W sobotę przy okazji michałkowego spędu ludzi z kierunków wszelakich padły od kilku osób pytania co z moją2windą
Nie lubię chwalić dnia przed zachodem słońca, a dotychczas robiłem tylko testy stacjonarne (zwijania liny i przeciążeniowe), ale jako, że chyba w konstrukcji już się raczej nic nie zmieni (a przynajmniej nic zasadniczego) to opiszę na czym stoję na podstawie obszernej fotorelacji.
Obecnie moja2winda wygląda tak
Jak już wcześniej wspominałem jej zasada działania jest inna od tej stosowanej w mojejwindzie. To jest siła nie jest mierzona na linie, ale na wyciągarce. Lina wychodzi bezpośrednio równolegle do gruntu na zewnątrz a ciąg mierzy tensometr zamontowany do ramy wyciągarki, zapierając się o ramę mocującą i prowadzącą linę.
Rama wyciągarki nie jest sztywno połączona z ramą nośną, ale jeździ w szynach przy pomocy rolek
Kompletną wyciągarkę, zgodnie z założeniem mogę przewozić na dwa sposoby. Pierwszy, to wewnątrz bagażnika. W tym celu mogę rozdzielić wyciągarkę od ramy prowadzącej. Cała gotowa rama mieści się bez problemu na szerokość.
a na niej mogę postawić z powrotem wyciągarkę, albo plecak...
...bo ta mieści się również obok
A to wszystko przy standardowym ustawieniu foteli. Scenic to model auta, w którym fotele można niezależnie przesuwać jeszcze ze sporym zapasem do przodu, ale tutaj nie było to konieczne
Drugi sposób montażu to oczywiście na haku, za pomocą takiego oto uchwytu
Ramę można zamontować w obie strony
a w razie czego wysunąć bez demontażu wyciągarkę tak by mieć dostęp do bagażnika.
Te sterczące rogi, to w rzeczywistości nogi wyciągarki, które mogę posłużyć jako stabilizator w trakcie holu,
ale także w celach transportowych ułatwiając mobilność na okoliczność montażu, demontażu czy odstawienia do garażu pod ścianę w oczekiwaniu na warun. W tej sytuacji, odpada konieczność dźwigania, pozostaje tylko uniesienie lekko jednej strony by nałożyć uchwyt montażowy na hak.
Zgodnie z założeniem wyciągarka jest również przystosowana do kotwienia jej do gruntu. W tej sytuacji nogi wyciągarki zmieniają swoją funkcję. Są wkładane w prowadnice uchwytu na hak, a kątowniki z blachy 3mm z otworami do kotw zamontowane na ich końcu posłużą jako solidny element stabilizujący. Jak widać ramka z prowadnicą liny i gilotyną również się w szybki sposób demontuje. To na okoliczność ewentualnego transportu w samochodzie z węższym bagażnikiem.
Tak wygląda różnica w rozmiarze pomiędzy mojąwindą a moją2windą.
A tak różnią się elementy montujące na hak
Jak widać na poprzednich zdjęciach z racji braku ramy w postaci typowego sześcianiu zastosowałem zupełnie inne zabezpieczenia w celu ochrony przed spadnięciem liny. Są to osłony bębna góra dół oraz osłony boczne wykonane z poliwęglanu 3mm z przyklejoną do nich uszczelką przeciw kurzową .
Podsumowanie techniczne.
Całość widoczna na zdjęciu,to jest wyciągarki gotowej do holi (poza spadochronem) waży 70kg.
Na to składa się ważąca 47kg kompletna wyciągarka z ramą, bębnem, liną, instalacją, tensometrem, osłonami, sterownikiem, tłumikiem, zbiornikiem
Na te 47kg składa się ważący 28kg silnik z tłumikiem, 9kg bęben z liną, pozostałe 10kg to rama, podpora bębna, instalacja, gaźnik, sterownik, zbiornik, tensometr, osłony bębna.
2kg waży akumulator, a 6kg ramka mocująca na hak wraz z uchwytem szybkiego montażu.
Rama prowadząca to 5,5kg, a nogi to 3,3 kg. Ramka czołowa z prowadnicą liny, gilotyną oraz osłoną z poliwęglanu waży 6,2kg.
Jest to około 20kg mniej niż waga mojejwindy. Co dobrze widać po tym, jak siedzi tył samochodu po jej montażu, a jak to wygląda, gdy zamontowałem moją2windę.
Kolejny post będzie o tym jak wyglądały testy przeciążeniowe na ziemi, a potem może uda się wreszcie napisać coś z prób holowania. Patrząc w prognozy , chyba nie prędko to się wydarzy.
1. ̶St̶e̶r̶o̶w̶n̶i̶k̶ ̶z̶d̶a̶l̶n̶e̶g̶o̶ ̶s̶t̶e̶r̶o̶w̶a̶n̶i̶a̶ ̶p̶r̶a̶c̶ą̶ ̶w̶y̶c̶i̶ą̶g̶a̶r̶k̶i̶ - zrobione
2. ̶Z̶a̶k̶u̶p̶ ̶l̶i̶n̶y̶ - zrobione
3. ̶W̶y̶b̶ó̶r̶ ̶s̶i̶l̶n̶i̶k̶a̶ - zrobione
̶4̶.̶ ̶K̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶k̶c̶j̶a̶ ̶b̶ę̶b̶n̶a̶ ̶d̶o̶ ̶n̶a̶w̶i̶j̶a̶n̶i̶a̶ ̶l̶i̶n̶y̶ - zrobione
5̶.̶ ̶R̶a̶m̶a̶ ̶n̶o̶ś̶n̶a̶ ̶s̶i̶l̶n̶i̶k̶a̶ zrobione
̶6̶.̶ ̶P̶a̶t̶e̶n̶t̶y̶ ̶n̶a̶ ̶t̶r̶a̶n̶s̶p̶o̶r̶t̶/̶m̶o̶c̶o̶w̶a̶n̶i̶e̶ zrobione
W sobotę przy okazji michałkowego spędu ludzi z kierunków wszelakich padły od kilku osób pytania co z moją2windą
Nie lubię chwalić dnia przed zachodem słońca, a dotychczas robiłem tylko testy stacjonarne (zwijania liny i przeciążeniowe), ale jako, że chyba w konstrukcji już się raczej nic nie zmieni (a przynajmniej nic zasadniczego) to opiszę na czym stoję na podstawie obszernej fotorelacji.
Obecnie moja2winda wygląda tak
https://drive.google.com/file/d/14BuyX-caMMvuhk9rKWOEF6SzhP0axSOq/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14U6kTuo7HnBGiKM7Qig6FH8Bsf3GavkY/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/148Cr9MxXhKqrOF5VBBVqXpkiPfy2lfiI/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14Fs000t3bjF91P5wD6BXSzCdcN8DLA4r/view?usp=sharing
Jak już wcześniej wspominałem jej zasada działania jest inna od tej stosowanej w mojejwindzie. To jest siła nie jest mierzona na linie, ale na wyciągarce. Lina wychodzi bezpośrednio równolegle do gruntu na zewnątrz a ciąg mierzy tensometr zamontowany do ramy wyciągarki, zapierając się o ramę mocującą i prowadzącą linę.
https://drive.google.com/file/d/1486mlkKHGMEyISZM03U6xvhilfSTHTU-/view?usp=sharing
Rama wyciągarki nie jest sztywno połączona z ramą nośną, ale jeździ w szynach przy pomocy rolek
https://drive.google.com/file/d/12lJFWThnCYcim2odcwViHgz-ObG49CyI/view?usp=sharing
Kompletną wyciągarkę, zgodnie z założeniem mogę przewozić na dwa sposoby. Pierwszy, to wewnątrz bagażnika. W tym celu mogę rozdzielić wyciągarkę od ramy prowadzącej. Cała gotowa rama mieści się bez problemu na szerokość.
https://drive.google.com/file/d/145-1iILN-W3em-0VclMysO1ITJU7XZDZ/view?usp=sharing
a na niej mogę postawić z powrotem wyciągarkę, albo plecak...
https://drive.google.com/file/d/13xYdpoQoQ3NiAtilj1AB6Qzyen4Z8Y1G/view?usp=sharing
...bo ta mieści się również obok
https://drive.google.com/file/d/13vMcssqpOmxtMbotZJQCgFtO1Gfdsr8G/view?usp=sharing
A to wszystko przy standardowym ustawieniu foteli. Scenic to model auta, w którym fotele można niezależnie przesuwać jeszcze ze sporym zapasem do przodu, ale tutaj nie było to konieczne
https://drive.google.com/file/d/13pm2Q7JJAEHSj1Dv5qf7kzKlqcNAAwJa/view?usp=sharing
Drugi sposób montażu to oczywiście na haku, za pomocą takiego oto uchwytu
https://drive.google.com/file/d/14m4YCtHFeB1KmGP51psGfeF4Iu6AL2jR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13pbrhH3nvzomPAf_rUdEVKzV6FPBpUAx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13lEwA-YR5wwlmzG8-n72pDz4Y76Hhb3z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13j0453QTjINSsIK0t7lAWP5slRmU3Rdr/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13flXxrlG9fm9ywCwG869gLeGLwLIXWdB/view?usp=sharing
Ramę można zamontować w obie strony
https://drive.google.com/file/d/13esS47lUVapuKxIyt_w8YgdPsNJc2uZQ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13_hrBA68llzvfWtiAAYlTdkIYGyY5Imb/view?usp=sharing
a w razie czego wysunąć bez demontażu wyciągarkę tak by mieć dostęp do bagażnika.
https://drive.google.com/file/d/13nQSoymuAPL_psnQ4bvJM9UcVjn9RB0E/view?usp=sharing
Te sterczące rogi, to w rzeczywistości nogi wyciągarki, które mogę posłużyć jako stabilizator w trakcie holu,
https://drive.google.com/file/d/13VdF6LS5n31Y7vdc23KjPhF-wZnPUzfn/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13TwHeQIIbmJ7Bzo9afpecLywhzXYy8bL/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13Tjy3VWy8LQpg-KqunrcIM3WxHgKcWD6/view?usp=sharing
ale także w celach transportowych ułatwiając mobilność na okoliczność montażu, demontażu czy odstawienia do garażu pod ścianę w oczekiwaniu na warun. W tej sytuacji, odpada konieczność dźwigania, pozostaje tylko uniesienie lekko jednej strony by nałożyć uchwyt montażowy na hak.
https://drive.google.com/file/d/13S6mxdJ10s8KbNFpVQR10GmR9TSeNNnV/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13L7TCCsnnMNmugdqKuWCnRuKrm5GT-OO/view?usp=sharing
Zgodnie z założeniem wyciągarka jest również przystosowana do kotwienia jej do gruntu. W tej sytuacji nogi wyciągarki zmieniają swoją funkcję. Są wkładane w prowadnice uchwytu na hak, a kątowniki z blachy 3mm z otworami do kotw zamontowane na ich końcu posłużą jako solidny element stabilizujący. Jak widać ramka z prowadnicą liny i gilotyną również się w szybki sposób demontuje. To na okoliczność ewentualnego transportu w samochodzie z węższym bagażnikiem.
https://drive.google.com/file/d/12oMqKbBqyJljodNlz0xp7BNfpVABlaWb/view?usp=sharing
Tak wygląda różnica w rozmiarze pomiędzy mojąwindą a moją2windą.
https://drive.google.com/file/d/12x-nV2pUtfUcA_42bjHSSmiJEDFKPE_K/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12pPQsGuXpSmcyu12WNJLJRRUntLPKCO7/view?usp=sharing
A tak różnią się elementy montujące na hak
https://drive.google.com/file/d/12oiYSDfZVLyy8t3tnCLUWBTkABK9MtM9/view?usp=sharing
Jak widać na poprzednich zdjęciach z racji braku ramy w postaci typowego sześcianiu zastosowałem zupełnie inne zabezpieczenia w celu ochrony przed spadnięciem liny. Są to osłony bębna góra dół oraz osłony boczne wykonane z poliwęglanu 3mm z przyklejoną do nich uszczelką przeciw kurzową .
https://drive.google.com/file/d/13J7cVFI6vPXqTw6bTuOd-bHkBF6k9bN-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13HaxoOCMr3uETewHnC50MO9GIGhlz5zp/view?usp=sharing
Podsumowanie techniczne.
Całość widoczna na zdjęciu,to jest wyciągarki gotowej do holi (poza spadochronem) waży 70kg.
Na to składa się ważąca 47kg kompletna wyciągarka z ramą, bębnem, liną, instalacją, tensometrem, osłonami, sterownikiem, tłumikiem, zbiornikiem
Na te 47kg składa się ważący 28kg silnik z tłumikiem, 9kg bęben z liną, pozostałe 10kg to rama, podpora bębna, instalacja, gaźnik, sterownik, zbiornik, tensometr, osłony bębna.
2kg waży akumulator, a 6kg ramka mocująca na hak wraz z uchwytem szybkiego montażu.
Rama prowadząca to 5,5kg, a nogi to 3,3 kg. Ramka czołowa z prowadnicą liny, gilotyną oraz osłoną z poliwęglanu waży 6,2kg.
Jest to około 20kg mniej niż waga mojejwindy. Co dobrze widać po tym, jak siedzi tył samochodu po jej montażu, a jak to wygląda, gdy zamontowałem moją2windę.
Kolejny post będzie o tym jak wyglądały testy przeciążeniowe na ziemi, a potem może uda się wreszcie napisać coś z prób holowania. Patrząc w prognozy , chyba nie prędko to się wydarzy.
1. ̶St̶e̶r̶o̶w̶n̶i̶k̶ ̶z̶d̶a̶l̶n̶e̶g̶o̶ ̶s̶t̶e̶r̶o̶w̶a̶n̶i̶a̶ ̶p̶r̶a̶c̶ą̶ ̶w̶y̶c̶i̶ą̶g̶a̶r̶k̶i̶ - zrobione
2. ̶Z̶a̶k̶u̶p̶ ̶l̶i̶n̶y̶ - zrobione
3. ̶W̶y̶b̶ó̶r̶ ̶s̶i̶l̶n̶i̶k̶a̶ - zrobione
̶4̶.̶ ̶K̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶k̶c̶j̶a̶ ̶b̶ę̶b̶n̶a̶ ̶d̶o̶ ̶n̶a̶w̶i̶j̶a̶n̶i̶a̶ ̶l̶i̶n̶y̶ - zrobione
5̶.̶ ̶R̶a̶m̶a̶ ̶n̶o̶ś̶n̶a̶ ̶s̶i̶l̶n̶i̶k̶a̶ zrobione
̶6̶.̶ ̶P̶a̶t̶e̶n̶t̶y̶ ̶n̶a̶ ̶t̶r̶a̶n̶s̶p̶o̶r̶t̶/̶m̶o̶c̶o̶w̶a̶n̶i̶e̶ zrobione