Następca Reactiona.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Następca Reactiona.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Cezar100 » 04 grudnia 2016, 16:11

Dzięki,
Syntezę 2 troche już znam bo też 2 sezony przelatałem na tym skrzydle.Własnie o takie porównanie mi chodziło. Fikołków nie wyczyniam, na super zwrotności mi nie zależy. Mocy mi wystarcza z Octagonem, latam dalej Syntezą :)
Pozdrówka
P.s. na ile wycenili Reportaira ?

Re: Następca Reactiona.

Post autor: SpalonaMucha » 04 grudnia 2016, 14:09

Cześć
Rozmawiałem z osobą która od dwóch lat lata na Syntezie 2 i teraz zakupił Reportaira. Odczucia subiektywne.
Synthesis 2:
- sztywniejszy w locie
- bardziej odporny na turbulencje, nie przekazuje tylu informacji
- nawet w silnej turbulencji stoi równo nad glową
- szybszy
- łatwiej wypłaszczyć lot przy lądowaniu
Reportair:
- zwrotniejszy
- energiczniej reaguje na sterówki
- mniejsze zapotrzebowanie na moc, ale bez szału
- łatwiejszy do startu i lądowania

Kolega lata głównie krajoznawczo i fotograficznie, dał się skusić na nowe skrzydło bo wszyscy tak zachwalali, ale jest zawiedziony, na Syntezie lata mu się lepiej, głównie przez to że jest bardziej komfortowa w trudnych warunkach.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Cezar100 » 03 grudnia 2016, 22:24

Cześć, czy jest już gdzies dostępne jakies porównanie Syntezy II do Report'aira dokonane przez pilota latającego jednym jak i drugim skrzydłem. Albo inaczej, czy ewentualną przesiadką z Syntezy II na Report'air zyskamy coś więcej poza nowym glajtem ? Chodzi mi konkretnie o porównanie tych dwóch skrzydeł.
Czarek

Re: Następca Reactiona.

Post autor: ciacholot » 02 grudnia 2016, 14:06


Pewnie oglądalności, ale może nie wszyscy, a zrobione fajnie przez Lojaka.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: michał » 18 października 2016, 22:30

Podzielam opinie Kacpra Kowalskiego .Do lotów poza łączke potrzebny jest stateczny tramwaj a nie bmx .A skrzydło nucleon nie jeden raz uratowało mi cztery litery

Re: Następca Reactiona.

Post autor: uriuk » 21 września 2016, 11:32

Upst. Tekst jest moj. Chcialem zrobic cytuj, a wydac kliknalem edytuj. Sorki. Nie bede juz tego poprawial, bo caly watek zrobi sie niejasny

Re: Następca Reactiona.

Post autor: sirmariano » 21 września 2016, 10:42

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ktoś z uprawnieniami admina/moderatora chciał zacytować mój post i omyłkowo go wyedytował.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 września 2016, 10:37

Ja po przeczytaniu teg cytatu szukałem oryginału wypowiedzi der i nie znalazłem. Dlatego też jestem ciekaw skąd ten cytat wziął się w poście sirmariano.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: sirmariano » 21 września 2016, 10:20

Spytajmy Adminów jakim cudem mój tekst jest ujęty w cytat a coś z czym nie mam wspólnego zostało podciągnięte jako moja wypowiedź. Ba ja się nawet z tym nie zgadzam.

Ja napisałem tylko to:

Najbardziej chyba nazwą. Nie oszukujmy się ale Synteza jest charakterystyczna. Może dwójka już nie miała wad jedynki ale ludzie przez nazwe raczej pochodzili jak pies do jeża. Z tego powodu trzeba się odciąć od poprzedników żeby nie było skojarzeń.

Autora reszty nie znam i nie mam zielonego pojęcia skąd się to tam wzięło. W takim razie czyje to słowa?

Re: Następca Reactiona.

Post autor: der » 21 września 2016, 09:06

sirmariano pisze:
der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?

Najbardziej chyba nazwą. Nie oszukujmy się ale Synteza jest charakterystyczna. Może dwójka już nie miała wad jedynki ale ludzie przez nazwe raczej pochodzili jak pies do jeża. Z tego powodu trzeba się odciąć od poprzedników żeby nie było skojarzeń.


O czym ty piszesz? Report'air ma wieksze wydluzenie (takie samo jak Nucleon), a przez to ma mniejsze zapotrzebowanie na moc, krotszy start i mniejsze opadanie wlasne. To skrzydlo zupelnie innej klasy niz Synthesis. Faktem jest, ze wiekszosc zawodowcow do tej pory latala na Synthesisach (i wcale nie podchodzili do tego skrzydla jak pies do jeza) a teraz sie przesiada na Reportera z uwagi na wieksza ladownosc (mniejsze zapotrzebowanie na moc wiec mozna dowalic np paliwa albo sprzetu przy zachowaniu tego samego rozbiegu)



Te, Misiu Pysiu.
Dlaczego mi wciskasz pod palce słowa, których nigdy nie napisałem ??

Napisałem:
der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?

po czym w kolejnym poscie, a w sumie trzy posty niżej napisałem:
der pisze:Przejrzałem tabelki i zadam jednak inne pytanie.
Czymże ma się różnić ten Reportair od Nucleona XX poza szatą graficzną ?


Nigdzie nie napisałem słów, które powyżej pogrubiłem i są niby cytatem moich. Jeszcze ciekawsze jest to, że takich słów nie napisał nikt w tym wątku.
Nasuwa się pytanie, skąd żeś je wytrzasnął i dlaczego akurat mi je przypisujesz ?

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 września 2016, 23:34

Marcin Kawula pisze:Jak "wypłaszczenie/flattening" wpływa na to jak lata skrzydło?


Zmienia się stateczność kierunkowa. Bardziej ugięte tez bardziej jest podatne na boczne podmuchy ale lepiej idzie za noszeniem ale szybciej stabilizuje się w spirali ale lepiej reaguje na klapę i jest sztywniejsze. Wszystkie te cechy występują w różnych natężeniach w zależności od innych rozwiązań konstrukcyjnych i nie można ich rozpatrywać w oderwaniu od pozostałych cech skrzydła.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: sirmariano » 20 września 2016, 23:17

der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?

Najbardziej chyba nazwą. Nie oszukujmy się ale Synteza jest charakterystyczna. Może dwójka już nie miała wad jedynki ale ludzie przez nazwe raczej pochodzili jak pies do jeża. Z tego powodu trzeba się odciąć od poprzedników żeby nie było skojarzeń.


O czym ty piszesz? Report'air ma wieksze wydluzenie (takie samo jak Nucleon), a przez to ma mniejsze zapotrzebowanie na moc, krotszy start i mniejsze opadanie wlasne. To skrzydlo zupelnie innej klasy niz Synthesis. Faktem jest, ze wiekszosc zawodowcow do tej pory latala na Synthesisach (i wcale nie podchodzili do tego skrzydla jak pies do jeza) a teraz sie przesiada na Reportera z uwagi na wieksza ladownosc (mniejsze zapotrzebowanie na moc wiec mozna dowalic np paliwa albo sprzetu przy zachowaniu tego samego rozbiegu)

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Marcin Kawula » 20 września 2016, 23:05

Jak "wypłaszczenie/flattening" wpływa na to jak lata skrzydło?

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 września 2016, 19:59

Opinia Kacpra Kowalskiego, który jest inicjatorem powstania tego modelu skrzydła:

Współpraca nad tym skrzydłem to była wielka frajda. Bo powstało skrzydło dedykowane dla pilotów takich jak ja. A mnie w powietrzu nie interesują fikołki, pylony i inne dynamiczne wiązanki. Mnie interesują długie loty za horyzont, z dużą ilością dodatkowych zabawek na pokładzie. Startuję z nóg, z większym obciążeniem z najróżniejszych miejsc i porach dnia i roku. A więc są to loty, w których mogą się zmienić warunki atmosferyczne - może się rozwiać albo przyjść silna termika. A ja nie tylko chcę bezpiecznie wrócić z przelotu, ale też fotografować, filmować i zajmować się dodatkowymi zajęciami - i skrzydło ma mi w tym pomóc.

W związku z tym glajt musi spełniać masę wymogów:

Cechy ważne przy starcie:
- latwiej startuje i laduje z dodatkowym obciążeniem,
- latwiej stratuje i laduje w bezwietrzu,
- latwiej startuje w turbulentnym powietrzu (na odpuszczonych trymerach) skrzydło nie ciągnie na boki tylko wchodzi nad głowę i tam czeka. Np gdy start nie przebiega w lozu wiatru, bo wiatr kręci.

zachowanie w powietrzu:
- zwiekszona odpornosc na podwiniecia, wahania, kołysanie, bujanie podłużne i poprzeczne. To ważne nie tylko dla fotografów, ale też dla filmujących długie stabilne ujęcia.

- latwosc utrzymania obranego kursu - nawet trzeba wlozyc większej sily w zakret (na odpuszczonych trymerach) - to ważne, bo skrzydła dobrze chodzące "za ciałem" utrudniają pracę, gdy każde drobne wychylenie powoduje skręt.

- szybkie uspokojenie po wychyleniach (np zakręcie, albo turbulencji) skrzydło nie wchodzi w kołysanie, nie buja się jak wahadło, dąży do stabilizacji (to ważne aby nie trzeba było non stop go pilnować)

- duza nosnosc - a wiec wszystkie powyzsze zalety nie sa okupione duzo wiekszym zapotrzebowaniem na moc, jak to mialo miejsce we wcześniejszych konstrukcjach.

Kwestii wizualnych nie będę komentować, bo to kwestie gustu. Generalnie powstała szata seryjna łącząca oczekiwania różnych grup docelowych a także wersja kolekcjonerska (to znaczy taka, w której każdy glajt to unikat) te będa dopiero prezentowane bo sesje tych glajtów jeszcze się nie odbyły.

Porównanie Report'Air z Nucleonem XX

na odpuszczonych trymerach różnica będzie taka:

XX będzie odrobinę szybszy, zwrotniejszy. Przy turbulentnym powietrzu będzie wymagać aktywnego pilotażu, przy wejściu w bąbel będzie skręcać w jego kierunku, gdy rozbujasz się na boki - będzie się bujał w lewo i prawo aż nie uspokoisz go kontrą.

generalnie osiągi powinny byc bardzo zblizone. Profil Reactiona jest bardzo podobny, ale jest trochę inny i ma inne ugięcie - to po to aby nie bujał się przód tył. Nucelon jest w przekroju poprzecznym bardziej krągły, a Reportair bardziej płaski. (po to aby się nie bujał na boki).

Na zaciągniętych trymerach te różnice będą dużo mniejsze.

Ja w kazdym razie latam z górnym podwieszeniem, w zasadzie zawsze na odpuszczonych trymerach. Do startu też odpuszczam trymery całkowicie. Chyba że naprawdę nie wieje, wtedy zaciągam je na 1/3

Re: Następca Reactiona.

Post autor: der » 19 września 2016, 23:35

Ty, jako wieloletni użytkownik potrójnego klona do motoryzacji powinieneś porównywać to najmniej :)
Póki nie sprawdzę tego organoleptycznie widzę tu lifting pokroju nucleon-nucleon wrc . Nie ważne w którą stronę w kwestii stabilności byle by zgodnie z oczekiwaniem rynku. Swoista nagonka na rodzinę xx na polskim rynku z pewnością nie jest tu bez znaczenia.
Ze strony biznesowej mnożenie bytów ma potwierdzenie w przychodach w każdej dziedzinie. I tego firmie Dudek życzę. A użytkownikom nowego produktu spokoju i stabilności w powietrzu jakiej poszukiwali.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 września 2016, 22:25

No dobra. Rzeczywiście tableki są uderzająco podobne. Jedyne co widać to większe wypłaszczenie reportera i trochę krótsze liny. Z rozmowy z Kacprem wynika jeszcze dużo większą stabilność skrzydła, a to sugeruje profil o większej samostateczności. Można twierdzić że te skrzydła niczym się od siebie nie różnią. Tak samo można twierdzić że samochody osobowe tez wszystkie są takie same. Myślę że diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład w użytym profilu albo w tym jak rozmieszczone są podwieszenia.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: der » 19 września 2016, 22:01

Tabelki mówią inaczej. Ale o co my abstynenci możemy się zakładać ? :)

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 września 2016, 21:22

To ja się założę, że to skrzydło ma zupełnie inną konstrukcję niż Nucleon. Zarówno profil, jak i ugięcie i pewnie jakieś inne szczegóły.

Re: Następca Reactiona.

Post autor: der » 19 września 2016, 21:14

Ja nie do Reactiona piję. Report,air wygląda na to,że jest Nucleonem xx po tuningu. Tuning to nie zawsze lepsze osiągi ale czasem korekta zachowania w pewnych warunkach. Gin dla amatorów tuningu do olinowa i i taśm daje również naklejkę na glajta by dopełnić transformacji. Dudek jak widać wolał pomieszać w kolorach i zrobić z tego zupełnie inny model. Taki trochę farbowany lis :)

Re: Następca Reactiona.

Post autor: Lucjan Piekutowski » 19 września 2016, 19:42

Zobaczymy jaki będzie popyt.

Na górę