Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 marca 2018, 14:20
Linki bezoplotowe znane są w paralotniarstwie od trzydziestu lat, ale z racji większej wrażliwości na uszkodzenia i większą chęć plątania się przy jednocześnie mniejszych oporach aerodynamicznych były stosowane głównie w skrzydłach wyczynowych. Obecnie stosowane są coraz szerzej także w sprzęcie turystycznym i rekreacyjnym, szczególnie w galeriach przy skrzydle. Jest to miejsce, gdzie linki są najbardziej narażone na uszkodzenia w czasie startów gdzie łatwo zaczepić linką o kamienie lub korzenie. Taką zerwaną linkę łatwo możemy naprawić w warunkach polowych jeśli jesteśmy do tego odpowiednio przygotowani. Potrzebujemy jedynie igły z nitką, grubej igły do haftowania z dużym uchem i kawałka linki kevlarowej o takiej grubości, jak linki które chcemy reperować. cienka igła i nitka będą potrzebne, żeby przeszyć połączenie linek zabezpieczając je przed rozsunięciem.
Linki bezoplotowe znane są w paralotniarstwie od trzydziestu lat, ale z racji większej wrażliwości na uszkodzenia i większą chęć plątania się przy jednocześnie mniejszych oporach aerodynamicznych były stosowane głównie w skrzydłach wyczynowych. Obecnie stosowane są coraz szerzej także w sprzęcie turystycznym i rekreacyjnym, szczególnie w galeriach przy skrzydle. Jest to miejsce, gdzie linki są najbardziej narażone na uszkodzenia w czasie startów gdzie łatwo zaczepić linką o kamienie lub korzenie. Taką zerwaną linkę łatwo możemy naprawić w warunkach polowych jeśli jesteśmy do tego odpowiednio przygotowani. Potrzebujemy jedynie igły z nitką, grubej igły do haftowania z dużym uchem i kawałka linki kevlarowej o takiej grubości, jak linki które chcemy reperować. cienka igła i nitka będą potrzebne, żeby przeszyć połączenie linek zabezpieczając je przed rozsunięciem.
https://www.youtube.com/watch?v=MWeJUZbe7Kk