Latanie ppg na Advance Iota

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Latanie ppg na Advance Iota

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: uriuk » 22 sierpnia 2021, 12:55

Nakazuje. Zgodnie z instrukcją skrzydła.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: der » 22 sierpnia 2021, 11:49

Pozwalasz na kursie kursantom odkładać sterówki podczas lotu ?

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: uriuk » 21 sierpnia 2021, 22:03

One musza miec takie duze obciazenie. Bierze sie to zesposobu certyfikacji. Zeby skrzydlo nie podlegalo pod klasyczne normy EU, musi miec obciazenie wieksze niz 4,5 kg/m kw. Bierze sie wiec normalne skrzydlo, oglasza ze moze latac z jakas kosmiczna waga, robi mu sie mocniejsze linki i certyfikat pominiety. Ale zeby od razu latac w ten sposob?
To juz nie jest panienka z plyta CD w dolnej wardze. To jest panienka majaca w dolnej wardze paletke od ping-ponga, ktora na dodatek rzeczywiscie gra w ten sposob w ping-ponga.
Dzis wypuscilem kursanta na przelot nawigacyjny na Universalu 25,5. Atest do 115 kg , rzeczywista waga 108. Bez problemu osiagnal srednia predkosc okolo 48 km/h i spalil niecale 4 l/h. No i mial wolne rece podczas przelotu ;).

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: matgaw » 21 sierpnia 2021, 22:02

adam.a pisze:jest przynajmniej kilka współczesnych klasyków certyfikowanych pod napęd, np advance epsilon9

Tak ma - DGAC, czyli tyle samo "certyfikacji" co samostatek ;)

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: adam.a » 21 sierpnia 2021, 21:52

matgaw pisze:No i właśnie to napisałem 2 strony temu - że znajdą się pojedyncze osoby, którym akurat taki układ z lataniem na klasyku pasuje. Ale to będą wyjątki z bardzo specyficznym sposobem latania.

A podane przez kolegę dane w zasadzie potwierdzają to co pisze uriuk. Jeśli jest 5,5 kg/m2, a producent pewnie liczył glajta tak dla 3,7 kg/m2, no to mamy obciążenie 1,48x większe. Wyciągamy pierwiastek - wychodzi 1,22. Teraz dzielimy 40 : 1,22 = 32,8 km/h. Czyli gdyby glajt latał w swojej wadze, to by leciał te 33 km/h. Tylko żeby mieć certyfikowanego klasyka na trajcie - to by trzeba latać tandemem.

A teraz mamy klasyka, który diabli wiedzą w jakiej jest klasie w tym obciążeniu (EN D? CCC?), a na wciśniętej beli to już w ogóle w kosmos :) Samostatek choć niecertyfikowany to przynajmniej wiadomo że się nie podwinie jak mu się w tym bardzo nie pomoże, a taka Iota czy Ozone to kto wie...

Linki w klasykach też są robione możliwie cienkie aby te glajty miały lepsze osiągi. Łączenie tego z dowaleniem +50% obciążenia nie jest szczęśliwe.

No ale tak jak pisałem - znajdzie się te parę osób, które mają bardzo specyficzny sposób latania - i dla nich taki układ będzie pasował.


jest przynajmniej kilka współczesnych klasyków certyfikowanych pod napęd, np advance epsilon9 28m do 174kg, 30m do 195kg, jak pisałem wcześniej miałem mojito 32 do 180kg . Liny w buzz pwr są takie same jak w samostatecznym speedsterze , nie są cieńsze .

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: matgaw » 21 sierpnia 2021, 21:14

No i właśnie to napisałem 2 strony temu - że znajdą się pojedyncze osoby, którym akurat taki układ z lataniem na klasyku pasuje. Ale to będą wyjątki z bardzo specyficznym sposobem latania.

A podane przez kolegę dane w zasadzie potwierdzają to co pisze uriuk. Jeśli jest 5,5 kg/m2, a producent pewnie liczył glajta tak dla 3,7 kg/m2, no to mamy obciążenie 1,48x większe. Wyciągamy pierwiastek - wychodzi 1,22. Teraz dzielimy 40 : 1,22 = 32,8 km/h. Czyli gdyby glajt latał w swojej wadze, to by leciał te 33 km/h. Tylko żeby mieć certyfikowanego klasyka na trajcie - to by trzeba latać tandemem.

A teraz mamy klasyka, który diabli wiedzą w jakiej jest klasie w tym obciążeniu (EN D? CCC?), a na wciśniętej beli to już w ogóle w kosmos :) Samostatek choć niecertyfikowany to przynajmniej wiadomo że się nie podwinie jak mu się w tym bardzo nie pomoże, a taka Iota czy Ozone to kto wie...

Linki w klasykach też są robione możliwie cienkie aby te glajty miały lepsze osiągi. Łączenie tego z dowaleniem +50% obciążenia nie jest szczęśliwe.

No ale tak jak pisałem - znajdzie się te parę osób, które mają bardzo specyficzny sposób latania - i dla nich taki układ będzie pasował.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 21:11

Góra skrzydła wygląda ok. A profil musi być zbliżony do samostatecznego, ale Ozon nie ukrywa że stosuje takie profile w skrzydłach do swobodnego latania.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: adam.a » 21 sierpnia 2021, 21:02

DSC08535.jpg
DSC08535.jpg (218.12 KiB) Przejrzano 3094 razy
DSC04325.jpg
DSC04325.jpg (308.94 KiB) Przejrzano 3094 razy
to rozmiar L 29,3m , przegląd wykazywał bdb stan, deformacji nie ma , nagrywali i robili zdjęcia . Wcześniej miałem skywalk mojito w rozmiarze 32 miało zakres wagowy 115-180kg latałem na troche cięższej trajce , finalnie obciążenie na metr było podobne i osiągi również.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: der » 21 sierpnia 2021, 20:45

Gdyby skrzydło latało w zakresie dedykowanym przez producenta, tj np max 90kg dla 22m, zachowanie byłoby identyczne do wyżej opisanych.
20 procentowe przeważenie doprowadziło do proporcjonalnego wzrostu prędkości, ale również wzrostu dynamiki i przeciążeń w zakrętach. Na co w szczególności z podwieszoną trajką pod spodem należy zwracać uwagę. Co prawda producent pisze o testach na masie 199kg, ale dla każdego nawet największego rozmiaru i jak to zwykł ozone bez szczegółów, w jakich warunkch to jest przy jakich przeciążeniach.
Zwracaj szczególną uwagę na liny. Niech cię jakiś kolega nagra w powietrzu od góry, spójrz czy nie ma deformacji profilu. I lataj. Nie ważne jak szybko i jak daleko. Byle by bezpiecznie.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 19:57

adam.a pisze:5,4-5,5 kg/m2

No to masz i prędkość :)

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: adam.a » 21 sierpnia 2021, 19:17

5,4-5,5 kg/m2

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 19:12

A jakie masz obciążenie powierzchni?

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: adam.a » 21 sierpnia 2021, 18:51

uriuk pisze:Zgadza sie. Ale to ty napisales. On napisal, ze leci na trymowej 40 km/h. To skrzydlo tyle nie leci nawet swobodnie, a co dopiero w locie poziomym z napedem. Jesli nie bedziemy prostowac ewidentnych bredni, to one tu zostana i beda czytane przez cale lata.
Stad moj upor, zeby prostowac to, co Adamowi sie wydaje. Zwisa mi nacia od pietruszki na czym on lata i jak sobie pomierzyl dana predkosc. To jego prywatna sprawa.
Ale taki post nie moze zostac bez sprostowania. A ze jemu co chwile cos sie miesza, to watek sie ciagnie jak makaron.



Zasadniczo nie mam ochoty nic udowadniać , traki i filmy zapisuje sporadycznie, ale mam kilka , a na nich średnia 39-41 km/h. Chcesz brnąć z teoriami dalej to może traki+filmy udostepnię , niestety i tak czuje że to starcony czas, bo zaraz obliczysz że dystans 40km przebyty w jedną godzinę to nie 40km/h :)
IMG_20210821_182025.jpg
IMG_20210821_182025.jpg (147.95 KiB) Przejrzano 3151 razy
na filmie ozone buzz pwr , cały lot na zaciągnietych trymerach (co widać) i bez speeda (bo nie mam)

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: uriuk » 21 sierpnia 2021, 15:05

Zgadza sie. Ale to ty napisales. On napisal, ze leci na trymowej 40 km/h. To skrzydlo tyle nie leci nawet swobodnie, a co dopiero w locie poziomym z napedem. Jesli nie bedziemy prostowac ewidentnych bredni, to one tu zostana i beda czytane przez cale lata.
Stad moj upor, zeby prostowac to, co Adamowi sie wydaje. Zwisa mi nacia od pietruszki na czym on lata i jak sobie pomierzyl dana predkosc. To jego prywatna sprawa.
Ale taki post nie moze zostac bez sprostowania. A ze jemu co chwile cos sie miesza, to watek sie ciagnie jak makaron.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 14:52

Jasne, że nie lata 40 tylko jakieś 32, ale to wszyscy wiedzą. 40 leci na speedzie. Tylko co to komu przeszkadza jak chce tak latać? A odpowiednio mały klasyk poleci 40 :)

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: uriuk » 21 sierpnia 2021, 14:05

Pisza, ze samostatek to wieksze zuzycie paliwa i silnika, ze klasyk na trymowej ma predkosc 40 km/h, ze nie da sie startowac, kiedy gora wieje 40 km/h. Jesli nie bedziemy prostowali takich rewelacji, to ludziska beda to czytac i pozniej uznaja za normalne. Jak kolko w dolnej wardze.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 13:54

Uriuk, wyluzuj. Nikt tu nie pisze, że nie masz racji. Za to wszyscy piszą, że będą latać jak im się podoba a nie jak według Ciebie jest to właściwe.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: uriuk » 21 sierpnia 2021, 13:42

adam.a pisze: mam wystarczające pojęcie o meteorologi aby takie zjawiska mnie nie zaskakiwały


I majac to pojecie napisales cos o mozliwosci startowania przy wietrze 40 km/h w dyskusji o locie na strasie zamknietej przy takim wlasnie wietrze.
Jesli takie pojecie masz, to moze zacznij uzywac? Bo na razie nie wskazuje, zebys korzystal ze swojej wiedzy.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 sierpnia 2021, 13:25

prokopcio pisze:
uriuk pisze:Prostowanie mitow jakoby na skrzydle klasycznym oszczedzamy paliwo i silnik ma sens, bo jak widac ciegle ktos te brednie powtarza.
Jedni przeliczają na godzinę a inni na kilometry ;).

A jeszcze inni na zadowolenie.

Re: Latanie ppg na Advance Iota

Post autor: prokopcio » 21 sierpnia 2021, 13:23

uriuk pisze:Prostowanie mitow jakoby na skrzydle klasycznym oszczedzamy paliwo i silnik ma sens, bo jak widac ciegle ktos te brednie powtarza.
Jedni przeliczają na godzinę a inni na kilometry ;).

Na górę