Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lipca 2020, 17:05
- Reputation: 0
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Cześć. Co robicie z napędami podczas transportu na dłuższe odległości? Niby lekko czuć ale po czasie głowa boli.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Musisz albo go wieźć w bagażniku przyczepce, albo umyć - co nie jest proste.
Alkohol izopropylowy świetnie czyści z benzyny, oleju i ich zapachów. Polecam umyć zbiornik i wszystko na co się mogło wylać paliwo. Uprzęży niestety tak nie umyjesz.
Alkohol izopropylowy świetnie czyści z benzyny, oleju i ich zapachów. Polecam umyć zbiornik i wszystko na co się mogło wylać paliwo. Uprzęży niestety tak nie umyjesz.
- qbaepp11
- Posty: 150
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
- Reputation: 20
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Jak jade na urlop to kosz napędu ściągam, a ramę streczuje szczelnie. Na to idzie pokrowiec na rowery z lidla i znowu trochę streczu. Nic nie śmierdzi i żona nie marudzi.
Łukasz Serafin
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Ja mam problem z wydostających sie paliwem z wężyka odpowietrzenia zbiornika gdy napęd kładę w bagazniku, mam zamiar zatykać go na czas przewozu ale obawiam sie ze ciśnienie uszkodzi membrany w gaźniku?
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Romek
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lipca 2020, 17:05
- Reputation: 0
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Dzięki za odpowiedzi, chyba nie pozostaje mi nic innego jak montaż haka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 czerwca 2019, 11:05
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Cześć,
Jak wiozę gdzieś napęd, to zamiast korka wlewu wtykam w otwór miękką, szczelną uszczelkę z przetkniętą długą, cienką rurką zagiętą w "U" od dołu (od strony zbiornika). W ten sposób, jeśli paliwo z zbiorniku chlupie, to nie wytryska przez rurkę górą. Rurka pozwala zbiornikowi się odprężać, ale jest na tyle cienka, że nie wymienia na tyle powietrza, żeby śmierdziało w samochodzie.
Jako alternatywa dla zwykłej rurki może być rurka do wina, do której można nalać odrobinę wody.
Ostatecznie, można nałożyć na wlew paliwa prezerwatywę. Testowałem - doskonale uszczelnia zbiornik, a jednocześnie swobodnie się rozciąga eliminując ciśnienie uszkadzające membranę w gaźniku. Problem w tym, ze po pewnym czasie opary benzyny niszczą gumę i trzeba wymienić prezerwatywę. Nie testowałem kondomów bez lateksu - może są bardziej olejoodporne???
pzdr!
Jak wiozę gdzieś napęd, to zamiast korka wlewu wtykam w otwór miękką, szczelną uszczelkę z przetkniętą długą, cienką rurką zagiętą w "U" od dołu (od strony zbiornika). W ten sposób, jeśli paliwo z zbiorniku chlupie, to nie wytryska przez rurkę górą. Rurka pozwala zbiornikowi się odprężać, ale jest na tyle cienka, że nie wymienia na tyle powietrza, żeby śmierdziało w samochodzie.
Jako alternatywa dla zwykłej rurki może być rurka do wina, do której można nalać odrobinę wody.
Ostatecznie, można nałożyć na wlew paliwa prezerwatywę. Testowałem - doskonale uszczelnia zbiornik, a jednocześnie swobodnie się rozciąga eliminując ciśnienie uszkadzające membranę w gaźniku. Problem w tym, ze po pewnym czasie opary benzyny niszczą gumę i trzeba wymienić prezerwatywę. Nie testowałem kondomów bez lateksu - może są bardziej olejoodporne???
pzdr!
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Przerabiałem ten temat, gdy wydawało mi się, że da się trzymać napęd w mieszkaniu. Nie da się, zaraz wszystko śmierdzi benzyną, a opary wydostają się najmniejszymi szczelinami. Podstawowe źródła smrodu w moim przypadku to: przewody paliwowe (może są one do wymiany, a może każde po jakimś czasie śmierdzą), wlot filtra powietrza, wydech.
Napęd kupiłem nowy, na początku tylko to śmierdziało, ale niedługo zajęło, aby uprząż też zaczęła śmierdzieć paliwem. Sporo zależy od tolerancji na te zapachy, ja zapach paliwa lubię, a moja żona wręcz nienawidzi.
Wożenie w samochodzie to podobne doświadczenia, tyle że jeszcze trzeba zabrać kanister, lejek, jakąś szmatę. Skończyło się montażem haka i zakupem platformy.
Swoją drogą czy ktoś ma porównanie metalowych i plastikowych kanistrów jeśli chodzi o przepuszczalność zapachu benzyny? Nie wiem czy to tylko kwestia korka, czy podobnie jak do przewodów paliwowych również samego materiału.
Napęd kupiłem nowy, na początku tylko to śmierdziało, ale niedługo zajęło, aby uprząż też zaczęła śmierdzieć paliwem. Sporo zależy od tolerancji na te zapachy, ja zapach paliwa lubię, a moja żona wręcz nienawidzi.
Wożenie w samochodzie to podobne doświadczenia, tyle że jeszcze trzeba zabrać kanister, lejek, jakąś szmatę. Skończyło się montażem haka i zakupem platformy.
Swoją drogą czy ktoś ma porównanie metalowych i plastikowych kanistrów jeśli chodzi o przepuszczalność zapachu benzyny? Nie wiem czy to tylko kwestia korka, czy podobnie jak do przewodów paliwowych również samego materiału.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
eltomek pisze:Swoją drogą czy ktoś ma porównanie metalowych i plastikowych kanistrów jeśli chodzi o przepuszczalność zapachu benzyny? Nie wiem czy to tylko kwestia korka, czy podobnie jak do przewodów paliwowych również samego materiału.
Nie ma czegoś takiego jak przepuszczalność zapachu benzyny. Już o tym pisałem - wszelkie oblane wcześniej benzyną przedmioty (np. kanister, zbiornik paliwa z zewnątrz itp.) należy przemyć dobrze nasączoną szmatką z alkoholem izopropylowym - zapach całkowicie zniknie.
Nie da się tak niestety umyć uprzęży, elementów materiałowych, no i tych elementów napędu do których nie dosięgniemy. Z samego napędu zawsze będzie się wydobywał zapach z airboxa / gaźnika, oraz z tłumika - te elementy należy czymś dobrze zatkać.
Po wypłukaniu zbiornika wewnątrz alkoholem izopropylowym - nie czuć w ogóle zapachu benzyny - nawet jak się nos wsadzi do otworu wlewowego.
-
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:52
- Reputation: 16
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
Przechowuję napęd w domu (bez uprzęży- napęd do trajki). Aby nic nie śmierdziało , dbam aby nie rozlewać paliwa w trakcie tankowania, po lataniu opróżniam zbiornik , przecieram dostępne powierzchnie szmatką z alko izopropylowym , zatykam wylot tłumika korkiem a na filtr powietrza nakładam taki dopasowany kubek (mam taki mały stożkowy filtr) i problemu z zapachem paliwa nie ma. Tak sobie myślę, ze może to uprzęże są problemem ,a nie sam silnik i instalacja paliwowa...
Re: Jak zabezpieczyć napęd aby nie śmierdziało benzyną
U mnie najwięcej zapachu wydobywa sie z wężyka odpowietrzenia zbiornika i tłumika szmerów.
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Romek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość