zakładając jak piszesz, że oba śmigła są
poprawnie dopasowane do napędu to znaczy że śmigło 130 będzie miało mniejszy skok niż 124. Co za tym idzie - na śmigle 124 z większym skokiem napęd będzie sprawniejszy przy większej prędkości lotu niż przy 130cm z mniejszym skokiem - nie wiem jaki skok takie dopasowane śmigła będą miały, jakie będą obroty i jakie masz przełożenie więc nie podam Ci konkretnie prędkości granicznej powyżej której śmigło mniejsze uzyska większą sprawność (byćmoże poza zakresem prędkości jaką będziesz latał).
Ciąg na ziemi (statyczny) czy przy małych prędkościach lotu ( na skrzydłach klasycznych) zdecydowanie lepiej wypadnie na śmigle 130cm.
przy locie na małym/szybkim skrzydle samostatecznym z wciśniętym speedzie istnieje możliwość że Solo210 ze śmigłem 130 o małym skoku ( bo z 130 dużym skokiem nie uciągnie ) będzie hamowało układ zamiast napędzać...
dobór śmigła nie jest tylko do napędu - również do skrzydła/prędkości lotu.
jeszcze to :
na 124cm z dużym skokiem start wymaga dłuższego rozbiegu niż na 130cm z mniejszym skokiem.
m72 pisze:Jeszcze raz podkreślam nie piszcie co jest od czego zależne bo to wiadomo. Pytanie kieruję TYLKO do pilotów którzy latali na 124-5 i 130cm śmigałach i mogą coś napisać o nich od strony praktyczno-użytkowej.
Skrzydło Apco Force
Napęd JPX
śmigła HELIX
130cm skok 5 - wyrywa z butów, startować nie trzeba umieć ale lot na pełnym speedzie silnik ledwo daje rady
124cm skok 7 - ciąg na ziemi mniejszy, w bezwietrzu wymaga biegnięcia
, lot na speedzie - nadal zapas mocy pod palcem, praca na zdecydowanie mniejszych obrotach
zakładając jak piszesz, że oba śmigła są [b]poprawnie dopasowane[/b] do napędu to znaczy że śmigło 130 będzie miało mniejszy skok niż 124. Co za tym idzie - na śmigle 124 z większym skokiem napęd będzie sprawniejszy przy większej prędkości lotu niż przy 130cm z mniejszym skokiem - nie wiem jaki skok takie dopasowane śmigła będą miały, jakie będą obroty i jakie masz przełożenie więc nie podam Ci konkretnie prędkości granicznej powyżej której śmigło mniejsze uzyska większą sprawność (byćmoże poza zakresem prędkości jaką będziesz latał).
Ciąg na ziemi (statyczny) czy przy małych prędkościach lotu ( na skrzydłach klasycznych) zdecydowanie lepiej wypadnie na śmigle 130cm.
przy locie na małym/szybkim skrzydle samostatecznym z wciśniętym speedzie istnieje możliwość że Solo210 ze śmigłem 130 o małym skoku ( bo z 130 dużym skokiem nie uciągnie ) będzie hamowało układ zamiast napędzać...
dobór śmigła nie jest tylko do napędu - również do skrzydła/prędkości lotu.
jeszcze to :
na 124cm z dużym skokiem start wymaga dłuższego rozbiegu niż na 130cm z mniejszym skokiem.
[quote="m72"]Jeszcze raz podkreślam nie piszcie co jest od czego zależne bo to wiadomo. Pytanie kieruję TYLKO do pilotów którzy latali na 124-5 i 130cm śmigałach i mogą coś napisać o nich od strony praktyczno-użytkowej.[/quote]
Skrzydło Apco Force
Napęd JPX
śmigła HELIX
130cm skok 5 - wyrywa z butów, startować nie trzeba umieć ale lot na pełnym speedzie silnik ledwo daje rady
124cm skok 7 - ciąg na ziemi mniejszy, w bezwietrzu wymaga biegnięcia ;), lot na speedzie - nadal zapas mocy pod palcem, praca na zdecydowanie mniejszych obrotach