Hej
AKCJA PAKA na NARODOWYM w wersji instant, czyli błyskawicznej.
Trochę z braku czasu i problemów z dostępem do płyty stadionu nie mogliśmy zrobić w tym roku pełnowymiarowej akcji w Warszawie na Narodowym.
Robimy szybką akcję na 20-25 osób w czwartek 12 kwietnia w godzinach 18-20. 15 kwietnia lina są zwijane na dłużej i nie będzie jak tego zrobić.
Działamy jeśli zbierze się minimum 15 osób.
Pilne zgłoszenia proszę wysyłać mailem na adres szkoły: info@cloudbase.pl
Przy okazji informacja: Nie jest zalecane rzucanie w ramach ćwiczeń spadochronów ultralekkich ze względu na możliwe osłabienie konstrukcji spadochronu i większe ryzyko uszkodzenia w kolejnych otwarciach. Rzucanie ćwiczebne spadochronu nie powinno odbywać się często. Najlepiej jeśli poprzestaniemy na jednej próbie z tych samych powodów co powyżej. Zatem rzucanie go co roku jest niewskazane. Można do woli rzucać spadochrony zużyte, które nie będą już używane do latania.
Proszę szybciutko o zgłoszenia.
opis akcji zeszłorocznej: http://cloudbase.pl/blog/
pozdrawiam
AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
To ciekawa informacja z którą się wcześniej nie spotkałem dotycząca możliwości uszkodzeń przy otwarciu zapasów ultralekkich. Możesz napisać coś więcej. Rozumiem że sprzedawcy takich zapasów nie będą zadowoleni z takich informacji, ale wstępnie wydaje mi się że problem nie jest poważny.
Zbyszek Gotkiewicz
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Hej
No przyznam że to informacja w kategorii "dmuchamy na zimne". Oparta tylko na rozmowach z mechanikami składającymi spadochrony.
Nie znam żadnych badań i nie miałem czasu napisać do producentów, czy robili takie badania. Trzeba by było rzucić taki spadochron kilka razy i sprawdzić wytrzymałość tkaniny i linek. Nikt z producentów spadochronów nie podaje ile razy mozna rzucić spadochron, po czym nadaje sie on do wyrzucenia. Zdajesz sobie sprawę jakie konsekwencja miałby taki wpis w instrukcji
pozdrawiam
No przyznam że to informacja w kategorii "dmuchamy na zimne". Oparta tylko na rozmowach z mechanikami składającymi spadochrony.
Nie znam żadnych badań i nie miałem czasu napisać do producentów, czy robili takie badania. Trzeba by było rzucić taki spadochron kilka razy i sprawdzić wytrzymałość tkaniny i linek. Nikt z producentów spadochronów nie podaje ile razy mozna rzucić spadochron, po czym nadaje sie on do wyrzucenia. Zdajesz sobie sprawę jakie konsekwencja miałby taki wpis w instrukcji
pozdrawiam
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Do mnie też docierają różne informacje od mechaników. Na przykład że małe skrzydła używane w ciężkich trajkach wymagają wymiany olinowania już po jednym sezonie. Szkoda że nie ma praktycznie żadnego przepływu tych informacji.
Zbyszek Gotkiewicz
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Nie chcę żeby ktoś potraktował moje słowa jako wyrocznię.
Zaznaczam wyraźnie że nie mam żadnych twardych danych na to, że wielokrotne rzucanie spadochronu znacząco pogarsza jego kondycję.
Trzeba jednak pamiętać że nasze spadochrony to nie są spadochrony do skoków, które są zupełnie inaczej skonstruowane.
Każdy spadochron paralotniowy ma podaną ograniczoną prędkość otwarcia powyżej której nie powinien byś używany ponieważ może ulec uszkodzeniu podczas otwarcia. Jest to zdaje się około 100 - 120 km/h. Spadochrony paralotniowe mają się otworzyć bardzo szybko, dlatego nie mają systemów które spowalniając otwarcie zmniejszają dynamikę tego otwarcia. Z tego też powodu w akcji którą chcemy zrobić w czwartek, spadochrony będziemy wyrzucać nieco wcześniej zanim pilot osiągnie dużą prędkość zjazdu. Mocniej można sie rozpedzić na własne życzenie.
Nie znam się na spadochronach do skoków więc w tym temacie nic więcej nie mogę powiedzieć.
Może ktoś natknął się na jakiś poważny artykuł dotyczący wytrzymałości spadochronów paralotniowych, to chętnie zapoznam się z nim.
Można też pogadać z ludźmi z branży producentów paralotni i spadochronów co o tym myślą. Tylko kto się tym zajmie?
Lekkie konstrukcje z założenia są delikatniejsze, chociaż producentom materiałów (włókien i tkanin) cały czas udaje się pchać do przodu technologię i utrzymać duże wytrzymałości przy lżejszych materiałach. W tej chwili wychodzą już z użycia tkaniny o gramaturze 40 lub więcej. Coraz więcej nowych modeli skrzydeł jest szyte z tkanin między 32 a 38 g/m2 a miejscami są używane tkaniny 27 g/m2 (w skrzydłach bardzo lekkich).
Skytex 38 Universal, staje się nowym standardem, tak jak kiedyś był Skytex 44.
Postęp jest dobry, tylko trzeba być świadomym jego konsekwencji.
Jeśli macie jakieś informacje o wytrzymałości spadochronów to proponuję nowy wątek.
Pozdrawiam
Zaznaczam wyraźnie że nie mam żadnych twardych danych na to, że wielokrotne rzucanie spadochronu znacząco pogarsza jego kondycję.
Trzeba jednak pamiętać że nasze spadochrony to nie są spadochrony do skoków, które są zupełnie inaczej skonstruowane.
