Doskonalosc Boeninga

Dyskusja na tematy nie pasujące w żaden sposób do pozostałych kategorii na forum. Dyskusje niezwiązane z glajtami, a nawet nielotnicze proszę umieszczać w "Szwarc, mydło i powidło"
Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Doskonalosc Boeninga

Postautor: uriuk » 18 października 2016, 03:04

Filmik niestety w lenguidzu, ale za to fajny :)


JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Doskonalosc Boeninga

Postautor: JakubM » 18 października 2016, 08:26

Filmik fajny, ale jedna rzecz mi się nie zgadza i nie wspomniano o niej na filmie - samolot zatrzymano zaraz po lądowaniu, co nawet gdyby silniki działały na wstecznym ciągu byłoby trudne (a tu przecież silników nie było).

Zastanawiam się o ile wydłuża się droga hamowania jak takiego byczka kiedy do użycia pozostają tylko hamulce aerodynamiczne i w kołach.
Czy hamulce/koła takie hamowanie w ogóle wytrzymają?

Awatar użytkownika
ogrodowy
Posty: 59
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 21:58
Reputation: 2
Lokalizacja: Poland
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Doskonalosc Boeninga

Postautor: ogrodowy » 18 października 2016, 08:48



Jak widzę te jednostki w obliczeniach tej doskonałości to mam problemy z porównaniem do paralotni ;-) https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybowiec_z_Gimli
"Rejs nr 143 z Montrealu do Edmonton przez Ottawę rozpoczął się zgodnie z rozkładem. Wskutek jednak błędu obsługi naziemnej w Montrealu, którego nie dostrzegli również piloci, sprawdzając przed startem dokumentację, zamiast 22 300 kilogramów paliwa potrzebnego na pokonanie tej trasy, samolot zatankowano, wlewając 22 300 funtów (10 115 kg)[a]. Ponieważ 1 funt to niecałe pół kilograma (około 0,4536), mniej więcej w połowie lotu, w okolicy Red Lake (Ontario), systemy samolotu zaalarmowały pilotów o problemach z pompą paliwa"
Zbliżając się do Winnipeg z jednym czynnym silnikiem piloci powoli obniżali lot do nakazanego poziomu 6000 metrów, ale kiedy samolot znalazł się na wysokości 8500 m – całkowicie zabrakło mu paliwa i wyłączył się również drugi silnik. Ani pilot, ani pierwszy oficer nigdy nie byli szkoleni, jak reagować na taką sytuację; również w instrukcji samolotu nie przewidziano takiego przypadku.Ta zmiana spowodowała, że musiał szybciej niż dotychczas wytracić wysokość, nie zwiększając jednak przy tym prędkości[d]. Aby ten cel osiągnąć ustawił samolot w tzw. "ześlizg", stosowany dość powszechnie w szybownictwie[e], ale nigdy dotąd nie stosowany przez ciężkie samoloty, i to z pasażerami na pokładzie. Zastosowanie tego właśnie manewru stało się przyczyną przezwania tego samolotu "szybowcem z Gimli".

Lot zakończył się bez poważniejszych strat, (...)

Jarek
Posty: 142
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
Reputation: 19
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Doskonalosc Boeninga

Postautor: Jarek » 19 października 2016, 21:28

Przypomniały mi się jeszcze dwa odcinki z lądowaniem bez sprawnych silników:



Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość