Tomasz P. pisze:Spotkal sie ktos z odmowa wyplaty odszkodowania z powodu niespelnienia lokalnych wymogow wykonywania lotow? Na przyklad brak IPPI w Slowenii, czy nizsze niz wymagane ubezpieczenie OC w Szwajacarii?
Czesto slysze, ze gdzies ktos czegos wymaga ale w zasadzie nie slyszalem nigdy o konsekwencjach niespelnienia tych wymagan.
Hej,
tak. Ja np. wielokrotnie z racji tego że kiedyś zajmowałem się szkoleniami. Schody zawsze się zaczynają kiedy trzeba wypłacić, wtedy często jest powoływany "biegły" który się zna na danej sprawie i będzie szukał dziury w całym. Ubezpieczyciel jak znajdzie jedną rzecz która jest sporna to w jego interesie jest aby kwoty wypłacane były małe albo po prostu nie były wypłacane.
Znam przypadek wodowania w jeziorze w Austrii, gdzie powstały koszty ratownicze z użyciem nieplanowanej motorówki i ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania bo Austryjacy zeznali że loty nie były zgłoszone do lokalnego klubu a takie są wymogi i wszyscy powinni je znać startując w danym miejscu. Wtedy poszło o 1500 EUR ale nie zostało to wypłacone i pilot dostał rachunek. Pamiętam że kieszeń go zabolała ale zapłacił bo bał się ewentualnych sądów...
Ja sam osobiście miałem przypadek wiele lat temu w Polsce taki że wylądowałem awaryjnie na parkingu i rozbiłem przednią szybę w jednym samochodzie i wgniotłem cały dach. Wtedy ubezpieczyciel wypłacił z mojego OC ale przetrzepali wszystko włącznie z próbą ustalenia kiedy zapas był składany mimo że nie został użyty i w fullstallu rozbiłem auto.
Jeżeli kupujesz ubezpieczenie to warto czytać ogólne warunki handlowe kilka razy. Trzeba mieć wszystkie papiery w porządku i w obcym terenie próbować spełniać wymogi które są narzucane. Np. nie startujesz w Biokovie w Chorwacji jak się wcześniej nie zarejestrowałeś na dole i zgłosiłeś że będziesz tam latał.
Pozdrawiam,
[quote="Tomasz P."]Spotkal sie ktos z odmowa wyplaty odszkodowania z powodu niespelnienia lokalnych wymogow wykonywania lotow? Na przyklad brak IPPI w Slowenii, czy nizsze niz wymagane ubezpieczenie OC w Szwajacarii?
Czesto slysze, ze gdzies ktos czegos wymaga ale w zasadzie nie slyszalem nigdy o konsekwencjach niespelnienia tych wymagan.[/quote]
Hej,
tak. Ja np. wielokrotnie z racji tego że kiedyś zajmowałem się szkoleniami. Schody zawsze się zaczynają kiedy trzeba wypłacić, wtedy często jest powoływany "biegły" który się zna na danej sprawie i będzie szukał dziury w całym. Ubezpieczyciel jak znajdzie jedną rzecz która jest sporna to w jego interesie jest aby kwoty wypłacane były małe albo po prostu nie były wypłacane.
Znam przypadek wodowania w jeziorze w Austrii, gdzie powstały koszty ratownicze z użyciem nieplanowanej motorówki i ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania bo Austryjacy zeznali że loty nie były zgłoszone do lokalnego klubu a takie są wymogi i wszyscy powinni je znać startując w danym miejscu. Wtedy poszło o 1500 EUR ale nie zostało to wypłacone i pilot dostał rachunek. Pamiętam że kieszeń go zabolała ale zapłacił bo bał się ewentualnych sądów...
Ja sam osobiście miałem przypadek wiele lat temu w Polsce taki że wylądowałem awaryjnie na parkingu i rozbiłem przednią szybę w jednym samochodzie i wgniotłem cały dach. Wtedy ubezpieczyciel wypłacił z mojego OC ale przetrzepali wszystko włącznie z próbą ustalenia kiedy zapas był składany mimo że nie został użyty i w fullstallu rozbiłem auto.
Jeżeli kupujesz ubezpieczenie to warto czytać ogólne warunki handlowe kilka razy. Trzeba mieć wszystkie papiery w porządku i w obcym terenie próbować spełniać wymogi które są narzucane. Np. nie startujesz w Biokovie w Chorwacji jak się wcześniej nie zarejestrowałeś na dole i zgłosiłeś że będziesz tam latał.
Pozdrawiam,