Wypadek na Mosornym
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 marca 2016, 19:59
- Reputation: 2
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Wypadek na Mosornym
Zdarzenie sprzed roku zarejestrowane z mojej kamerki i przez przypadkowego turyste z telefonu jest nas pięciu po godzinie czekania decydujemy sie chociaż zlecieć na lądowisko startuje przedostatni zaraz po starcie dostaje podmuch w strone bucków tych na lewo kontruje prawą sterówke pewnie za głęboko potem lewą chyba już całkiem przeciągam no i jeb z jakich 7 metrów w glebe padam bokiem na nic protektor coś tam gruchneło mi nad dupą w krzyżu ból niesamowity ale oddycham po kilku minutach wstaje otrzepuje sie eeeee tam lece dalej wiatr narasta za chwile kolejke zamykają no dobra już nie lece zjeżdzam kolejką powiadamiam kumpli na dole co mi sie stalo jedziemy do domu rozwoże kumpli do domów wieczorem ból jak fiks wieczorem jade do szpitala na szczęście tylko potłuczenie.11 dni nie srałem coś sie zakneblowało w dupie.Przez nerwowe ruchy łapkami o mało nie zabiłem sie Prosze o rozwinięcie tematu klapy na niskiej wysokości
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wypadek na Mosornym
Normalne zachowanie skrzydła w rotorach. Nie wyczułeś momentu kiedy należy podnieść szybko reeve do góry, choć pewnie i tak byś spadł na ziemię. Gdy skrzydło staje dęba to i tak za chwilę coś odwinie i trzeba być na to przygotowanym. A najlepiej nie startować z przecinki przy silnym bocznym wietrze.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 marca 2016, 19:59
- Reputation: 2
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
Jakoś mi lepiej wychodzi aktywne latanie na wyższych wysokościach tu sie pogubiłem całkiem pare metrów nad ziemią kumple przede mną startowali klasykiem prawie zero wiatru aż tu nagle przy moim starcie wiater sie włączył to nie pierwszy wypadek na Mosornym Groniu a z tego co wiem wszystkie zdarzenia były nisko nad ziemią no ale Babia Góra na przeciwko przecinka a kolejka kusi szybkim wjazdem cały prawie rok otwarta trening bezpieczeństwa sie kłania no tylko że te widoki i blisko chałpy
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:56
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Oslo
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
Rafał Dominikiewicz pisze:...tylko potłuczenie.11 dni nie srałem coś sie zakneblowało w dupie.
dziękuję za tą chwilę szczerości... na wesoło
choć pewnie nie Tobie...
R
Rd
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Wypadek na Mosornym
Decumanus pisze:Rafał Dominikiewicz pisze:...tylko potłuczenie.11 dni nie srałem coś sie zakneblowało w dupie.
dziękuję za tą chwilę szczerości... na wesoło
choć pewnie nie Tobie...
R
Śmiech śmiechem ale, jak stłukłeś kość ogonową to może i nerwy dostały trochę... Cóż z dwojga złego lepiej że z tyłu nie działało niż żeby z przodu
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Wypadek na Mosornym
Decumanus pisze:Rafał Dominikiewicz pisze:...tylko potłuczenie.11 dni nie srałem coś sie zakneblowało w dupie.
dziękuję za tą chwilę szczerości... na wesoło
choć pewnie nie Tobie...
R
Noo... Wypada współczuć, bo po tych 12 dniach to strach się bać co się działo Odrzut na sedesie większy niż z silnika odrzutowego
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Normalne zachowanie skrzydła w rotorach. Nie wyczułeś momentu kiedy należy podnieść szybko reeve do góry, choć pewnie i tak byś spadł na ziemię. Gdy skrzydło staje dęba to i tak za chwilę coś odwinie i trzeba być na to przygotowanym. A najlepiej nie startować z przecinki przy silnym bocznym wietrze.
To tak przechyla się skrzydło ,gdy dostanie podmuch z boku podczas lotu? Rozumiem ,że potem była to ucieczka przed zderzeniem z drzewami. A jeśli w takiej "atrakcji" nie było by drzew tych po lewej ,to można by było tam polecieć i potem spokojniej skręcić pod wiatr? A może od razu zaciągnąć prawą sterówkę? (ale z umiarem).
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wypadek na Mosornym
Rotor robi ze skrzydłem co chce. Widać że skrzydło obraca się po starcie pod wiatr czyli skręca w prawo. Nie da się dać przepisu na reakcje pilota w takich sytuacjach bo warunki zmieniają się bardzo szybko i w sposób niemożliwy do przewidzenia. Jedyne przygotowanie jakie można zaproponować to jak najwięcej ćwiczyć że skrzydłem na ziemi w trudnych warunkach gdy skrzydło nie chce stać spokojnie nad głową. Wtedy nabędziemy odpowiednich odruchów, choć gwarancji bezpieczeństwa to nie da.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Wypadek na Mosornym
Interpunkcja do poprawy. Nie da się tego czytać.
Przynajmniej kilka kropek daj.
Przynajmniej kilka kropek daj.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
Zbyszek Gotkiewicz pisze: Jedyne przygotowanie jakie można zaproponować to jak najwięcej ćwiczyć że skrzydłem na ziemi w trudnych warunkach gdy skrzydło nie chce stać spokojnie nad głową. Wtedy nabędziemy odpowiednich odruchów, choć gwarancji bezpieczeństwa to nie da.
Wg. podstaw groundhandlingu jest dobrze do momentu przeciągnięcia. Czyli gdybyśmy stali na ziemi z tak ułożonym skrzydlem (zadarta w górę prawa połówka) ,to podbieglibyśmy pod lewą i prawą zahamowali. W powietrzu pilot ma tylko do dyspozycji sterówki i balans ciałem. Czyli hamuje prawą żeby uciec od kursu na drzewa i ustawić się pod wiatr. Ale potem wychyla go w drugą stronę ,następnie lewy migacz i full stall Jeżeli filmujący nie obracał mocno telefonu ,to chyba wiatr słabnie w tym momencie ,więc prędkość opływu drastycznie spadła. Można tak analizować patrząc z zewnątrz. Fajnie ,że filmiki są z dwóch perspektyw Uzmysławia ,to jak mało informacji ma pilot gdy nie patrzy na skrzydło. Wszystko szybko się dzieje. Jedynie chyba jak piszesz trening i jeszcze raz trening. Myślę że trzeba mieć oczy dookoła głowy i spodziewać się kręcenia wiatru 360 stopni ,bo skąd wiadomo jak pogoda się zmienia...
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wypadek na Mosornym
Patrzenie na skrzydło nic nie daje, chyba żeby zobaczyć czy nie ma krawata.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
No w sumie dla wytrawnego pilota może i nie daje. Ale dla ucznia jest to jakaś informacja. Np. jak sprawdzić na jakiej wysokości głowy /uszu czy jeszcze gdzie indziej zaczyna się zaciągać krawędź spływu żeby wyregulować sterówki. Bez patrzenia chyba się nie da.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wypadek na Mosornym
micro pisze:Może by, lusterko wsteczne dać .
No jak w ppg.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wypadek na Mosornym
Marcin. pisze:No w sumie dla wytrawnego pilota może i nie daje. Ale dla ucznia jest to jakaś informacja. Np. jak sprawdzić na jakiej wysokości głowy /uszu czy jeszcze gdzie indziej zaczyna się zaciągać krawędź spływu żeby wyregulować sterówki. Bez patrzenia chyba się nie da.
To prawda, ale akurat tego mało kto sprawdza.
Zbyszek Gotkiewicz
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość