slawekd pisze:Proszę o pomoc.
Od 2 lat użytkuje skrzydło Advance epsilon 6 - rok produkcji 2010. Jest to moje pierwsze skrzydło. Lata się na nim dobrze. Jednakże spotkałem się z opinią że jest to już staroć i nowe skrzydła tej klasy ( np. epsilon 8) są o wiele lepsze - szybsze zwrotniejsze itd.
Mój epsilon 6 mógłby jeszcze spokojnie posłużyć ze 2 lata - opinia mechanika.
Czy jest sens zmieniać obecnie na nowszy model tej klasy (EN B) ?. Co dzięki temu zyskam : zwrotność, osiągi , większą sprawność ?
Proszę znawców sprzętu o pomoc.
Hej,
podzielam zdanie Chrząszcza. Zadaj sobie pytanie czego od swojego latania oczekujesz i ile godzin spędzasz w powietrzu. Jeżeli tak długo latałeś na jednym skrzydle zapewne jesteś pilotem okazjonalnym. Jeżeli kupisz nową konstrukcję to różnice jakie prawdopodobnie zauważysz to:
- sposób prowadzenia skrzydła w termice
- sterowalność
- doskonałość
Myślę że nie zauważysz różnicy co do prędkości oraz bezpieczeństwa.
Jeżeli Twój Epsilon posłuży jeszcze ze dwa lata i masz ograniczony budżet oraz niewielką ilość godzin rocznie w termice, jesteś zadowolony z poziomu swojego latania to nie ma po co zmieniać. Poza tym w swój sprzęt jesteś wlatany co oznacza że latasz na nim w chwili obecnej z wyższym bezpieczeństwem. Jak zmienisz będziesz się musiał przyzwyczaić i na początku bardziej uważać w różnych warunkach.
Ja np. obecnie posiadam skrzydło Freestylowe które spełnia potrzeby mojego latania w całym zakresie i prawdopodobnie również go długo nie wymienię. Chyba że po prostu je zajadę albo powstanie konstrukcja która zagwarantuje znaczny odczuwalny przeskok i duży margines bezpieczeństwa. W przypadku mojej kategorii skrzydła będę chyba jednak musiał poczekać parę dobrych lat.
Dodatkowo uważam że przed zakupem sprzętu bardzo ważny jest lot testowy. Dzięki temu nie popełnisz błędu w wyborze. Nie ma nic gorszego jak zakup sprzętu który będzie Cię np. straszył w powietrzu. Zaczniesz się uwsteczniać.
Uwaga również na tzw. przereklamowany sprzęt. Kiedyś kupiłem sobie używane w ciemno na szczęście drugie skrzydło Ozone Octane 2 które reklamowane było jako skrzydło Freestylowe. Na koniec się okazało że na większej kupie w życiu nie latałem i to skrzydło powinno się nazywać po prostu szkolne akrobacyjne które nie nadaje się do termicznego latania, którego doskonałość jest porównywalna do tonącego kamienia we wodzie. Magia filmów internetowych wraz z pięknymi figurami, przelotami, krajobrazem potrafi czynić cuda, a chłopcy z Ozona opanowali to do perfekcji. Na pewno na miano skrzydła Freestylowego to nie zasługuje. Co nie oznacza że nie potrafią robić dobrych innych konstrukcji, ale to skrzydło im według mnie średnio wyszło i w tamtych czasach na pewno mogłem wybrać lepiej.
Czyli uwaga na tzw. Its faster, its better, its safer, bo jest to po prostu nowy model z innym numerem

czyli uwaga na przywiązanie do jednej marki. To są hasła marketingowe które w wielu przypadkach u wielu już producentów się nie sprawdziły. Widziałem już kilka kup które były rewelacyjnie reklamowane.
Także zanim kupisz, załatw sobie lot testowy.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
[quote="slawekd"]Proszę o pomoc.
Od 2 lat użytkuje skrzydło Advance epsilon 6 - rok produkcji 2010. Jest to moje pierwsze skrzydło. Lata się na nim dobrze. Jednakże spotkałem się z opinią że jest to już staroć i nowe skrzydła tej klasy ( np. epsilon 8) są o wiele lepsze - szybsze zwrotniejsze itd.
Mój epsilon 6 mógłby jeszcze spokojnie posłużyć ze 2 lata - opinia mechanika.
Czy jest sens zmieniać obecnie na nowszy model tej klasy (EN B) ?. Co dzięki temu zyskam : zwrotność, osiągi , większą sprawność ?
Proszę znawców sprzętu o pomoc.[/quote]
Hej,
podzielam zdanie Chrząszcza. Zadaj sobie pytanie czego od swojego latania oczekujesz i ile godzin spędzasz w powietrzu. Jeżeli tak długo latałeś na jednym skrzydle zapewne jesteś pilotem okazjonalnym. Jeżeli kupisz nową konstrukcję to różnice jakie prawdopodobnie zauważysz to:
- sposób prowadzenia skrzydła w termice
- sterowalność
- doskonałość
Myślę że nie zauważysz różnicy co do prędkości oraz bezpieczeństwa.
Jeżeli Twój Epsilon posłuży jeszcze ze dwa lata i masz ograniczony budżet oraz niewielką ilość godzin rocznie w termice, jesteś zadowolony z poziomu swojego latania to nie ma po co zmieniać. Poza tym w swój sprzęt jesteś wlatany co oznacza że latasz na nim w chwili obecnej z wyższym bezpieczeństwem. Jak zmienisz będziesz się musiał przyzwyczaić i na początku bardziej uważać w różnych warunkach.
Ja np. obecnie posiadam skrzydło Freestylowe które spełnia potrzeby mojego latania w całym zakresie i prawdopodobnie również go długo nie wymienię. Chyba że po prostu je zajadę albo powstanie konstrukcja która zagwarantuje znaczny odczuwalny przeskok i duży margines bezpieczeństwa. W przypadku mojej kategorii skrzydła będę chyba jednak musiał poczekać parę dobrych lat.
Dodatkowo uważam że przed zakupem sprzętu bardzo ważny jest lot testowy. Dzięki temu nie popełnisz błędu w wyborze. Nie ma nic gorszego jak zakup sprzętu który będzie Cię np. straszył w powietrzu. Zaczniesz się uwsteczniać.
Uwaga również na tzw. przereklamowany sprzęt. Kiedyś kupiłem sobie używane w ciemno na szczęście drugie skrzydło Ozone Octane 2 które reklamowane było jako skrzydło Freestylowe. Na koniec się okazało że na większej kupie w życiu nie latałem i to skrzydło powinno się nazywać po prostu szkolne akrobacyjne które nie nadaje się do termicznego latania, którego doskonałość jest porównywalna do tonącego kamienia we wodzie. Magia filmów internetowych wraz z pięknymi figurami, przelotami, krajobrazem potrafi czynić cuda, a chłopcy z Ozona opanowali to do perfekcji. Na pewno na miano skrzydła Freestylowego to nie zasługuje. Co nie oznacza że nie potrafią robić dobrych innych konstrukcji, ale to skrzydło im według mnie średnio wyszło i w tamtych czasach na pewno mogłem wybrać lepiej.
Czyli uwaga na tzw. Its faster, its better, its safer, bo jest to po prostu nowy model z innym numerem ;) czyli uwaga na przywiązanie do jednej marki. To są hasła marketingowe które w wielu przypadkach u wielu już producentów się nie sprawdziły. Widziałem już kilka kup które były rewelacyjnie reklamowane.
Także zanim kupisz, załatw sobie lot testowy.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,