - maks wznoszenie 2 m/s

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 01 maja 2019, 09:38

CichyBart pisze:ITV Boxer, zaciągnięte trymery (czyli teoretycznie klasyk), napęd Solo 210, ciąg zmierzony równe 50kg (miałem wyszczerbione śmigło, teraz mam większy), wznoszenie około 1.5 - 2.0 m/s.
Dzięki właśnie o takie 50kg napędy mi chodzi najbardziej.

z moich obserwacji wynika, że pomiędzy profilami dla PPG a klasycznymi jest duża różnica we wznoszeniu z napędem,
Dotyczy mojego poprzedniego napędu RAKET i skrzydła klasycznego pluto 1 wznoszenie spokojnie przekraczało 2m/s przy obciążeniu powierzchni ok. 4,3kg/m2 i samostatka Apco Force (oczywiście zaciągnięte trymery) gdzie 2m/s nie mogłem osiągnąć mimo obciążenia powierzchni ok.3,8kg/m2.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 01 maja 2019, 00:30

Z tego co pamiętam, to przy obciążeniu 3,9kg/m i mocy 10 kW ja nie mogłem liczyć na więcej niż 1,5 m/s wznoszenia.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: CichyBart » 30 kwietnia 2019, 23:44

ITV Boxer, zaciągnięte trymery (czyli teoretycznie klasyk), napęd Solo 210, ciąg zmierzony równe 50kg (miałem wyszczerbione śmigło, teraz mam większy), wznoszenie około 1.5 - 2.0 m/s.

edit:
Obciążenie około 5.2kg/mkw.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: uriuk » 30 kwietnia 2019, 21:39

Na avatarze lecisz na opticu albo plusie, wez to skrzydelko i wykonaj pomiary

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 30 kwietnia 2019, 21:37

Wolałbym dane z żywego organizmu. Ostatnio już mnie łeb boli od tych wyliczeń i teorii, dobrze, że choć ona mi mówi że wszystko zadziała :)

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: uriuk » 30 kwietnia 2019, 21:31

Gdzies byl wzor na zuzycie paliwa w zaleznosci od doskonalosci, wydaje mi sie, ze mialby tu sastosowanie.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 30 kwietnia 2019, 21:06

uriuk pisze:Ale jakich konkretow? Konkret to moge ci podac dla konkretnego skrzydla i napedu, jesli na nim polece.....

Przeczytaj jeszcze raz moją prośbę o pomoc - czyż ja nie o to proszę osoby które na takich zestawach latają ?
Nie chodzi mi żeby prosić Cię żebyś oblatał, czy ja sam tylko o to że są osoby które tak latają i mogą to zrobić "przy okazji" najbliższego latania.
Muszę oszacować najkorzystniejszy potrzebny ciąg żeby znaleźć się na 300m.
najkorzystniejszy = najtańszy.
niekorzystny = duża moc ( wysoka cena ) , niska moc = długi lot ( wysoka cena ).

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: uriuk » 30 kwietnia 2019, 20:59

Ale jakich konkretow? Konkret to moge ci podac dla konkretnego skrzydla i napedu, jesli na nim polece. Jesli podajesz tylko ze skrzydlo kasyczne i naped, to dostaniesz widelki od-do.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 30 kwietnia 2019, 20:57

potrzebuję konkretów, nie ogólników. W projekcie elektrycznym każdy kilogram ciągu jest zbyt drogi.

Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: uriuk » 30 kwietnia 2019, 20:49

Zalezy od mocy napedu, ale da sie osiagnac 3 m/s, ciag we wspolczesnych napedach to 55-75 kg, obciazenie powierzchni jest takie jak dla latania swobodnego plus 25 kg zlomu (stosuje sie to samo skrzydlo, bez wliczania masy napedu)

skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia

Post autor: prokopcio » 30 kwietnia 2019, 20:31

Witam.
Nie potrafię tego policzyć więc najlepiej mi zapytać kogoś kto lata z napędem ( o znanym ciągu statycznym ) na skrzydle klasycznym.
potrzebowałbym :
1. wartość ciągu
2. obciążenie powierzchni
3. uśrednioną szybkość wznoszenia

Najlepiej czas jaki potrzeba na wywindowanie się na konkretną wysokość powiedzmy 300m.

Pomożecie ?

Na górę