Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: matgaw » 29 maja 2021, 23:12

m72 pisze:Dzięki za odpowiedzi. Ja mam SOLO210 i ok 94kg w skarpetkach więc trochę wątpię by to solo podołało przy szybszych skrzydłach.

Załatw jakieś skrzydło do testów - skrzydła o większych wydłużeniach i nowsze mogą być bardziej ekonomiczne i może się okazać, że przy tej samej prędkości wymagają nawet trochę mniej mocy. Myślę że masz szanse na używanie pełnego zakresu trymerów. Wszystko zależy jaką wielkość dobierzesz.

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: m72 » 28 maja 2021, 16:20

Dzięki za odpowiedzi. Ja mam SOLO210 i ok 94kg w skarpetkach więc trochę wątpię by to solo podołało przy szybszych skrzydłach.

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: NEWRO » 28 maja 2021, 15:33

Krzysiek mógłbyś podzielić się spostrzeżeniami z testów i jakoś porównać te skrzydła?
(Dudek Solo, Apco Force2, Nucleon xx i BGD luna 2).

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: matgaw » 28 maja 2021, 11:47

Wieje 20 km/h "w pysk" 200 m nad ziemią (co nie jest jakieś rzadkie).

Na Reactionie TST na otwartych trymerach będziesz miał prędkość 26 km/h
Na Nucleonie 4 będziesz miał 33 km/h (+27%)
Na Qubiku około 35 km/h (+34%)
Na Hadronie 3 38 km/h (+46%).

Jak widać, już po pół godziny trasy będziesz przynajmniej 3-4 km za kolegami na tych skrzydłach.

Na speedzie, w porównaniu do Reactiona, Nucleon poleci 7 km/h szybciej, a Hadron 11 km/h szyciej.

Wszystkie te skrzydła wstaną o wiele łatwiej z ziemi niż Reaction, co na pewno docenisz nie mając trajki i mogąc polatać łatwiej w bezwietrzu.

Spalanie prawdopodobnie też wyjdzie niższe, więc mniej kg na plecach.

A no i przy masie startowej 130 kg Twoje obecne skrzydło waży 7,8 kg, a odpowiedni Qubik - 5,4 kg czyli o 30% mniej. A tą wagę musisz swoimi rękami i biegiem wytargać nad głowę jak nie wieje. Nie wspomnę już o tym ile mniej miejsca zajmie spakowany.

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: klazor » 28 maja 2021, 10:36

Cześć
Temat jest mi znany, więc się wypowiem. Przesiadłem się ze starego Reactiona 27. Reaction jak już leciał to leciał dostojnie i stabilnie. Jednak o lataniu z kolegami nie było mowy , bo jak oni wracali z miejsca docelowego to ja miałem za sobą 3/4 drogi. Starty przy słabym wietrze zawsze mi sprawiały kłopoty(wolę startować alpejką, a jak nic nie wieje no to już jest(był) problem). W tym roku przesiadłem się na Reportair 22. No i mogę wreszcie latać na dalsze wycieczki. Skrzydło jest zdecydowanie szybsze ( teraz to ja musze czekać na tych co lecą np. na Apco Force S) na odpuszczonych trymerach przy takim samym zapotrzebowaniu na moc. Zdecydowanie, nieporównywalnie prostsze starty, choć jak masz opanowanego Reactiona to może to nie mieć dla Ciebie znaczenia. No i jeszcze przy okazji nie odmówię sobie wetknięcia szpileczki teoretykom, tym którzy piszą o tym, że Solo 210 nie podoła samostatkom. Przy mojej konfiguracji 72 na golasa, Reportair - odpuszczone trymery, pełen speed i mam wznoszenie 1,5 do 2 m/s.
Opinie takie jak moja nie zastąpią testów. Popytaj dystrybutorów o możliwość przysłania do testów skrzydła. Ja zeszłej jesieni testowałem: Dudek Solo, Apco Force2, Nucleon xx i BGD luna 2. Tak naprawdę testy powiedzą ci czy potrzebujesz zmieniać skrzydło.

Pozdrawiam
Krzysiek

Re: Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 maja 2021, 08:45

Ja mogę się wypowiedzieć teoretycznie, bo nie latam na samostatkach, ale obserwowałem ich ewolucję. A ewolucja poszła w kierunku poprawy komfortu użytkowania oraz łatwości obsługi. W rezultacie zmian nowe konstrukcje latają z większym obciążeniem powierzchni, łatwiej się na nich startuje, mają lepszą zwrotność, można używać speed w większych zakresach sterowania. Poza tym skrzydła zaczęły się specjalizować w różnych zastosowaniach w zależności od stylu latania oraz przeznaczenia. Czyli pilot latający długie trasy na trajce dostanie skrzydło, które będzie miało przelotową ponad 50 bez speeda i do tego odporne na trudne warunki , a pilot lubiący szorować o zboże koszem za stodołą dostanie zwrotne skrzydło do latania na zaciągniętych trymerach. Są skrzydła wyczynowe, które spełniają oczekiwania pilotów latających w różnych konkurencjach sportowych oraz skrzydła do normalnego latania. Porównanie jest trudne tak samo gdyby chcieć porównywać auta, taką Nysę i powiedzmy VW Transportera to budowa jest taka sama i używa się też tak samo, więc można dojść do wniosku, że nie ma różnicy pomiędzy tymi dwoma autami.

Dudek Reaction TST po raz chyba setny

Post autor: m72 » 28 maja 2021, 01:09

Panowie mam Reactiona TST w największym rozmiarze bom gruby :) i latałem tylko na nim oraz na klasykach - skywalk cayenne. Znajduję od czasu do czasu informacje na necie że Reaction to stary dziadek i daleko mu do współczesnych skrzydeł ppg. Pytanie do ppgantów którzy mieli wiele skrzydeł - czy faktycznie jest tak źle z tym reactionem ? Czy jest na prawdę jakaś przepaść w stosunku do nowszych skrzydeł ppg ? W zasadzie mi się lata na nim dobrze i nie wiem czego chcieć więcej :D. Zaznaczam że akrobatą nie jestem, nie będę i latam dla podziwiania widoczków. W sumie dla mnie jest ważne żeby skrzydło dobrze cięło pod wiatr a nie jak klasyki.
Pomińcie w ewentualnych odpowiedziach aspekt tego ze to faktycznie stare skrzydło co się wiąże ze spadkiem wytrzymałości materiału, linek i przewiewnością bo tego jestem świadom. Dzięki.

Na górę