Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: kriss » 08 stycznia 2021, 19:59

Witam!! Miałem taki sam problem jak zastanawiałem sie nad kupnem mojego pierwszego napedu i z pomocą pana Piotra z firmy SkyTrekking wybrałem vittorazi moster180. Jest świetny, niezawodny i jak kupisz w tej własnie firmie to śmiało możesz liczyć na każdą pomoc a po 25godz. pracy masz serwis w cenie. Naprawde szczerze polecam i z czystym sumieniem. Ja osobiście dokonał bym tegosamego wyboru. Pozdrawiam

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: Jarko_147 » 28 września 2020, 23:01

eltomek pisze:napęd na bazie silnika Vittorazi Atom 80

Tak z ciekawości, jeśli można wiedzieć, ile dałeś?

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: eltomek » 28 września 2020, 20:52

Skończyło się tak, że kupiłem w https://www.emgeparamotor.pl/ napęd na bazie silnika Vittorazi Atom 80, po krótkich doświadczeniach z Octagonem 190 i Topem 80 uznałem, że te 16KM w zupełności wystarczy (moja waga 70kg) do mojego latania na skrzydle klasycznym. Czas pokaże, czy był to dobry wybór. Na razie zepsuła się pogoda :)

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: kriss » 20 września 2020, 12:46

Witajcie.
Ja osobiście wybrałem napęd Moster185 firmy Wittorazi. Jest to mój pierwszy napęd i po prawie 2-letnim użytkowaniu z czystym sumieniem mogę go polecić. Moster dysponuje pojemnością 185ccm i mocą 25KM. Uwierzcie, że to prawdziwa moc! Mimo to nie jest to silnik wyżyłowany, dlatego jest bardzo trwały. Polecam zakup tego napędu w firmie SKYTREKKING - Macie pewną gwarancje, serwis pogwarancyjny i oczywiście po pierwszych 25h darmowy serwis. Szczerze polecam Skytrekking i naped Moster185.
Pozdrawaim.
Kriss

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: Wiktor » 04 września 2020, 13:34

Polecam napęd mostera 185 plus z firmy Skytrekking.
Napęd ma dużo mocy jeśli ktoś nie lata wyczynowo napęd idealny ciężki do zagrzania podczas długiego lotu i bardzo ekonomiczny. Latam na mosterze z firmy Skytrekking i jestem bardzo zadowolony ponieważ szybki i niezawodny serwis niektóre sprawy związane ze serwisem są robione od ręki a jak nie to w bardzo krótkim czasie i po oddaniu napędu nie muszę się przejmować że coś jest zrobione nie tak jak powinno

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: eltomek » 24 sierpnia 2020, 21:24

matgaw pisze:Wybierz z tej listy jeden z dwóch najpopularniejszych Twoim zdaniem silników i nie kombinuj z dzieleniem włosa na czworo.

A skąd ja mam wiedzieć co jest najpopularniejsze? :-) Właśnie dlatego zebrałem tutaj 4 silniki, które sobie wybrałem z rynku, żeby dowiedzieć się co o nich doświadczeni piloci sądzą.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zasięgnąłem dziś jeszcze opinii w SkyTrekking i EMGE Paramotor i ostatecznie zdecydowałem się na Atom 80, który zapewni wystarczająco dużo mocy na moje skromne 70kg masy ciała lecące pod klasykiem, będzie umiarkowanie cichy, oszczędny, niewielki i lekki, a jak widać na filmie to nawet w tandemie da się tym polecieć ;)

Odradzono mi Thor 80 z uwagi na to, że to niezbyt popularny model, a Thor 130 przy swoich 21KM waży prawie 15kg.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: Piotr Domański » 24 sierpnia 2020, 18:32

matgaw pisze:Chłodzenie cieczą w silniku 80 jest rozwiązaniem nietypowym i podejrzewam ciężaro- i problemogennym, po co.


We wszystkich znanych mi silnikach 2t do latania jakie znam nie słyszałem o problemach związanych z układem chłodzenia cieczą, natomiast słyszałem wiele o problemach z przegrzewaniem się silników chłodzonych powietrzem.

Eltomek, owadami w chłodnicy się nie przejmuj jak pewnie zauważyłeś grasują zwykle przy ziemi, skoro w samochodzie czy motocyklu to nie stanowi kłopotu to w napędzie tym bardziej nie będzie;) Sky Engine 100 ma już za sobą co najmniej 15 lat kariery i o problemach z układem chłodzącym nie było słychać, mało tego o awariach tego silnika też nie:) W thorach chyba też samo chłodzenie cieczą nie dostarcza kłopotów. Mogę się wypowiedzieć na temat dwusuwowych Rotaxów i chłodzone cieczą R462 czy R582 znacznie przebija trwałością R503, a musimy pamiętać, że to wolnoobrotowe silniki trudne do przegrzania.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: matgaw » 24 sierpnia 2020, 16:53

Powiem Ci tak. Wybierz z tej listy jeden z dwóch najpopularniejszych Twoim zdaniem silników i nie kombinuj z dzieleniem włosa na czworo. Jak kupisz jakiś mało popularny model to później się będziesz bujał z problemami bo mało kto będzie miał części i wiedzę.

Chłodzenie cieczą w silniku 80 jest rozwiązaniem nietypowym i podejrzewam ciężaro- i problemogennym, po co.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: qbaepp11 » 24 sierpnia 2020, 15:20

Jeśli chcesz latać tylko na klasyku i w termie to ja bym z nich wybrał Atoma.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: eltomek » 24 sierpnia 2020, 12:14

Żeby nie mnożyć wątków chciałbym zapytać Was jeszcze o opinię nt poniższych silników w odniesieniu do moich potrzeb (czyli 70kg mojej wagi, latanie na skrzydle klasycznym).

- Polini Thor 80 https://paraelement.pl/silnik-polini-thor-80/ - czy chłodzenie cieczą ma w silnikach PPG tej mocy jakąś wyraźną przewagę nad chłodzeniem powietrzem? Trochę ta chłodnica mnie nie przekonuje, bo zaraz tam pewnie owady powłażą i będzie syf
- Polini Thor 130 EVO https://paraelement.pl/silnik-polini-thor-130-evo/ - 21KM wydaje się dobrym kompromisem w moim przypadku
- EOS 100 ICI https://paraelement.pl/silnik-eos-100-n ... -na-rynku/
- Atom 80 już zostało napisane, że niewiele o tych silnikach jeszcze wiadomo, ale podobno jest to rozwinięcie Top 80, z relacji na internetach wiadomo, że jest bardzo cichy i ponoć mniej wibracji niż w Top 80.

Wszystkie te napędy mają sprzęgło, ale za to nie mają rozrusznika elektrycznego, co chyba przeżyję, jeśli będę w stanie w locie taki silnik włączyć.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: qbaepp11 » 24 sierpnia 2020, 12:00

uriuk pisze:Miałem podobny napęd, Nimbus 80, moc taka sama. Wracalem pod wiatr o zmroku. Na pełnym speedzie wjeżdżałem do lasu, bez speeda stałem w miejscu, a dzień się kończył. Ważę 70 kg i ten napęd był dla mnie za słaby. Żeby nie było, skrzydło 27 m kw.

Maciek glajta miałeś za dużego, i robił za dużu opór , a nie silnik za słaby. Pamiętam czasy jak na jakiś zawodach Kamil Mańkowski na topie 80 i dudku plasmie 18 robił cuda, a wiatru i termiki nie brakowało :mrgreen:

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: matgaw » 23 sierpnia 2020, 22:34

eltomek pisze:
matgaw pisze:No to bezdyskusyjnie bierz ten Top/Atom80, żaden inny napęd nie dorówna im w kwestii "odczucia" - wszystko inne będzie bardziej hałaśliwe i będzie posiadało niepotrzebną Ci moc, która dla "swobodniaka / weekendowego PPGanta na klasyku" będzie więcej przeszkadzać niż pomagać ;)


Możesz rozwinąć w jaki sposób ta nadwyżka mocy może mi przeszkadzać? Odnosisz się do wielkości samego silnika, jego masy, większej hałaśliwości i zużycia paliwa, czy coś jeszcze muszę wziąć pod uwagę?

Co do Atoma80, to już wcześniej zwróciłem na niego uwagę i bardzo mi się spodobał. Napisałem do SkyTrekking pytanie o dostępność tego napędu, natomiast w międzyczasie zacząłem zastanawiać się nad złożeniem napędu na bazie gotowego silnika (właśnie Atom80). Cenowo wychodzi bardzo podobnie, bo podstawowe elementy z oferty sklepu https://www.sklep-paralotniowy.pl (wymienione poniżej) sumują się do 15700zł, a pewnie dojdzie wiele elementów montażowych, o których jeszcze nie wiem (i tak: silnik 10000, Rama i kosz z wyporami "gęsia szyja" 1700, Uprząż Dudek PowerSeat z kontenerem pod siedziskiem 1760, Zbiornik paliwa 300, Śmigło 1500, Manetka gazu 500). To tak na szybko, bez studiowania anatomii napędu. Zakładam, że złożenie tego do kupy nie wykracza poza możliwości przeciętnego paralotniarza z zacięciem inżynierskim ;) Ale może się mylę i bardzo proszę o naprostowanie mnie.

W sumie to głównie bazowałem na Twoich wypowiedziach, gdzie leciałeś na octagonie I na topie i nie widziałem zachwytu nad octagonem ;) ale jak miałbym szukać, to w takim słabszym silniku praca manetką jest łatwiejsza, mniej pali a więc znowu mniej masy, silnik o małej pojemności łatwiej odpalić.

Co do składania napędu samemu to nie wiem ile masz doświadczenia z mechaniką (nie wiem czy "zacięcie" w Twoim rozumieniu to chęć nauki czy wyposażony warsztat i wiesz co i jak). Nie jest to jakoś trudne zadanie, tylko po co się męczyć (spokojnie zejdzie ci na tym pół dnia albo więcej), skoro dostaniesz ten sam napęd u tej samej osoby gotowy, i to z gwarancją. Teoretycznie jest to proste oprócz tego jak to w życiu bywa - do Twojej pierwszej wątpliwości jak coś powinno być, do pierwszego braku narzędzia, do pierwszego braku małej pierdółki. Wtedy z pół dnia zrobi się kilka dni z jazdami do sklepu albo czekaniem na części z netu ;)


Weź pod uwagę, że zwykle jest tak, że gwarancja na silnik jest krótsza jeżeli napędu nie montował dealer.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: uriuk » 23 sierpnia 2020, 22:27

Miałem podobny napęd, Nimbus 80, moc taka sama. Wracalem pod wiatr o zmroku. Na pełnym speedzie wjeżdżałem do lasu, bez speeda stałem w miejscu, a dzień się kończył. Ważę 70 kg i ten napęd był dla mnie za słaby. Żeby nie było, skrzydło 27 m kw.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: Jarko_147 » 23 sierpnia 2020, 22:09

uriuk pisze:Z pomiarów. Nie organoleptycznych, tylko normalnie, przyrządem.

Ok. Chociaż raczej chodziło mi o to skąd wziąłeś te 25KM? A jak będzie 24, to już be ;) ? Tym bardziej mnie to ciekawi, że Top-80 z mocą bodaj 17KM IMHO spokojnie daje radę ;)

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: eltomek » 23 sierpnia 2020, 22:02

matgaw pisze:No to bezdyskusyjnie bierz ten Top/Atom80, żaden inny napęd nie dorówna im w kwestii "odczucia" - wszystko inne będzie bardziej hałaśliwe i będzie posiadało niepotrzebną Ci moc, która dla "swobodniaka / weekendowego PPGanta na klasyku" będzie więcej przeszkadzać niż pomagać ;)


Możesz rozwinąć w jaki sposób ta nadwyżka mocy może mi przeszkadzać? Odnosisz się do wielkości samego silnika, jego masy, większej hałaśliwości i zużycia paliwa, czy coś jeszcze muszę wziąć pod uwagę?

Co do Atoma80, to już wcześniej zwróciłem na niego uwagę i bardzo mi się spodobał. Napisałem do SkyTrekking pytanie o dostępność tego napędu, natomiast w międzyczasie zacząłem zastanawiać się nad złożeniem napędu na bazie gotowego silnika (właśnie Atom80). Cenowo wychodzi bardzo podobnie, bo podstawowe elementy z oferty sklepu https://www.sklep-paralotniowy.pl (wymienione poniżej) sumują się do 15700zł, a pewnie dojdzie wiele elementów montażowych, o których jeszcze nie wiem (i tak: silnik 10000, Rama i kosz z wyporami "gęsia szyja" 1700, Uprząż Dudek PowerSeat z kontenerem pod siedziskiem 1760, Zbiornik paliwa 300, Śmigło 1500, Manetka gazu 500). To tak na szybko, bez studiowania anatomii napędu. Zakładam, że złożenie tego do kupy nie wykracza poza możliwości przeciętnego paralotniarza z zacięciem inżynierskim ;) Ale może się mylę i bardzo proszę o naprostowanie mnie.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: matgaw » 23 sierpnia 2020, 16:56

eltomek pisze:
matgaw pisze:
fotolot pisze:

Atom80 (i Top80) bardzo mi się podobają, ale poza https://www.sklep-paralotniowy.pl/atom-80-p-532.html nie znalazłem żadnych gotowych napędów w ofercie polskich producentów.

Niestety nie miałem się okazji przelecieć ani nikt znajomy nie ma, ale widziałem napędy SkyTrekking na żywo i wyglądały bardzo dobrze. Napędy Paraelement z kolei sprawiały na mnie wrażenie braku jakiejkolwiek wytrzymałości, wszystko bardzo cienkie, połączenie wypór z napędem hmm....

W SkyTrekking nie podoba mi się jedynie mało gęsty oplot. Natomiast jakościowo na polskim rynku to jedna z lepszych konstrukcji

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: fotolot » 23 sierpnia 2020, 15:20

matgaw pisze:
Napędy Raket i Snap tak jak piszesz zostały sprawdzone przez faktycznych użytkowników, i z tego sprawdzenia wyszło, że - no szału ni ma ;)

Opinia typu "szał" (czy np. "urwanie dupy") to nic nikomu nie mówiąca abstrakcja. Znam bardzo zadowolonego użytkownika Snapa(koncepcja podobna do Top, Atom ,Ventor itp.), który ma swobodny dostęp do różnych innych napedow ale z jakichś osobistych upodobań ten mu najzwyczajniej odpowiada. Widocznie akurat dla niego jako praktyka ten wciąż robi na nim ten "szał"? ;)A dla kogoś innego "szałem" będzie liczenie na bardzo dużą moc i odczuwanie przyjemności z silnych wibracji ;) . W każdym razie dla latających też swobodnie raczej wskazane są bardzo lekkie i nie koniecznie mocne napędy . Bzdurą jest aby napęd "musiał" zapewnić lot poziomy samostatka na pełnym speedzie, gdyż podstawą podstaw jest że nigdy "nie musi" zapewnić mocy(nawet takiej jak Raket).

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: ciacholot » 23 sierpnia 2020, 15:11

1. Trzy łopaty są droższe od dwóch, a tylko nielicznym udaje się nie uszkodzić nic na początku latania, a i dalej też...
2. Przejrzyj internet pod kontem wiarygodności sprzedawcy bo można się mocno zdziwić i stracić sezon, albo kasę.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: eltomek » 23 sierpnia 2020, 13:33

matgaw pisze:
fotolot pisze:
matgaw pisze:No to bezdyskusyjnie bierz ten Top/Atom80, żaden inny napęd nie dorówna im w kwestii "odczucia" - wszystko inne będzie bardziej hałaśliwe i będzie posiadało niepotrzebną Ci moc, która dla "swobodniaka / weekendowego PPGanta na klasyku" będzie więcej przeszkadzać niż pomagać ;)

Atom80 (i Top80) bardzo mi się podobają, ale poza https://www.sklep-paralotniowy.pl/atom-80-p-532.html nie znalazłem żadnych gotowych napędów w ofercie polskich producentów.

Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?

Post autor: matgaw » 23 sierpnia 2020, 12:59

fotolot pisze:
matgaw pisze:Wynalazki typu Snap czy Raket bym odradzał.

Ja bym na Twoim miejscu szedł w silnik Atom 80.

Niedawnym "wynalazkiem" jest silnik Atom 80, którego koncepcja mi się podoba ale bez wylatania nim setek godzin, nikomu bym go nie doradził . Z jakich powodów Ty odradzasz sprawdzone od bardzo dawna przez faktycznych ich użytkownikow Snapy i Rakety?.Bo to zkolei może być ważne dla tych, ktorzy chcą sobie właśnie takie modele kupić.

Atom 80 nie jest wynalazkiem, tylko osoby które projektowały Topa 80, po wygaśnięciu ochrony patentowej, zmodernizowały go w innej firmie i tak powstał Atom 80. Nie ma tam jakiejś ogromnej "wynalazczoścI" w porównaniu do pierwowzoru, na tyle aby się tego jakoś bać. A latają już takie z setkami godzin.

Napędy Raket i Snap tak jak piszesz zostały sprawdzone przez faktycznych użytkowników, i z tego sprawdzenia wyszło, że - no szału ni ma ;)

eltomek pisze:bo jednak PPG to dla mnie dodatek do latania swobodnego.

No to bezdyskusyjnie bierz ten Top/Atom80, żaden inny napęd nie dorówna im w kwestii "odczucia" - wszystko inne będzie bardziej hałaśliwe i będzie posiadało niepotrzebną Ci moc, która dla "swobodniaka / weekendowego PPGanta na klasyku" będzie więcej przeszkadzać niż pomagać ;)

Na górę