Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Badanie systemów ratunkowych
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Badanie systemów ratunkowych
Bardzo ciekawy materiał. Warto obejrzeć w całości.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Badanie systemów ratunkowych
Zgodnie z sugestią Marka wziąłem się za opracowanie napisów po polsku. Idzie to powoli, ale dość sprawnie. Gdyby ktoś chciał pomóc czy to w samym tłumaczeniu czy w redakcji tego co już przetłumaczone to i szybciej się z tym uporamy i jakość będzie lepsza.
Nad tłumaczeniem można pracować tutaj: https://www.youtube.com/timedtext_edito ... 093049&o=U
PS Mi w tłumaczeniu pomaga wersja angielska (generowana automatycznie) - można sobie takie napisy ściągnąć w formie pliku zmieniając język na angielski.
Nad tłumaczeniem można pracować tutaj: https://www.youtube.com/timedtext_edito ... 093049&o=U
PS Mi w tłumaczeniu pomaga wersja angielska (generowana automatycznie) - można sobie takie napisy ściągnąć w formie pliku zmieniając język na angielski.
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Badanie systemów ratunkowych
Podziękowania dla wszystkich którzy uczestniczyli w tłumaczeniu (to czysty sarkazm).
Dobra - tłumaczenie jest prawie skończone. Potrzebuję wsparcia w tłumaczeniu kilku terminów:
- "bag strip" - to jakaś niepożądana sytuacja podczas rzucania zapasu, wymieniana na równi ze splątaniami występującymi podczas rzutu
- uprzęże "reverse bow" - jakiś rodzaj uprzęży w których trudno zamontować frontkontener,
- "strop" - słówko które powtarza się bardzo często i określa ten kawałek który łączy rączkę od zapasu z majtkami.
Przejrzenie całości pod względem edytorskim też jest mile widziane.
YouTube mówi, że napisy nie zostaną opublikowane, zanim ktoś inny ich nie sprawdzi. Liczę, że ktoś z Was wejdzie w link powyżej, przejrzy to co zrobiłem i kliknie co trzeba.
Dobra - tłumaczenie jest prawie skończone. Potrzebuję wsparcia w tłumaczeniu kilku terminów:
- "bag strip" - to jakaś niepożądana sytuacja podczas rzucania zapasu, wymieniana na równi ze splątaniami występującymi podczas rzutu
- uprzęże "reverse bow" - jakiś rodzaj uprzęży w których trudno zamontować frontkontener,
- "strop" - słówko które powtarza się bardzo często i określa ten kawałek który łączy rączkę od zapasu z majtkami.
Przejrzenie całości pod względem edytorskim też jest mile widziane.
YouTube mówi, że napisy nie zostaną opublikowane, zanim ktoś inny ich nie sprawdzi. Liczę, że ktoś z Was wejdzie w link powyżej, przejrzy to co zrobiłem i kliknie co trzeba.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Badanie systemów ratunkowych
Ten komentarz przerzucę jeszcze pod film jak się ukaże.
Cieszy mnie, że naukowo potwierdzono to, co do tej pory zebrałem i publikowałem. Po pierwsze, że cztery procent pilotów zginie z powodu złego montażu zapasów. Po drugie, że zapas z przodu najłatwiej użyć. Po trzecie, że trzeba sobie wyćwiczyć podczas latania łapanie się za zapas. Po czwarte że łącznik nie może być za długi lub zbyt krótki. Po piąte, że piloci giną, bo nie potrafią się przełączyć z programu pilotuję na program użycia zapasu. Dlatego od lat propaguję cztery zasady bezwarunkowego, automatycznego i natychmiastowego użycia zapasu aby nie zajmować się skrzydłem, tylko ratowaniem życia. To, czego mi brakło, to badania jak wpływa na użycie zapasu przekładanie dłoni przez uchwyty sterówek. Jest to bardzo popularny błąd na walkę z którym brakuje argumentów. Wspomniano też o szkodliwości kontenerów typu szuflada. Co prawda wiadomo o tym od lat, ale nie spotkałem nikogo, kto by z tego powodu zrezygnował z zakupu uprzęży.
Cieszy mnie, że naukowo potwierdzono to, co do tej pory zebrałem i publikowałem. Po pierwsze, że cztery procent pilotów zginie z powodu złego montażu zapasów. Po drugie, że zapas z przodu najłatwiej użyć. Po trzecie, że trzeba sobie wyćwiczyć podczas latania łapanie się za zapas. Po czwarte że łącznik nie może być za długi lub zbyt krótki. Po piąte, że piloci giną, bo nie potrafią się przełączyć z programu pilotuję na program użycia zapasu. Dlatego od lat propaguję cztery zasady bezwarunkowego, automatycznego i natychmiastowego użycia zapasu aby nie zajmować się skrzydłem, tylko ratowaniem życia. To, czego mi brakło, to badania jak wpływa na użycie zapasu przekładanie dłoni przez uchwyty sterówek. Jest to bardzo popularny błąd na walkę z którym brakuje argumentów. Wspomniano też o szkodliwości kontenerów typu szuflada. Co prawda wiadomo o tym od lat, ale nie spotkałem nikogo, kto by z tego powodu zrezygnował z zakupu uprzęży.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Badanie systemów ratunkowych
Toby sie pokrywalo z moimi doswiadczeniami ukladacza. Okolo 5% zapasow ktore do mnie trafiaja, to tzw "katafalki". ktore nigdy by sie nie otworzyly.
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Badanie systemów ratunkowych
uriuk pisze:Toby sie pokrywalo z moimi doswiadczeniami ukladacza. Okolo 5% zapasow ktore do mnie trafiaja, to tzw "katafalki". ktore nigdy by sie nie otworzyly.
W materiale nie był poruszony ten temat, albo inaczej - podczas tego badania ten problem nie wystąpił.
4% przypadków tam wspomnianych to te w których pilot nie potrafił wyciągnąć zapasu.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Badanie systemów ratunkowych
Na te 4% składają się wszystkie zbierane przeze mnie przypadki braku możliwości użycia zapasu. Począwszy od zawinięcia zapasu w strecz a skończywszy na zardzewiałych zawleczkach. Nie zauważyłem żeby w filmie były podane przyczyny powodujące że te dwa zapasy by nie zadziałały.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:02
- Reputation: 23
- Lokalizacja: Warmia
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Badanie systemów ratunkowych
"reverse bow"- plecako-uprząż??
"strop"- po prostu "taśma"
wg. mnie byłoby OK
Serdeczne dzięki za trud włożony w tłumaczenie
"strop"- po prostu "taśma"
wg. mnie byłoby OK
Serdeczne dzięki za trud włożony w tłumaczenie
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 14 października 2018, 09:38
- Reputation: 21
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Badanie systemów ratunkowych
Jestem właśnie na etapie kompletowania sprzętu na przyszły sezon. I po obejrzeniu filmu będącego przyczynkiem do tego wątku mam pytanie:
na filmie pada stwierdzenie że zapasy montowane z przodu we frontkontenerze "...slabo współpracują z uprzężami odwracalnymi..."
Wiecie może o co chodzi? CO autor miał na myśli?
Mam uprząż Supair Altirando XP odwracalna, airbag. Przystosowana do zapasu mocowanego we frontkonterze: specjalne mocowania v-taśm na barkach, fabryczny tunel (z rzepami) z boku uprzęży kryjący V-taśmę pomiędzy barkami a prawym udem.
No więc dlaczego ma słabo współpracować? ...troche nie rozumiem jaka w tym momencie jest różnica w działaniu zapasu wyciąganego spod tyłka a zapasu we frontkontenerze.
na filmie pada stwierdzenie że zapasy montowane z przodu we frontkontenerze "...slabo współpracują z uprzężami odwracalnymi..."
Wiecie może o co chodzi? CO autor miał na myśli?
Mam uprząż Supair Altirando XP odwracalna, airbag. Przystosowana do zapasu mocowanego we frontkonterze: specjalne mocowania v-taśm na barkach, fabryczny tunel (z rzepami) z boku uprzęży kryjący V-taśmę pomiędzy barkami a prawym udem.
No więc dlaczego ma słabo współpracować? ...troche nie rozumiem jaka w tym momencie jest różnica w działaniu zapasu wyciąganego spod tyłka a zapasu we frontkontenerze.
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość