Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 czerwca 2018, 17:38
Tak trochę teorii zarzucę. Gwałtowne dodanie gazu powoduje że mieszanka staje się zbyt uboga. Dlatego w samochodach gaźniki były wyposażone w pompkę, która wstrzykiwała dodatkową porcję paliwa przy szybkim dodaniu gazu. Czyli jeśli przy rozgrzanym silniku tak się dzieje że silnik się dusi przy gwałtownym dodaniu gazu, to powinno pomóc wzbogacenie mieszanki. Przy zimnym silniku gdy do pracy jest potrzebna bogatsza mieszanka zjawisko to jest bardziej odczuwalne i duszenie się przy dodawaniu gazu może być wykorzystane jako wskaźnik rozgrzania silnika
Tak trochę teorii zarzucę. Gwałtowne dodanie gazu powoduje że mieszanka staje się zbyt uboga. Dlatego w samochodach gaźniki były wyposażone w pompkę, która wstrzykiwała dodatkową porcję paliwa przy szybkim dodaniu gazu. Czyli jeśli przy rozgrzanym silniku tak się dzieje że silnik się dusi przy gwałtownym dodaniu gazu, to powinno pomóc wzbogacenie mieszanki. Przy zimnym silniku gdy do pracy jest potrzebna bogatsza mieszanka zjawisko to jest bardziej odczuwalne i duszenie się przy dodawaniu gazu może być wykorzystane jako wskaźnik rozgrzania silnika