Każdy spadochron paralotniowy ma podaną ograniczoną prędkość otwarcia powyżej której nie powinien byś używany ponieważ może ulec uszkodzeniu podczas otwarcia. Jest to zdaje się około 100 - 120 km/h. Spadochrony paralotniowe mają się otworzyć bardzo szybko, dlatego nie mają systemów które spowalniając otwarcie zmniejszają dynamikę tego otwarcia. Z tego też powodu w akcji którą chcemy zrobić w czwartek, spadochrony będziemy wyrzucać nieco wcześniej zanim pilot osiągnie dużą prędkość zjazdu. Mocniej można sie rozpedzić na własne życzenie.
Nie znam się na spadochronach do skoków więc w tym temacie nic więcej nie mogę powiedzieć.
Może ktoś natknął się na jakiś poważny artykuł dotyczący wytrzymałości spadochronów paralotniowych, to chętnie zapoznam się z nim.
Można też pogadać z ludźmi z branży producentów paralotni i spadochronów co o tym myślą. Tylko kto się tym zajmie?
Lekkie konstrukcje z założenia są delikatniejsze, chociaż producentom materiałów (włókien i tkanin) cały czas udaje się pchać do przodu technologię i utrzymać duże wytrzymałości przy lżejszych materiałach. W tej chwili wychodzą już z użycia tkaniny o gramaturze 40 lub więcej. Coraz więcej nowych modeli skrzydeł jest szyte z tkanin między 32 a 38 g/m2 a miejscami są używane tkaniny 27 g/m2 (w skrzydłach bardzo lekkich).
Skytex 38 Universal, staje się nowym standardem, tak jak kiedyś był Skytex 44.
Postęp jest dobry, tylko trzeba być świadomym jego konsekwencji.
Jeśli macie jakieś informacje o wytrzymałości spadochronów to proponuję nowy wątek.
Pozdrawiam
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Tak w temacie, właśnie pozbyłem się wszystkich ciężkich spadochronów (średnio 2,5kg).
Obecnie mam SupAir Shine do XC - i nadzieję, że nigdy go nie użyję.
A wczoraj odebrałem 2 x Dudek Globe Light 110, żeby je włożyć do F*ck Gravity. Tutaj też nie zamierzam używać, ale prawdopodobieństwo jest już większe. Fakt, nie są to spadaki ekstremalnie lekkie (podobno 1,5kg, jeszcze nie ważyłem), ale jak użyję któregoś z nich to dam znać w jakim jest stanie. Co ciekawe, specjalnie szukałem czegoś w podręczniku w stylu "po użyciu", ale nie znalazłem.
Obecnie mam SupAir Shine do XC - i nadzieję, że nigdy go nie użyję.
A wczoraj odebrałem 2 x Dudek Globe Light 110, żeby je włożyć do F*ck Gravity. Tutaj też nie zamierzam używać, ale prawdopodobieństwo jest już większe. Fakt, nie są to spadaki ekstremalnie lekkie (podobno 1,5kg, jeszcze nie ważyłem), ale jak użyję któregoś z nich to dam znać w jakim jest stanie. Co ciekawe, specjalnie szukałem czegoś w podręczniku w stylu "po użyciu", ale nie znalazłem.
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Być może moje obawy są nieuzasadnione...
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Do mnie też docierają różne informacje od mechaników. Na przykład że małe skrzydła używane w ciężkich trajkach wymagają wymiany olinowania już po jednym sezonie. Szkoda że nie ma praktycznie żadnego przepływu tych informacji.
Jeżeli zależy Ci na przepływie informacji to może napisz o jakie skrzydła chodzi i jak użytkowane. Przedstawiłeś sprawę tak jak by dotyczyło to wszystkich co jest absolutną nieprawdą. Po 70h i roku nalotu moje skrzydło z obciążeniem powierzchni ok 12 kg/m2 na zrywarce wykazało wartości nominalne jak w nowym, chociaż wiem, że nawet po jednym locie (a w zasadzie starcie) może może być już masakra i tak naprawdę wielkość skrzydła nie ma tu znaczenia.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: AKCJA PAKA - Warszawa, Narodowy, 12.04.2018 - pilne!
Piotr Domański pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Do mnie też docierają różne informacje od mechaników. Na przykład że małe skrzydła używane w ciężkich trajkach wymagają wymiany olinowania już po jednym sezonie. Szkoda że nie ma praktycznie żadnego przepływu tych informacji.
Jeżeli zależy Ci na przepływie informacji to może napisz o jakie skrzydła chodzi i jak użytkowane. Przedstawiłeś sprawę tak jak by dotyczyło to wszystkich co jest absolutną nieprawdą. Po 70h i roku nalotu moje skrzydło z obciążeniem powierzchni ok 12 kg/m2 na zrywarce wykazało wartości nominalne jak w nowym, chociaż wiem, że nawet po jednym locie (a w zasadzie starcie) może może być już masakra i tak naprawdę wielkość skrzydła nie ma tu znaczenia.
Piotrek. Napisałem tyle ile mi powiedziano. Serwis nie chce podawać szczegółów, bo to może być źle odebrane przez klientów. Dlatego nie mogę też naciskać o podawanie szczegółów. Jeśli ta informacja miała być pożyteczna dla pilotów to głównie w kierunku zwrócenia szczególnej uwagi na trwałość materiałów przy delikatnych konstrukcjach lub większych obciążeniach niż dotychczas stosowane. Masz chyba największe doświadczenie jeśli chodzi o skrajnie wysokie obciążenia powierzchni i fajnie by było gdybyś coś na ten temat napisał, najlepiej w osobnym wątku.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość