Pozdrawiam,
Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
A nie dało by się najpierw publikować a potem ogłaszać?
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Dla mnie to brak szacunku dla kolegów
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
.JaroXS pisze:Nie
Da się, ale trzeba wyłączyć opcję dla gimbazy. Popytaj wśród znajomych, może ktoś ci pomoże ogarnąć. Na razie lipa. Ja się odbiłem. Mam dupie takie linki.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Kiedyś weszły kamery z gotowymi efektami przejścia pomiędzy ujęciami. Można było łatwo rozpoznać wiejskiego kamermana. Miał 100 efektów w kamerze i nie zawahał się ich użyć. Elegancja przychodzi z czasem, Jarek na razie jara się premierami.
- ugryzek
- Posty: 70
- Rejestracja: 14 listopada 2018, 10:00
- Reputation: 17
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Dobrze chociaż, że można odpalić takiego streama w jego trakcie od początku... Już myślałem, że będę musiał jutro pamiętać, żeby to obejrzeć.
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dla mnie to brak szacunku dla kolegów
No i znowu zaczynasz. Tak samo jak Ty nie masz czasu, tak i ja nie mam czasu na ponowne wchodzenie na PGForum i publikowanie po czasie materiałów video kiedy już są dostępne. Robię rzeczy tak jak mam czas, a Ty też wchodzisz kiedy masz czas. Nie chcesz nie oglądaj. Nie interesuje Cię temat na tyle abyś o nim pamiętał i do niego powrócił trudno. Masz to za darmo przecież, ile się jeszcze będziesz użalał ? Tak samo jest z Twoją książką, leży na półce. Jak znajdę czas to otworzę a nie wtedy kiedy Ty chcesz
Więcej luzu naprawdę...
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Witam wszystkich. Mam pytanie z gatunku filozoficznych. Mianowicie-co robić i jak żyć ?
Jako świeży entuzjasta paralotniarstwa, planujący w przyszłym roku rozpoczęcie przygody z przemierzaniem przestworzy, sądziłem do tej pory, że uzyskanie polskiego Świadectwa Kwalifikacji oraz IPPI3 zapewni mi możliwość latania we wszystkich krajach europejskich (z wyłączeniem Szwajcarii i Austrii).
Co w praktyce dla amatora oznacza omawiana w filmie nowelizacja wymagań wobec pilota ? Czy w przypadku chęci uzyskania IPPI3 wystarczy zrobienie dodatkowo 3 etapu szkolenia ? Czy całkowicie przekreśla to polskie szkoły (z powodu mniejszych lub większych różnic programów szkoleń w stosunku do safe pro para), i lepiej zrobić kurs np w rzeszy ? Czy coś się zmienia dla PPG ?
z góry dziękuje za odpowiedzi
Jako świeży entuzjasta paralotniarstwa, planujący w przyszłym roku rozpoczęcie przygody z przemierzaniem przestworzy, sądziłem do tej pory, że uzyskanie polskiego Świadectwa Kwalifikacji oraz IPPI3 zapewni mi możliwość latania we wszystkich krajach europejskich (z wyłączeniem Szwajcarii i Austrii).
Co w praktyce dla amatora oznacza omawiana w filmie nowelizacja wymagań wobec pilota ? Czy w przypadku chęci uzyskania IPPI3 wystarczy zrobienie dodatkowo 3 etapu szkolenia ? Czy całkowicie przekreśla to polskie szkoły (z powodu mniejszych lub większych różnic programów szkoleń w stosunku do safe pro para), i lepiej zrobić kurs np w rzeszy ? Czy coś się zmienia dla PPG ?
z góry dziękuje za odpowiedzi
Kacper
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Według starego parapro polskie szkolenie do SK daje umiejętności na poziomie IPPI 3,5. AP chyba nadal wydaje IPPI zgodnie ze stratą klasyfikacją, bo pewnie nie ma kto tym się zająć. Trzeba zadzwonić i zapytać. IPPI 3 daje możliwość samodzielnego latania tylko w Polsce, Słowacji i Czechach oraz w krajach gdzie nikogo nie interesuje jakie masz IPPI. Do latania w pozostałych krajach potrzebujesz minimum IPPI 4.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
O ile się nic nie zmieniło to Aeroklub Polski który wydaje karty IPPI ma swoje własne kryteria (opisane na ich stronie) co na każdy z tych poziomów jest wymagane i są to znacznie niższe wymagania niż te opisane w Safe Pro. Do tego nawet nie weryfikują czy ich własne wymagania są spełnione i w praktyce IPPI 5 można dostać na gębę.
https://www.aeroklub-polski.pl/licencje/karty-ippi/
https://www.aeroklub-polski.pl/licencje/karty-ippi/
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 marca 2018, 18:31
- Reputation: 34
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Nie znam nikogo, kto dostałby IPPI na gębę.
Każde IPPI o jakim słyszałem, było weryfikowane, czasem dość wnikliwie...
Nie wiem też po co wyrabiać IPPI3, skoro można zrobić ŚK i trochę polatać, logi wrzucić np. na leonardo.pgxc.pl, a po spełnieniu wymagań na IPPI4, złożyć stosowny wniosek.
Wymagania na IPPI4 nie są wysokie i nie powinno być problemem je sobie wylatać.
Pozdrawiam,
Robert
Każde IPPI o jakim słyszałem, było weryfikowane, czasem dość wnikliwie...
Nie wiem też po co wyrabiać IPPI3, skoro można zrobić ŚK i trochę polatać, logi wrzucić np. na leonardo.pgxc.pl, a po spełnieniu wymagań na IPPI4, złożyć stosowny wniosek.
Wymagania na IPPI4 nie są wysokie i nie powinno być problemem je sobie wylatać.
Pozdrawiam,
Robert
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
W regulaminie wydawania karty IPPI Aeroklubu Polskiego znajduje się punkt :
4.Wymagania dotyczące kryteriów przyznania określonego stopnia ParaPro lub SafePro
zostały opisane w Międzynarodowych Standardach Treningu i Bezpieczeństwa
(International Paragliding Standards of Safety and Training) wydanych przez
Międzynarodową Komisję Lotniową i Paralotniową FAI (CIVL).
Jeżeli dobrze rozumuję, to wynika z tego, że AP będzie się musiał dostosować do nowych przepisów międzynarodowych.
Temat uprawnień międzynarodowych interesuje mnie głównie ze względu na charakter pracy - delegacje, a dla przykładu w germanii jest zapis https://www.dhv.de/en/training/validity ... -licences/
z którego wynika, że jako rezydent chcąc latać powinienem zdobyć niemiecką / austriacką licencję.
4.Wymagania dotyczące kryteriów przyznania określonego stopnia ParaPro lub SafePro
zostały opisane w Międzynarodowych Standardach Treningu i Bezpieczeństwa
(International Paragliding Standards of Safety and Training) wydanych przez
Międzynarodową Komisję Lotniową i Paralotniową FAI (CIVL).
Jeżeli dobrze rozumuję, to wynika z tego, że AP będzie się musiał dostosować do nowych przepisów międzynarodowych.
Temat uprawnień międzynarodowych interesuje mnie głównie ze względu na charakter pracy - delegacje, a dla przykładu w germanii jest zapis https://www.dhv.de/en/training/validity ... -licences/
z którego wynika, że jako rezydent chcąc latać powinienem zdobyć niemiecką / austriacką licencję.
Kacper
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
rk pisze:Nie znam nikogo, kto dostałby IPPI na gębę.
Jak mnie poznasz to będziesz znał przynajmniej jednego. Nie twierdzę, że nie spełniałem wymogów, ale zapewniam, że nikt tego nie sprawdził.
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Ja niestety znam sporo ludzi co dostali na gebe
W Czechach potrzebujesz IPPI 3, a wedlug nowego dokumentu po SK mozesz maksymalnie dostac IPPI 2. AP bedzie musialo dokonac zmian. Dodatkowo to nie wiem czy slyszeliscie cos o karcie EPIC ktora ma zastapic ippi?
W Czechach potrzebujesz IPPI 3, a wedlug nowego dokumentu po SK mozesz maksymalnie dostac IPPI 2. AP bedzie musialo dokonac zmian. Dodatkowo to nie wiem czy slyszeliscie cos o karcie EPIC ktora ma zastapic ippi?
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 08 stycznia 2017, 11:02
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Zar/Skrzyczne
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
W Austrii zdaje się wystarczy polska licencja i nic więcej.
Tzn. oprócz wysokiego ubezpieczenia OC.
https://www.fai.org/page/civl-ippi-AUT
Tzn. oprócz wysokiego ubezpieczenia OC.
https://www.fai.org/page/civl-ippi-AUT
Pozdr.,
Artur
Artur
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
w Niemczech do jednorazowego lotu także wystarczy polska licencja (po wypełnieniu karty Tagesmitgliedschaft <jednodniowe członkostwo> gdzie podajesz dane w stylu, imię i nazwisko, numer licencji ŚK i OC itp.) problem pojawia się przy dłuższym pobycie: "A pilot whose permanent residence is in Germany is required to hold a German or Austrian licence, no matter whether he or she is a German or foreign citizen."
w linku którym podajesz odnośnie Austrii jest "An application to obtain a “permanent validation” can be sent to the Civil Aviation Authority."
Stąd pytanie - jak najlepiej zaplanować szkolenia, biorąc pod uwagę fakt, że średnio co 6-8 miesięcy zmieniam kraj pobytu, i że głównie planuję latać z napędem (jak życie pokazuje - łatwiej wytargać 2-3h na wypad za miasto, niż 12h na wypad w góry) ?
w linku którym podajesz odnośnie Austrii jest "An application to obtain a “permanent validation” can be sent to the Civil Aviation Authority."
Stąd pytanie - jak najlepiej zaplanować szkolenia, biorąc pod uwagę fakt, że średnio co 6-8 miesięcy zmieniam kraj pobytu, i że głównie planuję latać z napędem (jak życie pokazuje - łatwiej wytargać 2-3h na wypad za miasto, niż 12h na wypad w góry) ?
Kacper
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Po pierwsze, jak coś wrzucasz w obcym języku, tu wypadałoby przetłumaczyć. Po drugie, szkolenia nie zaplanujesz, bo są kraje w których PPG jest traktowane jak ULM ( np Francja)
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
W Niemczech do latania z napędem musisz i tak mieć licencję mikrolotową. Nie wiem dokładnie jak to wygląda, ale w Francji jest podobnie. A co do uznawania IPPI to Austria pokazała, że można podważyć licencje z innych krajów i zabronić lotów wszystkim posiadaczom zagranicznych uprawnień.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Paravlog - O Safe Pro Para, ULC, SILP, IPPI
Zbyszek Gotkiewicz pisze:W Niemczech do latania z napędem musisz i tak mieć licencję mikrolotową. Nie wiem dokładnie jak to wygląda, ale w Francji jest podobnie. A co do uznawania IPPI to Austria pokazała, że można podważyć licencje z innych krajów i zabronić lotów wszystkim posiadaczom zagranicznych uprawnień.
A kiedy byl ten incydent w Austrii? i co to bylo? Bo moze przed przepisami ktore sa stosunkowo niedawno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość