Kolejny debilizm certyfikacyjny
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Samoloty tez maja jedna klase. Zarowno Cessna 150 jak i Extra 300. WIerz mi, ze sa miedzy nimi duze roznice w pilotazu i bez "nabitej lapy" nie ma co sie pchac na samolot krobacyjny, bo sie dlugo nie pozyje.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
uriuk pisze:7van.krzysztof pisze: Może po prostu w certyfikacji powinno być więcej literek niż te kilka, albo certyfikacja oficjalnie powinna podawać dolne i górne, tak jak to się przyjęło nieoficjalnie. (?)
To V-King bedzie mial dolne czy gorne B (wydluzenie 4,7 i niezdolnosc do rozhustania sie).
Tak jak pisałem, że to zupełnie inna para kaloszy i rzeczywiście zakrawa to na debilizm, żeby monoskina certyfikować w jednym worku z dwupowłokowcem
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Lotnictwo ma procedury przesiadania się na nowe typy płatowców, więc nie jest tak, że z automatu masz uprawnienia na wszystko co lata.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Nie. Tzw laszowanie jest wymyslem Aeroklubu Polskiego i obowiązuje tylko w lataniu klubowym. Jako prywatny właściciel muszę się przeszkalac tylko przy przesiadce np na wodnosamolot, wielosilnik czy motoszybowiec. W obrębie jednej klasy mogę sobie latac czym chce. Np Wilga czy Extra 300. Ale nie jestem tak głupi, żeby próbować. Jakby jednak zrobili klase "samolotowe gorne B" to mógłby bym uwierzyć, że dam radę, bo to ta sama klasa co Cessna 150. Cale szczęście EASA nie jest opanowana przez durnych Niemców i nikt takiego debilizmu nie wyprodukowal. A w paralotniach jest.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Są pewne fakty z którymi nie da się dyskutować, a mianowicie że trudność pilotażu paralotni wzrasta wraz z wydłużeniem i obciążeniem powierzchni. Gdyby piloci posiadali tą wiedzę, to może i certyfikacja byłaby zbędna. Niestety jeśli chodzi o parametry paralotni, to piloci znają głównie kolor, a jeśli chodzi o doświadczenie, to latają co roku. Jacy piloci takie certyfikaty.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Systemu certyfikacji skrzydeł nie można rozpatrywać w oderwaniu od systemu szkolenia, który w naszym przypadku jest daleko od doskonałości a zdarza się że realizowany jest w jednej trzeciej. Jeśli komuś się wydaje, że to nie ma znaczenia to niech porówna ile czasu poświęcają na szkolenie pilota myśliwskiego luftwaffe w 2 wojnie światowej a ile Rosjanie. I niech porówna straty bojowe i średnią długość życia takiego pilota.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Tiaaaa.
Maciej Twoje zdanie znam nie od dziś, ale skoro używasz porównań to i ja coś Ci zapodam. Mianowicie uważam, że między użytkownikami szybowców czy samolotów, a paralotniarzami jest podobna różnica jak między krótkofalowcami, a CB-stami. Inna grupa się w to bawi.
Maciej Twoje zdanie znam nie od dziś, ale skoro używasz porównań to i ja coś Ci zapodam. Mianowicie uważam, że między użytkownikami szybowców czy samolotów, a paralotniarzami jest podobna różnica jak między krótkofalowcami, a CB-stami. Inna grupa się w to bawi.
Ostatnio zmieniony 29 września 2019, 15:49 przez ciacholot, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Są pewne fakty z którymi nie da się dyskutować, a mianowicie że trudność pilotażu paralotni wzrasta wraz z wydłużeniem i obciążeniem powierzchni. Gdyby piloci posiadali tą wiedzę, to może i certyfikacja byłaby zbędna. Niestety jeśli chodzi o parametry paralotni, to piloci znają głównie kolor, a jeśli chodzi o doświadczenie, to latają co roku. Jacy piloci takie certyfikaty.
Święte słowa Waść prawisz.
Właśnie dlatego, że niema wiedzy trzeba zapodać prosty system. Nie chodzi o to żeby coś oceniać tylko o to żeby ludzie doświadczeni dali tym wcale nie doświadczonym i bez wiedzy łatwą prostą informację. Do tego jeśli Ci pierwsi uznają, że mimo małego wydłużenia skrzydło nie jest potulnym barankiem to mogą mu przykleić taką informację. Sprzedawcy pisali by taką informację zamiast durnej certyfikacji i było by prościej. Oczekiwanie, że ludzie nauczą się myśleć o związku wydłużenia z obciążeniem i kombinowanie czy to się uda jest oczekiwaniem na mannę z nieba.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
.
Ostatnio zmieniony 29 września 2019, 15:49 przez ciacholot, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Są pewne fakty z którymi nie da się dyskutować, a mianowicie że trudność pilotażu paralotni wzrasta wraz z wydłużeniem i obciążeniem powierzchni. Gdyby piloci posiadali tą wiedzę, to może i certyfikacja byłaby zbędna. Niestety jeśli chodzi o parametry paralotni, to piloci znają głównie kolor, a jeśli chodzi o doświadczenie, to latają co roku. Jacy piloci takie certyfikaty.
Tu chyba masz Zbyszek rację. Jakiś czas temu zapytałem o wydłużenie kogoś, kto szkolił się razem ze mną. Po kursie kupił sobie skrzydło w dolnym B, a ja grzeczne A. Zapytałem go z ciekawości,jakie ma wydłużenie to jego B, to odpowiedział, że nie wie. Podejrzewam, że po kursie nikt , albo prawie nikt nie wie co to jest wydłużenie, a już w ogóle jak się to liczy.
Swoją drogą, pisałeś Zbyszek, że producenci lubią oszukiwać z wydłużeniem. Jak to jest możliwe, skoro można samemu to sobie wyliczyć i na oszukiwanie nie ma chyba możliwości. No chyba, że oszukują z rozpiętością i powierzchnią skrzydła, bo tu miałbym pewnie problem, żeby dokładnie to sprawdzić
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
A inny koleś, też ze mną się szkolił, jeszcze nie miał zrobione egzaminu i kupił sobie Chilli. Podziwiałem go , ale niestety w tym roku już go nie widziałem na starcie ani razu.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Panowie. W związku z odpornością środowiska paralotniowego na wiedzę wszystkie wysiłki skierowane na rozpowszechnianie wiedzy są skazane na niepowodzenie i nie ma sensu tego robić.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Jeżeli o bezpieczeństwie skrzydła świadczy tylko wydłużenie i obciążenie powierzchni, to nie powinno wystarczyć na świecie z 5 skrzydeł, zaprojektowanych tak z 20 lat temu?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
A czemu nie produkuje się jednakowych rowerów?
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Najwyraźniej jego osiągi zależą nie tylko od średnicy koła i obciążenia opony
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Panowie. W związku z odpornością środowiska paralotniowego na wiedzę wszystkie wysiłki skierowane na rozpowszechnianie wiedzy są skazane na niepowodzenie i nie ma sensu tego robić.
Parametr porównawczy daje możliwość każdemu. O takim rozwiązaniu mówię. Jak ktoś będzie chciał zgłębić wiedzę to zawsze może. Ona jest dostępna.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Jak już idziemy w rowery, to ta dyskusja brzmi jak postulat, że nie powinno się dzielić rowerów na trekkingowe, miejskie, górskie i szosowe, a rowerzyści powinni sami na podstawie średnicy koła, grubości opony i rodzaju bieżnika kwalifikować je według własnego rozumu, najlepiej każdy inaczej.
Nie widzę sensu.
Nie widzę sensu.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Zapytajcie rowerzystę pierwszego napotkanego co to jest kadencja. To będzie mniej więcej tak jak u nas pytanie o wydłużenie
I wcale nie chodzi tu o rower i jego parametry czy przeznaczenie
I wcale nie chodzi tu o rower i jego parametry czy przeznaczenie
Mariusz Kilian
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kolejny debilizm certyfikacyjny
Rowery to Pikuś. Pójdź do sklepu sportowego i poproś o buty
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość