Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 19:59
- Reputation: 4
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Odpuść sterówki na maxa ..tit... rozepchnij taśmy, kto go ..tit...a ...tit......uczył latać, powiedział by Janek
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Ale on napisał że chciał zrobić "backflight" w kierunku "spokojniejszego powietrza", tylko mu jedna strona ciągle wychodziła z przeciągnięcia To wymyślił
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
W przypadku pokazanym na filmie wystarczylo NIC nie robic. Lapy do gory i po 3-5 sekundach byloby po akcji.
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Ale on tam nie miał A czy B skrzydło. Cienkie a szerokie. Puszczanie wszystkiego w tej klasie też działa jak w A, B?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Trzemanie hamulca podczas poslizgu jest szkodliwe zarowno w Maluchu, moim Subaru jak i w bolidzie farmuly 1. Nie ma znaczenia jakim glajtem sie leci. Kazdy glajt, zeby leciec, musi osiaganac predkosc minimalna. Bez tej predkosci nie poleci. Mis na tym filmie zahamowal skrzydlo i nie wiem na co liczy. Ze ono sie domysli ze ma leciec? Przeciez nie dal mu zadnej szansy. ZADNO skrzydlo nie bedzie leciec w tych warunkach, niezaleznie od tego jaki atest posiada.
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Tego pilota to powinni go przenieść do sekcji przeciągania liny.
;P
;P
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
uriuk pisze: nie wiem na co liczy.
"Steve Welch 4 dni temu
I did put it in a stall and tried to backslide it to calmer air. One side of the wing exited the stall prematurely as i was edging it up to prepare for the final release. I did learn that it would be useful to use the risers to guide my hands closer to by body to allow for more precise inputs. In the end, I was not happy with the steep dive angle of this glider and recently moved to a BGD Base that has much better recovery characteristics. It also nice that reserves work! Cheers! "
Z tego co zrozumiałem on to zrobił specjalnie, tzn przeciągnął ale coś tam mu nie wyszło wyjście i finalnie jest zły, że nie wyszło i że paralotnia jest niedobra (:D), ale cieszy się że zapas działa.
są ludzie i ludziska.
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2017, 00:41 przez Lucjan Piekutowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Przyznam sie ze go nie rozumiem. Myslal, ze ten backslide to jak wsteczny w samochodzie? Ze sobie wyjedzie do tylu w miejsce gdzie byl kilka minut temu? Poza tym kiedy nie potrafil utrzymac fullsztala to powinien go puscic, a nie dawac sie zakrecac w tasmach. Mysle, ze podobnie latalby szympans gdyby go wpiac w uprzaz.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
uriuk pisze:Przyznam sie ze go nie rozumiem. Myslal, ze ten backslide to jak wsteczny w samochodzie?.
Dlatego w Ameryce piszą w instrukcji "Nie susz nigdy kota w mikrofalówce"
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Znalazłem film tematyczny. Czy ktoś może mi wyjaśnić po co pilot podczas atrakcji w tym filmie trzyma sterówki zaciągnięte ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Żeby nie stracić kontroli nad skrzydłem Nawet jak sięgał po zapas to sterówki przełożył do drugiej ręki
Ciekawe jakie miał obciążenie powierzchni bo sądząc po ilości atrakcji w jednym locie to mógł być niedoważony.
Ciekawe jakie miał obciążenie powierzchni bo sądząc po ilości atrakcji w jednym locie to mógł być niedoważony.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Apco! Uriuk bierz go! A tak serio. To skrzydło chciało lecieć. Przy pierwszej prawej klapie wystarczyło dać skrzydłu z nią się zakręcić kontrując umiejętnie lewą. Po jednej zwitce klapa by wyszła a skrzydło by się ustabilizowało. Jak lubi mieć kontrolę mógł zaprzeć się asekuracyjnie o taśmy by go nie skręciło i tyle. Swoją drogą mógł mu wyjść z tego całkiem fajny przelot. Ta torba to zawietrzna mocnego komina wypracowanego z tej jasnej plamy pod wzgórzem.Wystarczyło zaatakowć wzgórze od nawietrznej a nie gdzieś z boku.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Ja bym to nazwaql "malpi odruch chwytny". Malpa jak zlapie banana to nie jest w stanie go puscic. Wystarczy ze banan bedzie skrzynce ktora ma szpare pozwalajaca wlozyc malpia reke otwarta, ale za mala zeb y wyjac piesc. Malpa da sie zlapac, a banana nie pusci. Jak widac dotyczy to tez sterowek
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Po co on w ogóle tę paczkę rzucał? Czy te kilka klap to już sytuacja na zapas? Wysokość jeszcze miał... No oglądam i się dziwię
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Zippo_Drill pisze:Po co on w ogóle tę paczkę rzucał? Czy te kilka klap to już sytuacja na zapas? Wysokość jeszcze miał... No oglądam i się dziwię
Ja się tam nie znam, ale może jak mu prawa strona deski opadła to musiał się czegoś złapać po lewej dla równowagi i na nieszczęście to "coś" to była sterówka, którą zaheblował. Albo może jak mu prawa zaklapiła to chciał skontrować lewą i przedobrzył ? A paka, cóż to tak jak w grach video był taki przycisk RESET, no to on już miał dość tej gry i pociągnął klamkę-reset.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 19:59
- Reputation: 4
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Prawa strona opadła to prawa klapa. Powinien:
1. Sterówki do góry,
2. Stabilizacja lotu tzn. przechylić się na lewą stronę aby utrzymywać kierunek lotu i przestało kręci
3. Klapnąć, (szarpnąć) dwa razy prawą sterówką.
4. Jest ok to lecimy dalej.
5. Jak nadal skręca w taśmach a mała wysokość lub stolec przy wyjściu przez nadmierną kontrole nad skrzydłem i pociąg do bananów to paka.
1. Sterówki do góry,
2. Stabilizacja lotu tzn. przechylić się na lewą stronę aby utrzymywać kierunek lotu i przestało kręci
3. Klapnąć, (szarpnąć) dwa razy prawą sterówką.
4. Jest ok to lecimy dalej.
5. Jak nadal skręca w taśmach a mała wysokość lub stolec przy wyjściu przez nadmierną kontrole nad skrzydłem i pociąg do bananów to paka.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 01 stycznia 2016, 17:16
- Reputation: 46
- Lokalizacja: Karkonosze
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Zippo pogadamy jak znajdziesz się w takiej sytuacji i spokojnie bez nerwów pokażesz co potrafisz na takiej wysokości , uświadamiając sobie ze nie radzisz sobie z glajtem. Na filmie widać ze to świeży pilot i nie ogarnął tematu i widać że chce zostać starym pilotem a wysokość nie była zbyt duża policz od rzutu do przyziemienia ile minęło sek policz to przez - 5ms opadania i będziesz miał wysokość.
KAZDE SZCZESLIWE LADOWANIE JEST DOBRYM LADOWANIEM , NIEZALEŻNIE CZY NA PARALOTNI CZY ZAPASIE .
A co do pierwszego filmu to jest paralotnia dwu rzędowa która potrzebuje innych reakcji - latanie na niej to raczej nie dopuszczanie do tego typu atrakcji ,
Lot na wstecznym to jest trudny temat i bez praktyki ani rusz oraz dużej powtarzalności wyjścia z tego manewru , na załączonym filmie to proszenie się o kłopoty. , Podstawowa zasada na takim glajcie po przeciągnięciu czy bombie to dać mu zacząć lecieć nie ważne czy w zakręcie czy spirali czy z krawatem musi ruszyć do przodu i dopiero można podjąć działanie każdy ruch sterówkami musi być BARDZO DELIKATNY wyważony i ostrożny . Machanie sterówkami zanim glajt ruszy powoduje kaskadę zdarzeń ,które potem wymagają fulstala ( tzw. RESETU ) poprawnego wyjścia a na skrzydłach o dużym wydłużeniu nie jest to takie łatwe najmniejszy błąd lub spóźnione lub nadsterowne działania powodują pogorszenie i tak trudnej sytuacji.
A należy jeszcze uwzględnić to ze każdy mądrala siedzi przed kompem i analizuje jak znajdzie się w tej sytuacji gdzie ziemia przybliża się złowieszczo a czas leci jak szalony a tu skrzydło swoje pokazuje rogi nie łatwo jest zachować spokój i rozważne wyważać odruchy .
Pozdrawiam
KAZDE SZCZESLIWE LADOWANIE JEST DOBRYM LADOWANIEM , NIEZALEŻNIE CZY NA PARALOTNI CZY ZAPASIE .
A co do pierwszego filmu to jest paralotnia dwu rzędowa która potrzebuje innych reakcji - latanie na niej to raczej nie dopuszczanie do tego typu atrakcji ,
Lot na wstecznym to jest trudny temat i bez praktyki ani rusz oraz dużej powtarzalności wyjścia z tego manewru , na załączonym filmie to proszenie się o kłopoty. , Podstawowa zasada na takim glajcie po przeciągnięciu czy bombie to dać mu zacząć lecieć nie ważne czy w zakręcie czy spirali czy z krawatem musi ruszyć do przodu i dopiero można podjąć działanie każdy ruch sterówkami musi być BARDZO DELIKATNY wyważony i ostrożny . Machanie sterówkami zanim glajt ruszy powoduje kaskadę zdarzeń ,które potem wymagają fulstala ( tzw. RESETU ) poprawnego wyjścia a na skrzydłach o dużym wydłużeniu nie jest to takie łatwe najmniejszy błąd lub spóźnione lub nadsterowne działania powodują pogorszenie i tak trudnej sytuacji.
A należy jeszcze uwzględnić to ze każdy mądrala siedzi przed kompem i analizuje jak znajdzie się w tej sytuacji gdzie ziemia przybliża się złowieszczo a czas leci jak szalony a tu skrzydło swoje pokazuje rogi nie łatwo jest zachować spokój i rozważne wyważać odruchy .
Pozdrawiam
- tooosh
- Posty: 339
- Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
- Reputation: 154
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Mitom pisze:Prawa strona opadła to prawa klapa. Powinien:
1. Sterówki do góry,
2. Stabilizacja lotu tzn. przechylić się na lewą stronę aby utrzymywać kierunek lotu i przestało kręci
Drugi punkt - nie zawsze... Zgaduj dlaczego.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
O tym pisałem wyżej. Czasem lepiej dać się zakręcić kontrolowanie skrzydłu w zaklapioną stronę niż zafundować sobie na własne życzenie negatywkę.
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Odpuść sterówki...tit....Rozepchni taśmy...tit..
Chicago pisze:A co do pierwszego filmu to jest paralotnia dwu rzędowa która potrzebuje innych reakcji - latanie na niej to raczej nie dopuszczanie do tego typu atrakcji
No raczej nie. Na początku filmu można się doliczyć 4 deltek z każdej strony, czyli jednak 3-rzędowy.
pozdrawiam
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość