Post autor: calhal » 22 marca 2019, 15:53
Ja powiem szczerze, że nie wiem czemu ten prawy stabil mu zaklapił. Uwaga bo znowu zapomniałem polskich słów, które mi Marek Mastalerz już z 10 razy pisał.
Pilot w tym filmie ma dosyć dużo (ang/fr) roll/roulis (buja na boki), a zdecydowanie za mało ma yaw/lacet. Z tym że w samym bujaniu na boki bez sterówki jest większe prawdopodobieństwo zaklapienia niższego stabila w którymś momencie, a nie tego u góry.
Gdyby był wyżej względem skrzydła, a skrzydło komorami do ziemi, to wtedy bym się spodziewał przejścia na ujemne kąty natarcia i bez sterówki zaklapienie zewnętrznego stabila.
Na filmie widać, że sterówki lekko, ale tylko lekko zaciąga. Jakby było więcej sterówki to by mu nie zaklapiło moim zdaniem. Możliwe, że to zaburzenie profilu poprzez zbyt lekkie pociągnięcie sterówki + odciążona prawa połówka skrzydła.
Mógłby się Jaro wypowiedzieć.
Ja powiem szczerze, że nie wiem czemu ten prawy stabil mu zaklapił. Uwaga bo znowu zapomniałem polskich słów, które mi Marek Mastalerz już z 10 razy pisał.
Pilot w tym filmie ma dosyć dużo (ang/fr) roll/roulis (buja na boki), a zdecydowanie za mało ma yaw/lacet. Z tym że w samym bujaniu na boki bez sterówki jest większe prawdopodobieństwo zaklapienia niższego stabila w którymś momencie, a nie tego u góry.
Gdyby był wyżej względem skrzydła, a skrzydło komorami do ziemi, to wtedy bym się spodziewał przejścia na ujemne kąty natarcia i bez sterówki zaklapienie zewnętrznego stabila.
Na filmie widać, że sterówki lekko, ale tylko lekko zaciąga. Jakby było więcej sterówki to by mu nie zaklapiło moim zdaniem. Możliwe, że to zaburzenie profilu poprzez zbyt lekkie pociągnięcie sterówki + odciążona prawa połówka skrzydła.
Mógłby się Jaro wypowiedzieć.