prokopcio pisze:matgaw pisze:prokopcio pisze:Rozważmy 350kg i 35kg to bez pilota
Zakładam brak strat mocy. Lot poziomy.
Dla łatwości obliczeń Np dla 108km/h i doskonałości 35 dla obu
P1 = 30m/s * 100N = 3000W
P2 = 30m/s * 10N = 300W
Oczywiście to tylko czysta teoria
Nie karz mi liczyć jak to jest w rzeczywistości.
Choć dla tego nonkretnego przypadku nadal powinno być proporcjonalnie czyli powiedzmy 5kW i 0.5kW rzeczywistego zapotrzebowania.
Skąd te 10 i 100 N?
masa / doskonałość = zapotrzebowanie na ciąg do lotu poziomego.
350kg / 35 = 10kg ( 100N )
35kg / 35 = 1kg ( 10N )
prokopcio pisze:masa / doskonałość = zapotrzebowanie na ciąg do lotu poziomego.
350kg / 35 = 10kg ( 100N )
35kg / 35 = 1kg ( 10N )
No, i teraz sklejmy wszystko do kupy

Jeżeli przyjąłeś 108 km/h i doskonałość 35, to przyjąłeś opadanie 30 m/s /35 = 0,85 m/s
U mnie: 350 * 10 * 0,85 = 2975, czyli tyle samo

Mój wzór: m * g * h / t
Twój wzór: Vx * m * g / LD = Vx * m * g / (Sx / h) = Vx * m * g * h / Sx
=>
Vx = Sx / t
=>
Sx * m * g * h / Sx * t = m * g * h / t
Czyli posługujemy się tym samym wzorem...
I jak widać, moc do lotu poziomego zależy tu wprost proporcjonalnie do masy i opadania (lub prędkości), pod warunkiem że doskonałość jest stałą. A oczywiście doskonałość się zmienia wraz z prędkością - to w niej ukryte są wszystkie opory aerodynamiczne w naszych obliczeniach.
[quote="prokopcio"][quote="matgaw"][quote="prokopcio"]Rozważmy 350kg i 35kg to bez pilota ;)
Zakładam brak strat mocy. Lot poziomy.
Dla łatwości obliczeń Np dla 108km/h i doskonałości 35 dla obu
P1 = 30m/s * 100N = 3000W
P2 = 30m/s * 10N = 300W
Oczywiście to tylko czysta teoria ;)
Nie karz mi liczyć jak to jest w rzeczywistości.
Choć dla tego nonkretnego przypadku nadal powinno być proporcjonalnie czyli powiedzmy 5kW i 0.5kW rzeczywistego zapotrzebowania.[/quote]
Skąd te 10 i 100 N?[/quote]
masa / doskonałość = zapotrzebowanie na ciąg do lotu poziomego.
350kg / 35 = 10kg ( 100N )
35kg / 35 = 1kg ( 10N )[/quote]
[quote="prokopcio"]masa / doskonałość = zapotrzebowanie na ciąg do lotu poziomego.
350kg / 35 = 10kg ( 100N )
35kg / 35 = 1kg ( 10N )[/quote]
No, i teraz sklejmy wszystko do kupy :)
Jeżeli przyjąłeś 108 km/h i doskonałość 35, to przyjąłeś opadanie 30 m/s /35 = 0,85 m/s
U mnie: 350 * 10 * 0,85 = 2975, czyli tyle samo :)
Mój wzór: m * g * h / t
Twój wzór: Vx * m * g / LD = Vx * m * g / (Sx / h) = Vx * m * g * h / Sx
=>
Vx = Sx / t
=>
Sx * m * g * h / Sx * t = m * g * h / t
Czyli posługujemy się tym samym wzorem...
I jak widać, moc do lotu poziomego zależy tu wprost proporcjonalnie do masy i opadania (lub prędkości), pod warunkiem że doskonałość jest stałą. A oczywiście doskonałość się zmienia wraz z prędkością - to w niej ukryte są wszystkie opory aerodynamiczne w naszych obliczeniach.