Artykul napisany do ostatniego Vario
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
AndRad przeczytaj najpierw swoją wypowiedź do której się odniosłem. Piszesz tam ze większą prędkość to większy zasięg. A teraz piszesz że większa doskonałość to większy zasięg. Jeśli to drugie jest prawdziwe, to pierwsze stwierdzenie nie zawsze
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
- Reputation: 29
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Zbyszek Gotkiewicz pisze:AndRad przeczytaj najpierw swoją wypowiedź do której się odniosłem. Piszesz tam ze większą prędkość to większy zasięg. A teraz piszesz że większa doskonałość to większy zasięg. Jeśli to drugie jest prawdziwe, to pierwsze stwierdzenie nie zawsze
Łącznik "i" jest może mało widoczny, ale na pewno go użyłem
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Napisales:
"To nie dziadziej tylko spróbuj na dolocie do mety czy uzyskasz większą prędkość i większy zasięg w jak najbardziej aerodynamicznym kokonie na speedzie czy rozpostarty na pajacyka jeszcze ze spadochronem hamującym (który nie hamuje tylko obniża doskonałość)."
Podalem ci z autopsji, ze zawodnicy stosuja speed z uszami a uszy nie hamuja tylko zmniejszaja doskonalosc. Uszy lawiej zalozyc niz wyrzucic (i miec) spadochronik. Tak wiec zawodnicy robia dokladnie to, co powinni
"To nie dziadziej tylko spróbuj na dolocie do mety czy uzyskasz większą prędkość i większy zasięg w jak najbardziej aerodynamicznym kokonie na speedzie czy rozpostarty na pajacyka jeszcze ze spadochronem hamującym (który nie hamuje tylko obniża doskonałość)."
Podalem ci z autopsji, ze zawodnicy stosuja speed z uszami a uszy nie hamuja tylko zmniejszaja doskonalosc. Uszy lawiej zalozyc niz wyrzucic (i miec) spadochronik. Tak wiec zawodnicy robia dokladnie to, co powinni
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
W zasadzie to jakiś ustalenia dotyczące aerodynamiki zostały już wcześniej poczynione. Teraz to tylko próbujemy ustalić kto ma większego penisa
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
- Reputation: 29
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
uriuk pisze:Chocbys nie wiem jak tupal to dodanie gazu zmniejsza predkosc, ujecie gazy predkosc zwieksza. Z faktami sie nie dyskutuje.
Przecież ja z tym nie dyskutuję - bardzo dobrze wyjaśniłeś, że zwiększenie oporu pilota przesuwa go do tyłu a więc obraca cały układ wahadła do przodu - efektem czego jest zmniejszenie kąta natarcia skrzydła i większa prędkość. Szczerze dziękuję bo bym na to nie wpadł.
Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości - w efekcie zmaksymalizujesz prędkość i powiększysz zasięg (bo nie chodzi o prędkość maksymalnego zasięgu - choć tu też powinien wystąpić ten efekt bo poprzez zmiany aerodynamiczne przesunie się cała krzywa biegunowa).
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Historia spadochronie hamującego w paralotniach jest dość ciekawa i warto by ją poznać jak powstało to anty GAndRand pisze:uriuk pisze:Chocbys nie wiem jak tupal to dodanie gazu zmniejsza predkosc, ujecie gazy predkosc zwieksza. Z faktami sie nie dyskutuje.
Przecież ja z tym nie dyskutuję - bardzo dobrze wyjaśniłeś, że zwiększenie oporu pilota przesuwa go do tyłu a więc obraca cały układ wahadła do przodu - efektem czego jest zmniejszenie kąta natarcia skrzydła i większa prędkość. Szczerze dziękuję bo bym na to nie wpadł.
Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości.
Przecież bardzo wyraźnie jest to pokazane na tych filmikach które zrobiłem, żeby wyjaśnić działanie profilu samostatecznego. Nie oglądałeś ????
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
AndRand pisze:Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości.
Dokladnie tak, dlatego zawodnicy nie robia pajacyka. Za to zwiekszaja kat natarcia (zamiast go zmniejszac) stosujac uszy.
Natomiast dyskusja zaczela sie od czegos innego. Mianowicie, ze zastosowanie kokona zamiast uprzezy klasycznej, zmniejszy predkosc (choc poprawi doskonalosc). Zmniejszenie predkosci trymowej nie ma wiekszego ziazku z zachowaniem glajata na speedzie. Moi interlokutorzy wyciagneli ten argument chyba tylko w celu zaciemnienia obrazu dyskusji (choc wg mnie nie zrobili tego specjalnie, a zwyczajnie palneli cos, o czym nie mieli pojecia).
Cale szczescie nikt nie wmieszal do dyskusji skrzydel samostatecznych, ktore zachowuja sie dokladnie odwrotnie.
Z tego powodu glajt klasyczny wchodzac w komin zwalnia, a smostatek przyspiesza. Zachowanie samostatka w kominie to temat na osobny watek.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Mam taki argument bo przetestowałem na sobie. Otóż goniłem nie raz, na pajacyka stojąc na speedzie i puszczając gaz, kolegów na szybszych glajtach na PPG. DZIAŁA. Traci się wysokość, ale zyskuje się prędkość.
Przecież to oczywista oczywistość. Kąt natarcia decyduje tu o wszystkim i niema co dyskutować. Przyrost prędkości jest bezsporny i na materacach większy niż na szybszych skrzydłach. Myślę, że to kwestia wytrymowania różnych skrzydeł i w tym upatrywał bym rezygnację z takiego przyspieszania przez zawodników.
Przecież to oczywista oczywistość. Kąt natarcia decyduje tu o wszystkim i niema co dyskutować. Przyrost prędkości jest bezsporny i na materacach większy niż na szybszych skrzydłach. Myślę, że to kwestia wytrymowania różnych skrzydeł i w tym upatrywał bym rezygnację z takiego przyspieszania przez zawodników.
Mariusz Kilian
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
uriuk pisze:
Podalem ci z autopsji, ze zawodnicy stosuja speed z uszami a uszy nie hamuja tylko zmniejszaja doskonalosc. Uszy lawiej zalozyc niz wyrzucic (i miec) spadochronik. Tak wiec zawodnicy robia dokladnie to, co powinni
Haha! Tyś kiedyś zawodnika widział !
Chyba przed wojną.
P.
Ostatnio zmieniony 21 lipca 2019, 21:21 przez sto, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiony znacznik cytatu
Powód: poprawiony znacznik cytatu
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Uriuk, taka ciekawa dyskusja a zamilkłeś.
A wyobraź sobie taką sytuację: leci sobie misiaczek w uprzęży bez kokonu, wisi pionowo pod skrzydłem. I teraz dajemy mu kokon. Wg Twojej koncepcji, zmniejszony opór spowoduje, że pilot przesunie się do przodu a glajt za plecy i zwiększy się kąt natarcia (Czyli może nawet zacznie się wznosić? : ). No i oczywiście prędkość względem ziemi spadnie.
I co , zostaną w takiej konfiguracji? Pilot przed glajtem? Aż do lądowania? Czy może jednak wrócą po chwili do układu pionowego wiszenia pod skrzydłem?
P.
A wyobraź sobie taką sytuację: leci sobie misiaczek w uprzęży bez kokonu, wisi pionowo pod skrzydłem. I teraz dajemy mu kokon. Wg Twojej koncepcji, zmniejszony opór spowoduje, że pilot przesunie się do przodu a glajt za plecy i zwiększy się kąt natarcia (Czyli może nawet zacznie się wznosić? : ). No i oczywiście prędkość względem ziemi spadnie.
I co , zostaną w takiej konfiguracji? Pilot przed glajtem? Aż do lądowania? Czy może jednak wrócą po chwili do układu pionowego wiszenia pod skrzydłem?
P.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Artykul napisany do ostatniego Vario
Znajdzie sobie nowy stan równowagi z większym kątem natarcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość