Epsilon DLS

Dyskusja na tematy nie pasujące w żaden sposób do pozostałych kategorii na forum. Dyskusje niezwiązane z glajtami, a nawet nielotnicze proszę umieszczać w "Szwarc, mydło i powidło"
Tomasz P.
Posty: 66
Rejestracja: 05 maja 2020, 09:43
Reputation: 12
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Epsilon DLS

Postautor: Tomasz P. » 24 stycznia 2023, 12:53

Piotr Domański pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Na Teneryfie nie nastawiaj się na fajne latanie. Raczej długie zloty.

Wzdłuż grani Conde która ma ze 12km można latać od 12-17 w zasadzie po wyjściu nad grań bez potrzeby podkręcania. Wcześniej można wystartować z Jama po wykręceniu przeskoczyć nad Conde i polecieć dalej nawet do Gigantów i wócić do Adeje co daje przelot docel powrót ok 90km.


Brzmi tak gladko, ze mozna by pomyslec, ze xcontest az puchnie od takich trackow. Przy moim bardzo skromnym nalocie, jednak jakos mniej stresowo i latwiej latalo mi sie w okolicach Annecy, jak juz porownujemy te miejscowki ze wzgledu na swiezego pilota.

Piotr Domański
Posty: 654
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 146
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Epsilon DLS

Postautor: Piotr Domański » 24 stycznia 2023, 13:27

Tomasz P. pisze:Brzmi tak gladko, ze mozna by pomyslec, ze xcontest az puchnie od takich trackow. Przy moim bardzo skromnym nalocie, jednak jakos mniej stresowo i latwiej latalo mi sie w okolicach Annecy, jak juz porownujemy te miejscowki ze wzgledu na swiezego pilota.

Oprócz grani Conde jest trudno, dodatkowo ciężko o miejsca do lądowania. Zresztą na oficjalnych lądowiskach też praktycznie nie ma dnia żeby ktoś w kaktusach nie siedział. Tak czy siak na zimę tania miejscówka raczej na raz góra dwa wypady.

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 473
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 167
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Epsilon DLS

Postautor: marek mastalerz » 24 stycznia 2023, 15:46

Chrab pisze:
Krzysztof Pochmurski pisze:czy będzie zauważalna różnica dla pilota?

Będzie. Skrzydła b są bardziej dynamiczne, lepiej chodzą za ręką.
Dla mnie przesiadka z Alphy na Iona była mocną progresją.


Cześć
Przesiadka z Alphy na Iotę to dwa szczebelki w górę. Więc różnica będzie znaczącą. Iota to już skrzydło przelotowe.
Mi podoba się klasyfikowanie skrzydeł które widziałem w jednym z filmów Flybubble.
Beginer - bardzo bezpieczne dla początkujących i szkół
Progress - skrzydło rozwojowe, na którym uczymy się latać, bezpieczne ale już o cechach skrzydła rekreacyjnego, dla pilotów latających 20-50 godzin rocznie.
Cross Country - to jak już umiemy solidnie latać i latamy powyżej 50 godzin rocznie w tym termika i przeloty.
Sport - bardziej wymagające skrzydła przelotowe o wydłużeniu powyżej 6.
Nie było tam mowy o skrzydłach wyczynowych.
Te kategorie nie muszą się pokrywać z klasami EN
Moim zdaniem takie Nemo 4 i 5 to już są skrzydła Progress, porównywalne z dolnym B. Choć moi kursanci po szkoleniu na Nemo 5 i przesiadce na BuzzZ6 mówią że czują różnicę w sterowaniu.

A teraz szykuje nam się rewolucja w klasie C i D. Klasa "Górne B" już dogoniła osiągami klasę C sprawę paru lat mam takie wrażenie.

Pozdr.
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

GreeN_DG
Posty: 69
Rejestracja: 14 lipca 2022, 23:59
Reputation: 20
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Uczeń

Re: Epsilon DLS

Postautor: GreeN_DG » 24 stycznia 2023, 15:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jeśli będziesz tak intensywnie latał to po dwóch latach skończysz podstawowe szkolenie. W tym czasie posiadane skrzydło cię nie będzie ograniczać a jedynie posiadane umiejętności. Na Teneryfie nie nastawiaj się na fajne latanie. Raczej długie zloty. A jeśli nie lubisz tłoku to po co jedziesz do Bassano? Tam w okolicy jest tyle fajnych miejscówek bez tłoku.


Jadę do Bassano, bo po ostatnim wyjeździe do Maroka, przełamałem częściowo lęk przed tłokiem oraz latanie blisko stoku i grani. Tam była walka o każdy centymetr noszenia. Dużo mnie to nauczyło.

Bassano to był mój pierwszy wyjazd po kursie, pierwsze latanie i pierwszy raz w górach (kurs robiłem na holu). Bardzo dużo emocji i impulsów, które musiałem przetworzyć. Pamiętam pierwszy start ile to było emocji:

https://www.instagram.com/reel/CjdAjzED ... _copy_link

W lutym będę jeszcze raz w Maroku i chcę w marcu sprawdzić się znów w tym tłocznym miejscu Włoch. Wiem, że w październiku mogłem dużo więcej wyciągnąć, okolica piękna i bardzo dobrze jest mi na wyjazdach z moją szkołą. Wiem, że we Włoszech jest dużo innych pięknych miejsc.

Po sezonie 2023, w którym planuje minimum 4 zorganizowane wyjazdy + zaliczyć pierwszy raz polskie góry oraz polskie wyciągarki, na pewno zacznę jeździć sam. W Meduno mi się bardzo podobało. Byliśmy tam jeden dzień.

Awatar użytkownika
tooosh
Posty: 302
Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
Reputation: 142
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Epsilon DLS

Postautor: tooosh » 25 stycznia 2023, 02:44

marek mastalerz pisze:
Chrab pisze:
Krzysztof Pochmurski pisze:[...]przesiadka z Alphy na Iona[...]


z Alphy na Iotę


Mam wrażenie, że jeden z Was pisał o Nova Ion, a drugi o Advance Iota.
http://www.SRUdoChmury.pl

Marcin Duszyński

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 473
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 167
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Epsilon DLS

Postautor: marek mastalerz » 27 stycznia 2023, 04:52

Rzeczywiście. Chrab napisał "z Alphy na Iona". To moja pomyłka. Przepraszam.
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

PrzemKam
Posty: 321
Rejestracja: 01 lutego 2016, 13:27
Reputation: 33
Lokalizacja: Trójmiasto i okolice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Epsilon DLS

Postautor: PrzemKam » 30 stycznia 2023, 12:25

GreeN_DG pisze:Advance już niebawem wypuszcza nowego Epsilona. Nowa seria skrzydeł DLS.

Nie powiem, że nie choruję na niego. Obecnie mam Nemo5.

Kto w Polsce będzie miał je na stanie jak wyjdą?

Co o tej serii myślicie?

https://www.advance.swiss/produkte/glei ... psilon-dls

Skrzydła stają się coraz lżejsze. Czy to będzie dobre dla ich żywotności?


Cześć
zapraszam do kontaktu
Jako przedstawiciel Advance bede miał w Borsku do testów Epsilona DLS w rozmiarach 26 oraz 28.
Oczywiście zapraszam także do zamawiania. Pierwsze realizacje zamówień przewidziane sa na marzec 2023

tel.kont 792274888


Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości