Post autor: AndRand » 06 listopada 2020, 22:04
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ponieważ opór indukowany jest najciekawszym oporem w lotnictwie to proponuję popatrzeć na niezwykłą wizualizację tego zjawiska. Jak uświadomicie sobie ile energii pochłania poruszenie takiej masy powietrza, to jasne się stanie dlaczego ten wir jest tak energochłonny.
Ta masa powietrza odpowiada masie samolotu i generuje noszenie.
Opór indukowany wynika z tej niewielkiej części, która w wirze wędruje w górę i nie generuje noszenia.
[quote="Zbyszek Gotkiewicz"]Ponieważ opór indukowany jest najciekawszym oporem w lotnictwie to proponuję popatrzeć na niezwykłą wizualizację tego zjawiska. Jak uświadomicie sobie ile energii pochłania poruszenie takiej masy powietrza, to jasne się stanie dlaczego ten wir jest tak energochłonny.
[/quote]
Ta masa powietrza odpowiada masie samolotu i generuje noszenie.
Opór indukowany wynika z tej niewielkiej części, która w wirze wędruje w górę i nie generuje noszenia.