Cześć,
Zbyszek, koledzy, dzięki za podpowiedzi. Myślałem nad tym co napisaliście i dzięki Wam mam pomysł, że najprościej będzie sprawdzić domowym sposobem uszczelnienie odcinka gaźnik-cylinder poprzez szczelne owinięcie tego - na przykład folią. Jeżeli po tym zabiegu temperatura nie drgnie, to znaczy, że nie zasysanie lewego powietrza wcześniej nie występowało.
Krzysiek, wychodzi na to, że prawdopodobnie masz rację.
Przeanalizowałem jeszcze raz dane i w zasadzie widzę, że problemem nie jest CHT lecz tylko EGT. Podczas testów w zasadzie skupiałem się tylko na EGT (mając na uwadze, że CHT działa przecież z opóźnieniem, i nawet gdy ono wydaje się być jeszcze OK, to może być już "po zawodach"). A producent podaje optymalne CHT na 250 stopni a maksymalne na 280 stopni. A u mnie było 230 i trochę więcej.
Druga sprawa o którą Krzysiek pytasz, to u mnie sonda EGT jest wpuszczona w fabrycznie nawiercony otwór. Więc odległość od tłoka jest OK.
Ale właśnie - nie jestem pewien głębokości wpustu. Wydaje mi się, że dokładnie to pomierzyłem uprzednio zresztą konsultowawszy się z producentem Spidera, ale być może pomyliłem się o ileś tam mm - zgadzam się z Tobą. Miałeś od początku dobre wyczucie problemu.
No więc sprawa jest jasna i już wiem co mam robić
Testy jednak nieprędko mogę zrobić, bo trajkę mam niestety 230 km od miejsca gdzie mieszkam , ale jak zrobię to dam znać.
Jeszcze jednak chcę sprawdzić czy sam Spider dobrze mierzy.
Pytanie więc: czy wystarczy wpuścić czujnik do gotującej wody i sprawdzić czy pokazuje te 100 stopni? Czy ta temperatura jednak będzie za mała i lepiej sprawdzić przy wyższej?
Pozdrawiam
Marek
P.S. I to mi się podoba, jest kultura wypowiedzi na forum. Zada człowiek pytanie - otrzyma rzeczowe odpowiedzi. Fajnie, że jest coś takiego i tak trzymać