Nieprzekraczalne limity obciążeń.
- der
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Ja tam (Base/Base light) widzę nagranie z zupełnie innego dnia. A na pewno warunków. Patrz na niebo.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Najpierw Afnor potem EN. Testy robiłem dla producenta żeby można było skrzydło wysłać skrzydło do ośrodka testowego. Jak prototyp wychodzi z produkcji to nie wiadomo o nim wielu rzeczy i trzeba było się dowiedzieć. A niewielka wartość tych testów polega na tym, że jak pilot jest prawidłowo wyszkolony to żadne skrzydło nie będzie w stanie go zaskoczyć. Dlatego warto dawać początkującym pilotom maksymalnie bezpieczne skrzydła I zadbać, żeby nauczyli się na nich latać
No dobrze ale ja nie pytam czy byleś pilotem testowym dla jakiegoś producenta. Ja pytam czy byłeś inspektorem oceniającym i zatwierdzającym standard i klasyfikacje produktów.
Byłeś inspektorem, orzecznikiem czy tylko pilotem testowym?
Byłeś zatrudniony w firmie prowadzącej certyfikację?
Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Coś mi się wydaje że nie ogarniasz zasad testowania. Przed orzecznikiem jest pilot fabryczny, który stroi skrzydło, nadaje mu charakter pozwalający przejść testy, wykonuje te testy, a później skrzydło trafia do firmy oceniającej. Pilot fabryczny musi dużo więcej umieć, pilot oceniający może nie mieć pojęcia o aerodynamice. Mamy tu przypadek w której dopytujesz się pilota fabrycznego czy był latającym balastem 

-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
uriuk pisze:Coś mi się wydaje że nie ogarniasz zasad testowania. Przed orzecznikiem jest pilot fabryczny, który stroi skrzydło, nadaje mu charakter pozwalający przejść testy, wykonuje te testy, a później skrzydło trafia do firmy oceniającej. Pilot fabryczny musi dużo więcej umieć, pilot oceniający może nie mieć pojęcia o aerodynamice. Mamy tu przypadek w której dopytujesz się pilota fabrycznego czy był latającym balastem
Dobrze ze tylko cos Ci sie wydaje

Pytanie jest proste: Czy był inspektorem i dokonywał zatwierdzenia certyfikacji ? Bo tak zrozumiałem wypowiedz Zbyszka.
Ja nie podważam umiejętności Zbyszka i nie twierdze ze nie przetestowałby skrzydła gdyby był inspektorem np w Air Turquoise.
Ja też nie pytam o procedure testowania jest ona jasno opisana w normach EN.
Nie obchodzi mnie również to - kto jest przed kim w fabryce czy jest odpowiedzialny za testowanie, strojenie, składanie, szycie czy inną operacje produkcji.
Obchodzi mnie, kto jest przeszkolony do wykonywania testów, posiada wiedze o standardach certyfikacji i podpisuje sie na dokumencie certyfikującym skrzydło.
Inaczej mówiąc czy jest Inspektorem?
Proste pytanie tak naprawdę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
U Alana nie pracowałem, choć latalem u niego. I nikt nie wymagał mojego podpisu gdy skrzydło szło do certyfikacji w Air Turquose. Za czasów Afnora było podobnie.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdziusiu. Skrzydła idą do certyfikacji dopiero gdy ma się pewność, że przez nią przejdą bo to za droga zabawa żeby wysłać skrzydło kilka razy. Poza tym po wypadku Alana Air Turquose zażyczyła sobie że skrzydło ma przychodzić razem z nagraniem filmu na którym są testy zachowań tych skrzydeł. Nie pisałem, że pracowałem w firmie testowej.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Kiedyś toczyłem podobna dyskusje z Isiem, który zupełnie nie rozumiał, dlaczego nie ma mnie w spisie pilotów testowych DULV, chociaż testowałem napędy dla DULV. Im więcej tłumaczyłem zasady testowania, tym on mniej z tego rozumiał i tym bardziej tryumfowal, że złapał mnie na kłamstwie.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:. Nie pisałem, że pracowałem w firmie testowej.
Nie jest ważne co ty napisałeś. Przecież wyraźnie napisał, że on to tak zrozumiał. Świadczy to wyłącznie o jego poziomie czytania ze zrozumieniem.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Uriuk dostałem bana?
Wygląda jakbym był na cenzurowanym. Żaden post nie przechodzi
;P
Wygląda jakbym był na cenzurowanym. Żaden post nie przechodzi
;P
Pozdrawiam Pawel Cypel
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdzius pisze:Pytanie jest proste: Czy był inspektorem i dokonywał zatwierdzenia certyfikacji ? Bo tak zrozumiałem wypowiedz Zbyszka.
Ja nie podważam umiejętności Zbyszka i nie twierdze ze nie przetestowałby skrzydła gdyby był inspektorem np w Air Turquoise.
Ja też nie pytam o procedure testowania jest ona jasno opisana w normach EN.
Nie obchodzi mnie również to - kto jest przed kim w fabryce czy jest odpowiedzialny za testowanie, strojenie, składanie, szycie czy inną operacje produkcji.
Obchodzi mnie, kto jest przeszkolony do wykonywania testów, posiada wiedze o standardach certyfikacji i podpisuje sie na dokumencie certyfikującym skrzydło.
Inaczej mówiąc czy jest Inspektorem?
Proste pytanie tak naprawdę.
Pozdrawiam
Pytanie nie jest proste, tylko głupie. Dlaczego zakładasz, że człowiek przeszkolony do wykonywania testów musi być inspektorem?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdzius pisze:Uriuk dostałem bana?
Wygląda jakbym był na cenzurowanym. Żaden post nie przechodzi
;P
Jeśli mogłem to przeczytać, to znaczy że posty przechodzą. Co ty ćpiesz?
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Czyli byłeś pilotem testowym. Podobnie jak wielu świetnych pilotów obecnie. Dlaczego dopytuje bo: jako inspektor miałbyś jasność dlaczego te testy są prowadzone i na jakich zasadach. Kilka firm produkuje skrzydła i ich nie certyfikuje, je sprzedaje i mają do tego prawo.
Czytając wątki na forum o certyfikacji i jej znaczeniu odniosłem wrażenie ze większość ludzi nie rozumie procesu certyfikacji i jego znaczenia.
Cel certyfikacji jest świetnie jednym zdaniem wyjaśniony w normie EN 926-2;2013 punkt 1. Scope
Klasyfikacja skrzydła jej procedury i zasady również jasno są określone w tej normie.
Pozdrawiam
Czytając wątki na forum o certyfikacji i jej znaczeniu odniosłem wrażenie ze większość ludzi nie rozumie procesu certyfikacji i jego znaczenia.
Cel certyfikacji jest świetnie jednym zdaniem wyjaśniony w normie EN 926-2;2013 punkt 1. Scope
Klasyfikacja skrzydła jej procedury i zasady również jasno są określone w tej normie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Jeśli jest to jedno zdanie, to dlaczego go nie zacytowałes?
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Uriuk
Ty ty bobasku "cpiesz" mówisz ?! Jak nie Ty to ten drugi. Umiem rozpoznać kiedy mam banana na forum albo wstrzymane posty.
Pozdrawiam
Ty ty bobasku "cpiesz" mówisz ?! Jak nie Ty to ten drugi. Umiem rozpoznać kiedy mam banana na forum albo wstrzymane posty.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdziusiu. Musisz, że jak robiłem testy skrzydeł to nie wiedziałem po co się je robi?
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
uriuk pisze:Jeśli jest to jedno zdanie, to dlaczego go nie zacytowałes?
Żeby każdy kto chce wiedzieć podjął wysiłek żeby sie dowiedzieć.
Nikt mi nie płaci za nauczanie jednak uważam ze należy wskazywać drogę za darmo.
Co znaczy że prowiant na drogę mapę i szukanie celu zostawiam osobie zainteresowanej.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dziubdziusiu. Musisz, że jak robiłem testy skrzydeł to nie wiedziałem po co się je robi?
Pewnie ze wiesz i umiesz je zrobić jednak nie wiesz dlaczego sie je robi ;P
Pozdrawiam Pawel Cypel
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4179
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdzius pisze:Uriuk
Ty ty bobasku "cpiesz" mówisz ?! Jak nie Ty to ten drugi. Umiem rozpoznać kiedy mam banana na forum albo wstrzymane posty.
Pozdrawiam
Wszystko wskazuje jednak na to, że nie umiesz rozpoznać. Wklejam screen dziennika administratorów.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Dziubdzius pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dziubdziusiu. Musisz, że jak robiłem testy skrzydeł to nie wiedziałem po co się je robi?
Pewnie ze wiesz i umiesz je zrobić jednak nie wiesz dlaczego sie je robi ;P
Oczywiście że wiem. Robi się je ponieważ każda szczytną ideę politycy potrafią przekształcić w zbrodniczą ideologię. Wyznawcy idei myślą, wyznawcy ideologii już nie.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
- Reputation: 22
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Nieprzekraczalne limity obciążeń.
Już sobie pospać nie wolno od razu dokumenty na stół wykładają!
Ps. Ilu jest adminów na forum jeżeli mogę zapytać?
Ps. Ilu jest adminów na forum jeżeli mogę zapytać?
Pozdrawiam Pawel Cypel
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość