Artykul napisany do ostatniego Vario

Dyskusja na tematy nie pasujące w żaden sposób do pozostałych kategorii na forum. Dyskusje niezwiązane z glajtami, a nawet nielotnicze proszę umieszczać w "Szwarc, mydło i powidło"
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:10

AndRad przeczytaj najpierw swoją wypowiedź do której się odniosłem. Piszesz tam ze większą prędkość to większy zasięg. A teraz piszesz że większa doskonałość to większy zasięg. Jeśli to drugie jest prawdziwe, to pierwsze stwierdzenie nie zawsze :)
Zbyszek Gotkiewicz

AndRand
Posty: 274
Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
Reputation: 29
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: AndRand » 21 lipca 2019, 14:22

Zbyszek Gotkiewicz pisze:AndRad przeczytaj najpierw swoją wypowiedź do której się odniosłem. Piszesz tam ze większą prędkość to większy zasięg. A teraz piszesz że większa doskonałość to większy zasięg. Jeśli to drugie jest prawdziwe, to pierwsze stwierdzenie nie zawsze :)

Łącznik "i" jest może mało widoczny, ale na pewno go użyłem :)

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: uriuk » 21 lipca 2019, 14:27

Napisales:
"To nie dziadziej tylko spróbuj na dolocie do mety czy uzyskasz większą prędkość i większy zasięg w jak najbardziej aerodynamicznym kokonie na speedzie czy rozpostarty na pajacyka jeszcze ze spadochronem hamującym (który nie hamuje tylko obniża doskonałość)."


Podalem ci z autopsji, ze zawodnicy stosuja speed z uszami a uszy nie hamuja tylko zmniejszaja doskonalosc. Uszy lawiej zalozyc niz wyrzucic (i miec) spadochronik. Tak wiec zawodnicy robia dokladnie to, co powinni :)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:28

W zasadzie to jakiś ustalenia dotyczące aerodynamiki zostały już wcześniej poczynione. Teraz to tylko próbujemy ustalić kto ma większego penisa :)
Zbyszek Gotkiewicz

AndRand
Posty: 274
Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
Reputation: 29
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: AndRand » 21 lipca 2019, 14:28

uriuk pisze:Chocbys nie wiem jak tupal to dodanie gazu zmniejsza predkosc, ujecie gazy predkosc zwieksza. Z faktami sie nie dyskutuje.

Przecież ja z tym nie dyskutuję - bardzo dobrze wyjaśniłeś, że zwiększenie oporu pilota przesuwa go do tyłu a więc obraca cały układ wahadła do przodu - efektem czego jest zmniejszenie kąta natarcia skrzydła i większa prędkość. Szczerze dziękuję bo bym na to nie wpadł.

Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości - w efekcie zmaksymalizujesz prędkość i powiększysz zasięg (bo nie chodzi o prędkość maksymalnego zasięgu - choć tu też powinien wystąpić ten efekt bo poprzez zmiany aerodynamiczne przesunie się cała krzywa biegunowa).

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:32

AndRand pisze:
uriuk pisze:Chocbys nie wiem jak tupal to dodanie gazu zmniejsza predkosc, ujecie gazy predkosc zwieksza. Z faktami sie nie dyskutuje.

Przecież ja z tym nie dyskutuję - bardzo dobrze wyjaśniłeś, że zwiększenie oporu pilota przesuwa go do tyłu a więc obraca cały układ wahadła do przodu - efektem czego jest zmniejszenie kąta natarcia skrzydła i większa prędkość. Szczerze dziękuję bo bym na to nie wpadł.

Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości.
Historia spadochronie hamującego w paralotniach jest dość ciekawa i warto by ją poznać jak powstało to anty G

Przecież bardzo wyraźnie jest to pokazane na tych filmikach które zrobiłem, żeby wyjaśnić działanie profilu samostatecznego. Nie oglądałeś ????
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: uriuk » 21 lipca 2019, 14:39

AndRand pisze:Natomiast twierdzę, że gdy polepszysz aerodynamikę pilota i jednocześnie przeciwdziałając efektowi obrotu do tyłu (i zwiększeniu kąta natarcia) wciśniesz speeda to uzyskasz tę samą prędkość, ale na lepszej doskonałości.


Dokladnie tak, dlatego zawodnicy nie robia pajacyka. Za to zwiekszaja kat natarcia (zamiast go zmniejszac) stosujac uszy.
Natomiast dyskusja zaczela sie od czegos innego. Mianowicie, ze zastosowanie kokona zamiast uprzezy klasycznej, zmniejszy predkosc (choc poprawi doskonalosc). Zmniejszenie predkosci trymowej nie ma wiekszego ziazku z zachowaniem glajata na speedzie. Moi interlokutorzy wyciagneli ten argument chyba tylko w celu zaciemnienia obrazu dyskusji (choc wg mnie nie zrobili tego specjalnie, a zwyczajnie palneli cos, o czym nie mieli pojecia).

Cale szczescie nikt nie wmieszal do dyskusji skrzydel samostatecznych, ktore zachowuja sie dokladnie odwrotnie.
Z tego powodu glajt klasyczny wchodzac w komin zwalnia, a smostatek przyspiesza. Zachowanie samostatka w kominie to temat na osobny watek.

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: ciacholot » 21 lipca 2019, 15:54

Mam taki argument bo przetestowałem na sobie. Otóż goniłem nie raz, na pajacyka stojąc na speedzie i puszczając gaz, kolegów na szybszych glajtach na PPG. DZIAŁA. Traci się wysokość, ale zyskuje się prędkość.
Przecież to oczywista oczywistość. Kąt natarcia decyduje tu o wszystkim i niema co dyskutować. Przyrost prędkości jest bezsporny i na materacach większy niż na szybszych skrzydłach. Myślę, że to kwestia wytrymowania różnych skrzydeł i w tym upatrywał bym rezygnację z takiego przyspieszania przez zawodników.
Mariusz Kilian

Gość

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: Gość » 21 lipca 2019, 19:10

uriuk pisze:
Podalem ci z autopsji, ze zawodnicy stosuja speed z uszami a uszy nie hamuja tylko zmniejszaja doskonalosc. Uszy lawiej zalozyc niz wyrzucic (i miec) spadochronik. Tak wiec zawodnicy robia dokladnie to, co powinni :)


Haha! Tyś kiedyś zawodnika widział !
Chyba przed wojną.

P.
Ostatnio zmieniony 21 lipca 2019, 21:21 przez sto, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiony znacznik cytatu

Przemysław

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: Przemysław » 24 lipca 2019, 14:25

Uriuk, taka ciekawa dyskusja a zamilkłeś. :)

A wyobraź sobie taką sytuację: leci sobie misiaczek w uprzęży bez kokonu, wisi pionowo pod skrzydłem. I teraz dajemy mu kokon. Wg Twojej koncepcji, zmniejszony opór spowoduje, że pilot przesunie się do przodu a glajt za plecy i zwiększy się kąt natarcia (Czyli może nawet zacznie się wznosić? : :D ). No i oczywiście prędkość względem ziemi spadnie.

I co , zostaną w takiej konfiguracji? Pilot przed glajtem? Aż do lądowania? Czy może jednak wrócą po chwili do układu pionowego wiszenia pod skrzydłem?

P.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Artykul napisany do ostatniego Vario

Postautor: uriuk » 24 lipca 2019, 14:59

Znajdzie sobie nowy stan równowagi z większym kątem natarcia.


Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość