tablety do nawigacji

Aparaty, kamery, programy do edycji i montażu nieliniowego.
Awatar użytkownika
tooosh
Posty: 339
Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
Reputation: 154
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: tablety do nawigacji

Postautor: tooosh » 28 listopada 2019, 16:40

Krisek1973 pisze:Ciekaw tez jestem jak jakieś vario\czujnik ciśnienia podłączony po bluetooth ma opóźnienie i zakłócenia w przekazywaniu danych do xctrack, bo macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Działa to tak idealnie?


Na Żarze mogę Ci pokazać XCtracer połączony z telefonem po BT.
http://www.SRUdoChmury.pl

Marcin Duszyński

MariusG
Posty: 69
Rejestracja: 03 września 2017, 14:45
Reputation: 17
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: tablety do nawigacji

Postautor: MariusG » 01 grudnia 2019, 22:57

Dorzucę swoje kolejne 3 grosze. Stałem się posiadaczem Skydropa i potrzebowałem czegoś "przelotowego" z większym od Note 4 ekranem - po zmierzeniu kokpitu i sprawdzeniu paru rzeczy wybór padł na tablet 7 cali, jak najtańszy z przynajmniej 1GB ramu (dużo tanich tabletów ma 512mb). Za cel postawiłem sobie zakup w granicach 2 stów i promocyjnie zakupiłem za 210 zł nowego (z dużego sklepu) LENOVO TAB-E7, aukcja na znanym portalu aukcyjnym. Minus - brak redundancji bo nie ma GPS, jakby coś się stało ze skydropem (po prostu się wyładuje ... czy cokolwiek) to nie ma żadnego logu a tak zawsze można jechać zapis na samym GPSie tabletu i coś awaryjnie będzie. Kąty patrzenia są akceptowalne ale mam acera 8 cali i jest zdecydowanie lepszy (to już kwestia ustawienia kokpitu i sposobu patrzenia). Jest mały, lekki, dokupiłem zamykane etui z folią na ekran. Wgrałem XCTracka, wywaliłem wszelkie zbędne aplikacje systemowe, ustawiłem go tylko pod latanie - wszystko działa luźno i po prostu przyzwoicie, łączy się poprzez bluetooth ze skydropem w parę sekund, mapy działają płynnie itp. Ma być to tester na nowy sezon aby sprawdzić czego tak naprawdę potrzebuje do latania, skydrop ma mały ekran i do latania wokół pagóra wystarczy ale do dalszego latania potrzebuję pełnej nawigacji - tutaj note 4 mógłby na swoim ekranie nie pomieścić wygodnie wszystkiego, 7 cali wystarcza całkowicie i ładnie wpasowuje się w praktycznie każdy kokpit. Czas pracy jest mi nieznany (podobno do 8 godzin - niech wytrzyma 4-5 na swoim akumulatorze to będzie ok) ale zakładam, że praktycznie każdy względnie niedrogi tablet,powyżej 4-5 godzin lotu, i tak będzie potrzebował power banka pracując na maksymalnej jasności z włączonym bluetooth (czy także swoim gps w niektórych przypadkach) stąd na chwile obecną nie robię z tego problemu i dam mu szansę. Zobaczymy jak się sprawdzi i pomyślimy dalej.
Pozdrawiam!
Mariusz

Jarek
Posty: 142
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
Reputation: 19
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: tablety do nawigacji

Postautor: Jarek » 27 marca 2020, 14:11

der pisze:...
Co prawda kupiłem swego czasu S8+ jako zamiennik niebarometrowego starego LG Xpower, bo jaśniejszy ekran, bo może bateria dłużej potrzyma, bo barometr.
...


A ten S8+ poprawnie działał? Chodzi mi o działanie czujnika baro. Parę lat temu przewijał się wątek o poprawności działania czujników baro w telefonach z IP68...
Sam będę chciał teraz kupić tel. i zastanawiam się między S8, S8+, Mi8.
Pozdrawiam
Jarek

w!ras
Posty: 7
Rejestracja: 05 października 2019, 11:38
Reputation: 0
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: tablety do nawigacji

Postautor: w!ras » 27 marca 2020, 17:15

Sam jestem przed kupnem urządzenia all in one. Dużo ludzi z tego co słyszałem chwali sobie Air3. http://www.fly-air3.com/en/ Obecnie latam z samym telefonem (LG G6) który ma wbudowany baro, mimo wszystko opóźnienie jest zbyt duże jak dla mnie. tooosh XCtracer po bluetoothie na telefonie działa bez opóźnień? Sama pikawka wiem, że ponoć bardzo czuła i reaguje natychmiast.

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: tablety do nawigacji

Postautor: der » 27 marca 2020, 18:31

Jarek pisze:
der pisze:...
Co prawda kupiłem swego czasu S8+ jako zamiennik niebarometrowego starego LG Xpower, bo jaśniejszy ekran, bo może bateria dłużej potrzyma, bo barometr.
...


A ten S8+ poprawnie działał? Chodzi mi o działanie czujnika baro. Parę lat temu przewijał się wątek o poprawności działania czujników baro w telefonach z IP68...
Sam będę chciał teraz kupić tel. i zastanawiam się między S8, S8+, Mi8.
Pozdrawiam
Jarek


Działa. Podejrzewam, że nie jest to kwestia czujnika, ale płynności reakcji oprogramowania, może dostępności portów przez androida ?. Nie jest to demon szybkości, ale podbicia i tak prędzej czuję na dupie niż na choćby kupionym za tanie pieniądze z niemieckiego forum kolejnego używanego flymastra. Tym razem zamiast wiekowego już NAVa, GPS. Po prostu przywyknąłem do tego pikania. Natomiast podziwiam tych, którzy akceptują pikanie z xctracka. Xcsoar czy Tophat przy xctracku to jest poezja dla uszu. Gdyby nie ten tani zakup z niechcenia, pewnie bym do tych pierwszych wymienionych przywykł i latał już tylko z S8+.

Ale co kto lubi.

MariusG
Posty: 69
Rejestracja: 03 września 2017, 14:45
Reputation: 17
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: tablety do nawigacji

Postautor: MariusG » 27 marca 2020, 21:48

Potwierdziłem swoje wyliczenia - ostatnio wykonałem 4 godzinny lot w bardzo hardkorowych warunkach (temperatura na pomiędzy 1000 a 1600 metrów wahała się od -5*C do -12*C) i sytuacja wyglądała tak: skydrop z włączonym bluetooth - zostało około 15-20% akumulatora + do tego tablet Lenovo Tab E7 TB-7104F z maksymalną jasnością (gps wyłączony, bo go nie ma) + xctrack + włączone bluetooth do odbierania danych ze skydropa i również zostało około 15% akumulatora.

Tablet jednak, z racji testowania przeze mnie wielu funkcji, miał włączony ekran przez większość czasu (w typowym locie byłby częściej gaszony) a temperatury były skrajnie niskie (kamera padła po minucie nagrywania a woda w rurce camelbaka zamarzła po pół godziny lotu). Założyć więc można, że w typowych letnich warunkach i optymalnym użytkowaniu oba urządzenia powinny przetrwać 5 godzinny lot bez użycia dodatkowego zasilania w postaci power banka.

Dodatkowe info - to chyba jeden z najtańszych tabletów na rynku (nowe od 200 zł) a spisał się całkiem nieźle, ekran 7 cali to naprawdę duża wygoda w podglądaniu opcji. Minus tego tabletu to brak własnego GPS (który mógłby się przydać do redundancji zapisu logu lotu). Opóźnienie w odbieraniu danych np. "wariometrycznych" przez tablet ze skydropa było żadne tj. nie większe niż czułość większości rynkowych wariometrów.
Pozdrawiam!
Mariusz


Wróć do „Gadżety (foto/video/vario/GPS/odzież/dodatki)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość