Elektro PPG

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Elektro PPG

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 18 marca 2019, 11:29

dawaj filmik a nie klatkę z niego ;)

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 14 marca 2019, 22:52

Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć gdzie szukać informacji jak spada efektywność śmigieł jeśli jedno częściowo przesłania drugie?
Do skutecznego projektu najkorzystniej użyć śmigieł minimum 700mm co przy 4 śmigłach daje nadgabaryt ;) a już idealnie byłoby ich mieć 6
Z mniejszych się da zrealizować projekt ale zbyt wiele energii trzeba przeznaczyć na straty co mnie bardzo boli stąd to pytanie.

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 05 lutego 2019, 23:51

ciacholot pisze:
prokopcio pisze:
ciacholot pisze:Chodzi o taką funkcjonalność napędu wielowirnikowego gdzie po starcie i kilkuminutowym wznoszeniu na kilkaset metrów odpinasz napęd, a on zmienia pozycję i leci jak dron do miejsca przeznaczenia bo takie ma zadane.

Mariusz - mam kilka pytań:
1. Czy to Twój pomysł ?
2. Skąd go zaczerpnąłeś ?
3. i kilka kolejnych ;)



ad1. niestety tak
ad2. wydawało mi się to logiczne
ad3. w sobotę znowu będę przejeżdżał obok Ciebie bo wracam...


ad ad 1 - SUPER !
ad ad 2 - Teraz mi też, ale nie zanim się na to wpadnie !
ad ad 3 - obok Maroko ?

Ubolewam Mariusz, że znów nie uda się spotkać :x
Nie wiem skąd jesteś ale możemy się spotkać specjalnie ;)

Pytam, żeby nie było że ktoś to gdzieś robi, się ściera, a my równolegle przechodzimy przez to samo.
Jeśli to projekt nowatorski to jest sens rozważania nad nim. Te które widziałem (niby podobne) mają odmienne założenia które od razu na pierwszy rzut oka wydały mi się bardzo trudne do zrealizowania. Twój pomysł jest jedynie trochę trudny ;)

Re: Elektro PPG

Post autor: ciacholot » 05 lutego 2019, 08:32

prokopcio pisze:
ciacholot pisze:Chodzi o taką funkcjonalność napędu wielowirnikowego gdzie po starcie i kilkuminutowym wznoszeniu na kilkaset metrów odpinasz napęd, a on zmienia pozycję i leci jak dron do miejsca przeznaczenia bo takie ma zadane.

Mariusz - mam kilka pytań:
1. Czy to Twój pomysł ?
2. Skąd go zaczerpnąłeś ?
3. i kilka kolejnych ;)



ad1. niestety tak
ad2. wydawało mi się to logiczne
ad3. w sobotę znowu będę przejeżdżał obok Ciebie bo wracam...

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 04 lutego 2019, 23:15

ciacholot pisze:Chodzi o taką funkcjonalność napędu wielowirnikowego gdzie po starcie i kilkuminutowym wznoszeniu na kilkaset metrów odpinasz napęd, a on zmienia pozycję i leci jak dron do miejsca przeznaczenia bo takie ma zadane.

Mariusz - mam kilka pytań:
1. Czy to Twój pomysł ?
2. Skąd go zaczerpnąłeś ?
3. i kilka kolejnych ;)

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 04 lutego 2019, 23:08

Odpada na mega zapotrzebowanie na moc.
Pewnie dlatego to tylko projekt ;)
Już była taka propozycja.

AdamN pisze:A gdyby taki dron holował paralotnię a nie pchał? Łatwiej toto po holu "odczepić" od glajciarza, tyle, że start trudniejszy do ogarnięcia w pojedynkę

Re: Elektro PPG

Post autor: sto » 04 lutego 2019, 23:04

Francuski projekt holującego drona:
https://projet-tasa.fr/

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 03 lutego 2019, 16:10

Andrzej pisze:Prokopcio, po co budujesz drugą wyciagarkę skoro dron wg ciebie jest taki genialny?

1. wyciągarka nie może się nie udać.
2. jest tania
3. prosta.
4. zacząłem wyciągarkę zanim padł pomysł drona ;)
5. koszt takiego drona i ilość włożonej pracy oraz ryzyko że pójdzie coś nie tak jest na tą chwilę nie na jedną osobę...

Re: Elektro PPG

Post autor: Andrzej » 03 lutego 2019, 03:55

Prokopcio, po co budujesz drugą wyciagarkę skoro dron wg ciebie jest taki genialny?

Re: Elektro PPG

Post autor: micro » 31 stycznia 2019, 15:28

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
micro pisze:
Gościnnie pisze:Kierowca, który został na startowisku pakuje drona do bagażnika i jedzie pozbierać kolegów po przelocie

Zmodyfikowałbym tą procedurę...
Dron sam pakuje się do bagażnika, bagażnik zamyka się automatycznie, samochód odbiera dane lokalizacyjne pilota, odpala i podąża jego śladem... ;) .


To żona już nie będzie potrzebna?

Chyba nie ;) ...

Re: Elektro PPG

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2019, 14:16

micro pisze:
Gościnnie pisze:Kierowca, który został na startowisku pakuje drona do bagażnika i jedzie pozbierać kolegów po przelocie

Zmodyfikowałbym tą procedurę...
Dron sam pakuje się do bagażnika, bagażnik zamyka się automatycznie, samochód odbiera dane lokalizacyjne pilota, odpala i podąża jego śladem... ;) .


To żona już nie będzie potrzebna?

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 31 stycznia 2019, 14:00

kupię używanego drona synowi, niech się cieszy :) i postaram się przerobić elektronikę na nasze potrzeby w malutkiej skali ;)
widzę że z powodzeniem na testy wystarczy 300zł ;) a i zabawka będzie dla taty ;)

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 31 stycznia 2019, 10:50

der pisze:Ad.4. Konstrukcja, o której piszemy prawdopodobnie jeszcze nie istnieje. Jakakolwiek by nie była. Zatem kwestię uprawnień pomijam całkowicie. To jedna wielka wolna amerykanka..

Nie do końca - trzeba na trajkę papiery i oc mieć.

Re: Elektro PPG

Post autor: CichyBart » 31 stycznia 2019, 07:57

Re: Elektro PPG

Post autor: der » 31 stycznia 2019, 07:49

Ad1. Ad.2. Całość będzie ważyć albo ze 25 30 by wznieść w 3 minuty 120kg wbrew przyciąganiu albo ze 45 50 by opuścić samego siebie przy pomocy grawitacji. I to te dodatkowe 20kg. Masy drona nie liczę bo czy na plecach czy pod tylkiem waży. Tyle że z mocą na opuszczenie potrzebuje znacznie mniej energii więc waga akumulatorów może być niższa.
Ad.3 Podłoże do startu trajką jest potrzebne identyczne jak do startu z nóg. Z tą różnicą że kretowisko na drodze może tylko urwać goleń albo podciąć nogę i zniszczyć napęd. W wysokiej trawie nie wystartujesz ani tym a ni tym. Długość rozbiegu jest również podobna. Na wózku nie potrzebujesz idealnego wiatru w osi. Polatasz na wózku, zrozumiesz ;)
Ad.4. Konstrukcja, o której piszemy prawdopodobnie jeszcze nie istnieje. Jakakolwiek by nie była. Zatem kwestię uprawnień pomijam całkowicie. To jedna wielka wolna amerykanka.
Ad.5 nie widzę żadnego problemu w podczepianiu 50kg do skrzydła swobodnego do czasu kiedy zależy nam na wznoszeniu przy pomocy silnika spalinowego. Czy to 30kg z elektryka czy 50kg z wozka i tak będzie protezą uteudniającą wykręcenie pierwszego komina. Nadal nie dostrzegam pozytywów takiego rozwiązania ponad osobistą wyciągarkę. Ale wózek z lekką spalinówką eliminuje większość problemów jakie widzę w plecaku. Poza tym elektryka może być odczepiana i pozostanie w pełni użytkowa trajka spalinowa.

Re: Elektro PPG

Post autor: prokopcio » 31 stycznia 2019, 04:55

der pisze:Trajka nie ma się ustawiać w pionie. Ona jest w poziomie i tak ma pozostać. Silniki mają być pod spodem a właściwie po bokach a nierównomierną masę wynikającą z winy napędu spalinowego można zniwelować rozkładem masy akumulatorów.
Generalnie trajka ma być dronem, który ma wylądować z dodatkową masą około 20kg. Konstrukcja trajki może służyć jako rama drona, więc tu się wiele nie nadrabia.
życie było by zbyt proste ;).
1. Chciałbym żeby dron zmieścił się w 20kg (powyżej pojawiają się schody prawne) a do 20kg ogólnie już ciężko.
2. zwiększając masę o 20kg podwajamy tą masę a nie tylko jest to "dodatkowa masa", a i tak nie zmieścisz się w 20kg ;)
3. dla trajki musisz mieć ładne podłoże a nogi sobie poradzą z większością terenów w miarę prostych.
4. już Zbyszek wspomniał że trzeba uprawnienia PPG i PG, tu dochodzi kolejne ;)
5. nie za bardzo widzę przyczepianie takiej trajki 50kg do tyłka "swobodniaka" . ale to problem raczej do rozwiązania.
Zbyszek Gotkiewicz pisze: W naszym porąbanym systemie trzeba będzie mieć papiery pg i ppg. Chore to wszystko.

Wydaje mi się to "normalne".
ciacholot pisze:Taki dron na czterech to wyciągarka.Oczekiwanie w kolejce,Obsługa naziemna,Umawianie się na latanie,dodatkowa osobaetc.
To ma być łatwe w użyciu i bez całej logistyki. Wtedy to ma sens. Jest warun, wychodzisz z roboty, zabierasz paradrona z garażu i z pobliskiej łąki startujesz i tyle Cię widzieli. Nie czekasz na nic i na nikogo itp.itd.
Masz rację Mariusz ale przecież w żaden sposób ten projekt nie ogranicza takiego wykorzystania. Choć powrót w konkretny punkt jest lepszy niż zorganizowanie kierowcy kiedy potrzebujesz. Czy to jest jedna, dwie, czy 5 osób to nie ma znaczenia, może to być sprzęt z wypożyczalni który sam do niej wróci.

Re: Elektro PPG

Post autor: der » 30 stycznia 2019, 23:03

Trajka nie ma się ustawiać w pionie. Ona jest w poziomie i tak ma pozostać. Silniki mają być pod spodem a właściwie po bokach a nierównomierną masę wynikającą z winy napędu spalinowego można zniwelować rozkładem masy akumulatorów.
Generalnie trajka ma być dronem, który ma wylądować z dodatkową masą około 20kg. Konstrukcja trajki może służyć jako rama drona, więc tu się wiele nie nadrabia.

Re: Elektro PPG

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 stycznia 2019, 22:40

Też to rozważałem. Pilot ma się oddzielić od trajki po znalezieniu komina. I co dalej z trajką? Bo tu zaczynają się dziać jaja. Czy trafia ma być dronem który ustawi się w pionie i wyląduje, czy wyrzuci swój własny spadochron szybujący do lądowania jakie już są robione przez Pecia do dronów?

Re: Elektro PPG

Post autor: der » 30 stycznia 2019, 22:26

Na sztywnych wyporach ? Bo jak rozumiem konstrukcyjnie napęd ma być sztywną ramą napierającą za pomocą wypór na karabinki.A nie wisząca jak w ppg na plecach.

Mam inny koncept.
Nie ma się co obrażać na benzynę. To w niej jest najwięcej energii.
Komplikuje to układ, zwiększa masę, ale rozwiązuje kilka istotnych problemów. Przede wszystkim zasięg, ale także poziomowanie układu, czy też zapotrzebowanie na moc.
Hybryda w postaci połączenia najlżejszej możliwej trajki z najlżejszym na rynku napędem silnikowym oraz na podwoziu z umieszczonymi pod nim 4 silnikom RC służącym jedynie do sprowadzania zestawu na ziemię.

voila

Re: Elektro PPG

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 stycznia 2019, 22:02

der pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Der. Wsadź do bagażnika 20 kg i się podwieś. Potem pogadamy. Te wszystkie zmiany pozycji oraz zmiany nóg mają wpływ na poziom wiszenia pilota.


Zbyszek nie bądźmy peweksami, nie mieszajmy dwóch systemów walutowych.
Pakować do bagażnika czy powiesić za plecami przywiązane do karabinków ?


Ok. Możesz przywiązać 20 kg do karabinków i zobaczyć gdzie ten ciężar powędruje :)

Na górę