Zdarzenia 2023
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sierpnia 2022, 13:00
- Reputation: 43
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2023
Domyślny z ciebie gość, rozpracujesz to
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2023
Zapewne chodzi o стропы czyli popruhy, zwane tez bandas lub elevateurs? Zastanawia mnie tylko, dlaczego do ich opisu uzyles dziwnego narzecza? Jest tyle pieknych jezykow.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sierpnia 2022, 13:00
- Reputation: 43
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2023
Mnie z kolei zastanawia po co rozwalać temat takimi bzdetami jeżeli świetnie rozumiesz o co chodzi, tak jak 99% ludzi którzy to przeczytali?
Lingua franca europy i awiacji to angielski, w pewnym momencie trzeba pogodzić się z faktem że mówi się wingovery a nie skrzydłonady.
Lingua franca europy i awiacji to angielski, w pewnym momencie trzeba pogodzić się z faktem że mówi się wingovery a nie skrzydłonady.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2023
O wingoverach wie prawie kazdy, a jak sie nazywaja tasmy po angielsku wie malo kto. W tym przypadku to slowo kluczowe dla zrozumienia, wiec napisales dlugi, bezsensowny tekst i jeszcze sie glupio upierasz, ze to jest zrozumiele, kiedy nie jest. I po co ta cala robota?
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Zdarzenia 2023
Wiem że pewnie zostanie to zignorowane, ale zgłaszajcie proszę ludzie takie rzeczy także do PKBWL... Od tego oni są aby tworzyć zalecenia jak przed takimi sytuacjami ustrzec następnych.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2023
nazywajmy rzeczy tak jak uczyliśmy się nazywać je na kursie.
- pepperoni
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 sierpnia 2017, 15:16
- Reputation: 67
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Zdarzenia 2023
Przerywając tę lingwistyczną potyczkę, chciałbym zaznaczyć, że dobrym zwyczajem jest nieodpinanie skrzydła od uprzęży gdy nie jest to konieczne. Dzięki temu minimalizuje się możliwość popełnienia wskazanego błędu.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2023
Pomijam fakt, że odwrotne wpięcie taśmy "grozi" jedynie większym oporem speeda. Poza tym nie ma znaczenia.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sierpnia 2022, 13:00
- Reputation: 43
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2023
matgaw pisze:Wiem że pewnie zostanie to zignorowane, ale zgłaszajcie proszę ludzie takie rzeczy także do PKBWL... Od tego oni są aby tworzyć zalecenia jak przed takimi sytuacjami ustrzec następnych.
W idealnym świecie i sprawnie funkcjonującym państwie tak. Niestety nie mamy sprawnych instytucji ani nawet kultury bezpieczeństwa jako środowisko. Tzn mamy, ale w formie "bezpieczeństwo jest dla klimiaciarzy którzy mają kontakty". Ile razy czytaliście coś publicznego o incydentach tylko po to żeby głuchym telefonem dowiedzieć się z jakiejś zamkniętej grupy whatsapp wersji alternatywnej i że to wcale nie był "nagły podmuch wiatru" tylko start w całkiem przewidywalny rotor, ani "pęknięty karabinek" tylko najzwyczajniej niezamknięty? IMHO stoimy na poziomie zakłamywania rzeczywistości, do zgłaszania takich rzeczy organom jeszcze daleko, do sprawności tych organów jeszcze dalej.
Także sorry, ja swoje zrobiłem, wypchnąłem to w świat tak obiektywnie jak mogłem. Myślę że nawet na forum dotrze do większej części środowiska niż raport PKBWL. Przekażę sugestię pilotowi, czemu nie, może jemu będzie się chciało. Tylko mam wrażenie że max co z tego może być to coś, co jest 10 lat za najlepszymi praktykami i dla następnych zostanie potykaczem.
W tym konkretnym wypadku też nie wiem co mieliby badać i jaki byłby efekt tych badań? Ofiar brak, urazów brak, śladów brak, zapisów wideo brak, przyczyny jasne i nieskomplikowane, prosty błąd ludzki. Jakie zalecenie mogą wyprodukować? Domykajcie karabinki, najlepiej nie odpinajcie skrzydła, szpejcie się na spokojnie, szanujcie checklisty? To jest dość pospolita wiedza.
Prawne / proceduralne mieszanie KSa w sprawdzanie czegokolwiek co jest własnością pilota też wydaje mi się kiepskim pomysłem, chociażby przez mnogość rozwiazań sprzętowych. Szpej pilota jest jego odpowiedzialnością. Już nie mówiąc o tym że "Hm, chyba wszystko ok, jeszcze KS mnie sprawdzi" może dać zupełnie odwrotny efekt. Moooże mogłoby być z tego zalecenie do programu szkolenia KS, o ile taki dokument w ogóle istnieje?
A, no i z tego miejsca pozdrawiam nie tylko nieodpinających skrzydła, ale też użytkowników softlinków. Ups, pardą, miękkich szekli
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Zdarzenia 2023
Nie wiem jakie zalecenia można by najsensowniej wyprodukować, ale było już dużo wypadków na holu gdzie wypadał pasażer, albo pilot miał coś niedopięte. Czyli hol jest takim krytycznym miejscem gdzie dochodzi do różnych zdarzeń.
W grę wchodzi opracowanie jakiejś procedury jako zalecenia. Albo dodatkowe sprawdzenie przez KS, albo zalecenie aby po każdym nieudanym starcie rozpoczynać szpejenie całkowicie od nowa. To drugie rozwiązanie już było wielokrotnie sugerowane, i chyba mogłoby być dobrym rozwiązaniem.
W grę wchodzi opracowanie jakiejś procedury jako zalecenia. Albo dodatkowe sprawdzenie przez KS, albo zalecenie aby po każdym nieudanym starcie rozpoczynać szpejenie całkowicie od nowa. To drugie rozwiązanie już było wielokrotnie sugerowane, i chyba mogłoby być dobrym rozwiązaniem.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 lutego 2021, 12:11
- Reputation: 7
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zdarzenia 2023
Karabinki lepiej wymienić i tak. Wizualnie to one praktycznie nigdy nie dają żadnych oznak uszkodzenia, a nie wiadomo jak tam się rozkładały siły. Akcja gruba...
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lipca 2022, 23:59
- Reputation: 23
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Zdarzenia 2023
Gość pisze:Awionetka to jakiś nowy glajt?
Nie, ale jednak związana jest z lotnictwem. Ja osobiście informacyjnie i w kwestii wiedzy nie zamykam się tylko na "glajtach".
Widząc dwa minusy rozumiem, żeby nie wklejać już takich informacji
Już nigdy się to nie powtórzy!
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2023
https://www.ilgiornaledivicenza.it/terr ... 1.10197116
W skrócie, Polka 37 lat, podróżująca z mężem zgineła na paralotni w Bassano
W skrócie, Polka 37 lat, podróżująca z mężem zgineła na paralotni w Bassano
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 listopada 2021, 21:57
- Reputation: 5
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Zdarzenia 2023
Kolejny raz druty. https://www.google.pl/url?q=https://www ... fD-Sv_1bW5
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość