Post autor: Piotr Domański » 18 listopada 2020, 12:59
Dzięki za streszczenie mam jednak pewną uwagę.
W przypadku tandemów z tymi usługami to nadinterpretacja, tu nie chodzi o komercję tylko o jakiekolwiek zabranie osoby w innym charakterze niż członek załogi. Członkiem załogi zostaje osoba która złoży odpowiednie oświadczenie, które jest również wymagane dla pasażera plus bierze czynny udział w locie (np. nawigacja). I teraz przykładowo bierzemy żonę sąsiada na jednorazowy lot, podpisuje oświadczenie że zapoznała się z charakterem lotu- jako członek załogi, ale tak naprawdę nie pełni takiej funkcji co łatwo w razie "W" podważą zeznania sąsiada i dodatkowo np. jego córki i jesteśmy wtedy w ciemnej dupie mimo że o żadnej kasie za lot nie było mowy. Tak naprawdę tylko nieliczni zawodnicy jako załogi dwuosobowe mogą skorzystać z tej furtki, rozdzielanie tego na loty odpłatne/nieodpłatne nie ma znaczenia- członek załogi może mi nawet płacić za bycie moim załogantem i nadal będzie wszystko w porządku, ważne żeby tym załogantem naprawdę był i żeby ta jego funkcja w razie wypadku była nie do podważenia.
Zamienił bym więc ten dopisek co jest na niebiesko:
"Poświadczenie zdatności do lotu6.2.1.Niżej wymienionych wyrobów używa się wyposażonych w instrukcję użytkowania w locie pod warunkiem uzyskania co najmniej poświadczenia zdatności do lotu:(w przypadku odpłatnych lotów z pasażerem)" na: ( w przypadku lotów z pasażerem). Reszta się zgadza.
Dzięki za streszczenie mam jednak pewną uwagę.
W przypadku tandemów z tymi usługami to nadinterpretacja, tu nie chodzi o komercję tylko o jakiekolwiek zabranie osoby w innym charakterze niż członek załogi. Członkiem załogi zostaje osoba która złoży odpowiednie oświadczenie, które jest również wymagane dla pasażera plus bierze czynny udział w locie (np. nawigacja). I teraz przykładowo bierzemy żonę sąsiada na jednorazowy lot, podpisuje oświadczenie że zapoznała się z charakterem lotu- jako członek załogi, ale tak naprawdę nie pełni takiej funkcji co łatwo w razie "W" podważą zeznania sąsiada i dodatkowo np. jego córki i jesteśmy wtedy w ciemnej dupie mimo że o żadnej kasie za lot nie było mowy. Tak naprawdę tylko nieliczni zawodnicy jako załogi dwuosobowe mogą skorzystać z tej furtki, rozdzielanie tego na loty odpłatne/nieodpłatne nie ma znaczenia- członek załogi może mi nawet płacić za bycie moim załogantem i nadal będzie wszystko w porządku, ważne żeby tym załogantem naprawdę był i żeby ta jego funkcja w razie wypadku była nie do podważenia.
Zamienił bym więc ten dopisek co jest na niebiesko:
"Poświadczenie zdatności do lotu6.2.1.Niżej wymienionych wyrobów używa się wyposażonych w instrukcję użytkowania w locie pod warunkiem uzyskania co najmniej poświadczenia zdatności do lotu:(w przypadku[color=#404000] odpłatnych [/color]lotów z pasażerem)" na: ( w przypadku lotów z pasażerem). Reszta się zgadza.