Post autor: prokopcio » 13 lipca 2016, 23:33
nie latam z napędem ale z ciekawości zapytam, na "hamowni" sprawdzisz ciąg statyczny a tak naprawdę on niewiele mówi o tym czy napęd jest fajny czy nie... interesuję się troszkę modelarstwem (zbudowałem aż jeden samolot bardzo dobrze latający) i z tego co wiem to śmigło działa podobnie jak śruba - co z tego że napęd ze śmigłem o małym skoku będzie miał bardzo dużą siłę przy niewielkiej mocy włożonej "na postoju" skoro będzie hamował glajta podczas lotu zamiast go ciągnąć ? przydało by się mieć coś do pomiaru dynamicznego a to już nie takie proste, choć ja gdybym miał badać napędy to taką hamownię wystarczy zamontować na dach auta i jechać z prędkością trymową, maksymalną etc.
inną ciekawa metodą można by poczekać na odpowiednio duży wiatr i ustawić hamownię z wiatrem, na jedno wyjdzie. podkreślam że się nie znam na napędach ale wg mnie działają podobnie jak te w samolotach i ciąg statyczny nic nam nie daje, chyba że potrzebujesz samolot utrzymać śmigłem w górę w bezruchu.
nie latam z napędem ale z ciekawości zapytam, na "hamowni" sprawdzisz ciąg statyczny a tak naprawdę on niewiele mówi o tym czy napęd jest fajny czy nie... interesuję się troszkę modelarstwem (zbudowałem aż jeden samolot bardzo dobrze latający) i z tego co wiem to śmigło działa podobnie jak śruba - co z tego że napęd ze śmigłem o małym skoku będzie miał bardzo dużą siłę przy niewielkiej mocy włożonej "na postoju" skoro będzie hamował glajta podczas lotu zamiast go ciągnąć ? przydało by się mieć coś do pomiaru dynamicznego a to już nie takie proste, choć ja gdybym miał badać napędy to taką hamownię wystarczy zamontować na dach auta i jechać z prędkością trymową, maksymalną etc. :) inną ciekawa metodą można by poczekać na odpowiednio duży wiatr i ustawić hamownię z wiatrem, na jedno wyjdzie. podkreślam że się nie znam na napędach ale wg mnie działają podobnie jak te w samolotach i ciąg statyczny nic nam nie daje, chyba że potrzebujesz samolot utrzymać śmigłem w górę w bezruchu.