Post autor: fotolot » 18 stycznia 2021, 18:50
prokopcio pisze: - a mówią, że się kręcą w przeciwnych kierunkach, żeby nie było efektu żyroskopowego. od 07:00
Prawdę mówią . To są dwa oddzielne zagadnienia. Moment odśmigłowy(w układzie z jednym kierunkiem obrotów) przechyla samolot na stronę, przeciwną do obrotów śmigła. A moment żyroskopowy dotyczy np.gwałtownego zadarcia lub zapikowania(i zależnie od kierunku obrotów śmigła) odchyla samolot od kierunku lotu, odpowiednio w prawą lub lewą stronę. Kolega ma napęd lotniowy MiniFlySet i tam to jest dopiero z tym "ostra jazda bez trzymanki.."
Odnośnie gloryfikacji legendy, szanownych Braci Wright. To w pewnym programie historycznym, zetknąłem się z informacjami, że przynieśli Oni dla faktycznego rozwoju lotnictwa, dużo więcej opóżniających szkód niż pożytku . Ponieważ w tamtym czasie, równolegle trwało wiele podobnych prac ale im się udało pierwszym "opatentować' takie latanie. I ponoć póżniej, głównym ich zajęcięm było sądzenie się z o wiele bardziej płodnymi konstruktorami. Aż doszło do zapotrzebowania na samoloty do celów militarnych i Prezydent USA swoją decyzją, prawnie usunął ich prywatne blokady, swobodnego rozwoju lotnictwa.
[quote="prokopcio"] - a mówią, że się kręcą w przeciwnych kierunkach, żeby nie było efektu żyroskopowego. od 07:00[/quote]
Prawdę mówią . To są dwa oddzielne zagadnienia. Moment odśmigłowy(w układzie z jednym kierunkiem obrotów) przechyla samolot na stronę, przeciwną do obrotów śmigła. A moment żyroskopowy dotyczy np.gwałtownego zadarcia lub zapikowania(i zależnie od kierunku obrotów śmigła) odchyla samolot od kierunku lotu, odpowiednio w prawą lub lewą stronę. Kolega ma napęd lotniowy MiniFlySet i tam to jest dopiero z tym "ostra jazda bez trzymanki.." ;)
Odnośnie gloryfikacji legendy, szanownych Braci Wright. To w pewnym programie historycznym, zetknąłem się z informacjami, że przynieśli Oni dla faktycznego rozwoju lotnictwa, dużo więcej opóżniających szkód niż pożytku . Ponieważ w tamtym czasie, równolegle trwało wiele podobnych prac ale im się udało pierwszym "opatentować' takie latanie. I ponoć póżniej, głównym ich zajęcięm było sądzenie się z o wiele bardziej płodnymi konstruktorami. Aż doszło do zapotrzebowania na samoloty do celów militarnych i Prezydent USA swoją decyzją, prawnie usunął ich prywatne blokady, swobodnego rozwoju lotnictwa.