Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Dyskusja na tematy nie pasujące w żaden sposób do pozostałych kategorii na forum. Dyskusje niezwiązane z glajtami, a nawet nielotnicze proszę umieszczać w "Szwarc, mydło i powidło"
Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 21 kwietnia 2019, 23:25

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 5 marca 2019 r.
w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
(...)

2) zakaz wykonywania lotów nad obszarami miast w ich granicach administracyjnych odpowiednio dla miast:
a) o liczbie mieszkańców powyżej 25 000 do 50 000 – na wysokości mniejszej niż 500 m nad poziomem terenu dla
śmigłowców i samolotów tłokowych oraz mniejszej niż 1000 m nad poziomem terenu dla samolotów wyposażonych w inne silniki,
b) o liczbie mieszkańców powyżej 50 000 do 100 000 – na wysokości mniejszej niż 1000 m nad poziomem terenu,
c) o liczbie mieszkańców powyżej 100 000 – na wysokości mniejszej niż 1500 m nad poziomem terenu,
d) miasta stołecznego Warszawy – na wysokości mniejszej niż 2000 m nad poziomem terenu;

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: matgaw » 22 kwietnia 2019, 01:07

Przeginają już z tymi wysokościami i z tym, że teraz to dotyczy już każdego miasta :/ Ciekawe jak to wygląda w innych krajach Europy...

Swoją drogą, przepis jak zwykle dziurawy, bo wynika z niego, że:
- w miastach 25-50k nie wolno latać poniżej 500m samolotami tłokowymi (ale PPG, wiatrakowce, itp. już tak)
- w miastach powyżej 50k to już chyba każdym nie wolno poniżej 1000m?
- a sama konstrukcja przepisu jest taka, że czytając go dosłownie - dotyczy też lotów PG (przynajmniej w miastach > 50k)... bo nigdzie w punktach b) i dalszych nie jest napisane o silniku, ani nie odwołują się do poprzedniego - co jest idiotyzmem, bo nie taki był zamiar piszących przepisy

Ciekawe co ich skłoniło do zmiany tych przepisów. Jakoś się nie słyszy o tym żeby ludzie narzekali na hałas - poza sytuacjami, gdzie w pobliżu jest lotnisko.

Może PSP albo inny podmiot wystosuje pismo do MI żeby "naprawili" loty bezsilnikowe i może też jaśniej określili się co z cichszymi i mniejszymi latadłami...

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: der » 22 kwietnia 2019, 09:52

A co z bezsilnikowymi?

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 10:00

Nie sa wymienieni, wiec zakaz obowiazuje. Pisalem, ze zmaiana na niekorzysc.

Awatar użytkownika
CichyBart
Posty: 168
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 37
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: CichyBart » 22 kwietnia 2019, 11:24

...nad obszarami miast w ich granicach administracyjnych...

Pogrzało ich. Znowu kolejny przepis utworzony przez kogoś, kto nie ma zielonego pojęcia o realiach. Granice administracyjne mogą obejmować o wiele większy obszar, niż obszar zabudowany... Rozumiem, że dotyczy to także startów i lądowań, więc następuje blokada w wielu miejscach, oddalonych także nawet o około 1100 metrów od obszarów zabudowanych.
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: matgaw » 22 kwietnia 2019, 11:30

CichyBart pisze:
...nad obszarami miast w ich granicach administracyjnych...

Pogrzało ich. Znowu kolejny przepis utworzony przez kogoś, kto nie ma zielonego pojęcia o realiach. Granice administracyjne mogą obejmować o wiele większy obszar, niż obszar zabudowany... Rozumiem, że dotyczy to także startów i lądowań, więc następuje blokada w wielu miejscach, oddalonych także nawet o około 1100 metrów od obszarów zabudowanych.

Dokładnie. Przykładowo na północ od Poznania jest taki mały trójkąt pomiędzy strefami, którym można przelecieć z zachodu na wschód w przestrzeni G. No ale okazuje się, że pomimo braku zabudowy, on jest w granicach administracyjnych. A na 500 m TMA. Kurtyna.

Inny przykład to Leszno, gdzie do tej pory można było latać 150 m nad przeszkodami, a teraz nawet na PG będzie 1000 m...

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 11:40

Panowie, bez histerii. Teren miasta wg przepisow lotniczych to "zwarta zabudowa". Po wielu sporach sad ustalil, ze jest to teren zaznaczony na mapie PAZP 1:500000 kolorem zoltym. To w zaden sposob nie pokrywa sie z granicami adminstracyjnymi miast.
Zaraz zrobie skan mapy poznania i wrzuce

Awatar użytkownika
CichyBart
Posty: 168
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 37
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: CichyBart » 22 kwietnia 2019, 11:45

Prawo jest piękne :) Granie administracyjne miast to nie to samo, co granice administracyjne miast (na naszą korzyść). Dzięki za wyjaśnienie.
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 11:46

57435699_420853208707719_7883563706196426752_n.jpg
57435699_420853208707719_7883563706196426752_n.jpg (1.62 MiB) Przejrzano 8944 razy

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 11:50

CichyBart pisze:Prawo jest piękne :) Granie administracyjne miast to nie to samo, co granice administracyjne miast (na naszą korzyść). Dzięki za wyjaśnienie.


Faktem jest, ze ustalenia sadu dotyczyly poprzedniego przepisu, obecnie moze sie okazac tak, ze te zolte mozna sobie wsadzic w wydech.

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: matgaw » 22 kwietnia 2019, 11:57

Dokładnie, żółte odchodzi do lamusa... A ten trójkąt o którym mówiłem to ten przesmyk gdzie jest Suchy Las i Czerwonak. Do tej pory dało się tam prześlizgnąć, ale "granice administracyjne" wygląda na to że obejmują te lasy i łąki na północ od żółtego...

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 12:05

My mamy obowiazek poslugiwac sie ta mapa. Poki nie wydrukuja map z naniesionymi granicami administracyjnym, to wyglada na to, ze mozna latac tym przesmykiem. Ciekawe jak beda wygladaly nowe mapy.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 kwietnia 2019, 12:21

W Czerwiński chłopaki mają swoje lotnisko ppg. Ciekawe czy przepisy uwalą takie miejsca.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
micro
Posty: 916
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: micro » 22 kwietnia 2019, 12:37

Zbyszek Gotkiewicz pisze:W Czerwiński chłopaki mają swoje lotnisko ppg. Ciekawe czy przepisy uwalą takie miejsca.

To grupa Czerwonaki, a startowisko jest na rogatkach Murowanej Gośliny...
Roman Michalak

wfi
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwietnia 2017, 21:51
Reputation: 0
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Uczeń

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: wfi » 22 kwietnia 2019, 13:36

Więc od lipca w wielu miejscach będzie problem. Szkoda że uderza to w nasze „małe” lotnictwo. Nie wyobrażam sobie wspinaczki na >1000m żeby przelecieć PPG nad niezabudowaną przestrzenią miasta wielkości Zamościa czy Białej Podlaskiej.
Przejrzałem stronę RCL i nie widać tam żeby Aeroklub Polski, instytucje związane z GA czy Ministerstwo Sportu i Turystyki zgłaszali swoje uwagi do projektu.
(https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 2#12492452)

Pozdrawiam.
Wojciech Filipiuk
Pozdrawiam
Wojciech Filipiuk

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: matgaw » 22 kwietnia 2019, 14:51

wfi pisze:Więc od lipca w wielu miejscach będzie problem. Szkoda że uderza to w nasze „małe” lotnictwo. Nie wyobrażam sobie wspinaczki na >1000m żeby przelecieć PPG nad niezabudowaną przestrzenią miasta wielkości Zamościa czy Białej Podlaskiej.
Przejrzałem stronę RCL i nie widać tam żeby Aeroklub Polski, instytucje związane z GA czy Ministerstwo Sportu i Turystyki zgłaszali swoje uwagi do projektu.
(https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 2#12492452)

Pozdrawiam.
Wojciech Filipiuk

Nic dziwnego. Sprawdziłem tę stronę, i Aeroklub ani inne tego typu instytucje nie otrzymały tego pisma do konsultacji publicznych. Na liście podmiotów są tylko zarządzający strefami P (zakłady przemysłowe), związek miast polskich, dyrektorzy parków narodowych, PAŻP...

Może pora zacząć się organizować i z wielu podmiotów napisać do MI/ULC zażalenie i wyjaśnić na czym polegają problemy? Może w przyszłości zostanie jakiś podmiot dołączony do tych konsultacji...

Awatar użytkownika
CichyBart
Posty: 168
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 37
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: CichyBart » 22 kwietnia 2019, 16:13

Jestem na wyjeździe i mam tylko komórkę. Ktoś mógłby podlinkować tę mapę? Ciężko mi szukać na tak małym ekranie...
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zmiana wysokosci lotow nad miastani. Oczywiscie na niekorzysc

Postautor: uriuk » 22 kwietnia 2019, 17:49

Mapa lezy u mnie na polce, zrobilem fote kawalka i wrzucilem


Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość