Ciekawy koncept skrzydła
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Ciekawy koncept skrzydła
Ciekawy koncept skrzydła, gdzie cały zakres prędkości jest w sterówkach - tzn. bez speeda i trymerów. Podobno sprawdza się to zarówno w PG jak i jak widać w PPG.
- der
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ciekawy koncept skrzydła
w sumie nie skrzydła ale taśm. Cała innowacja polega na tym, że sterówki ciągną bloczek tylnych rzędów, które na starcie imitują odpuszczone trymery.
Koncepcja do ppg wydaje mi się trafniejsza niż do pg. W ppg albo latamy szybko po prostej, albo wygłupy, czyli ręce pracują. W pg potrzeba finezji i regulacji prędkości w żebraniu zerek. Na dłuższą metę siła na sterówkach umęczy łapy.
Koncepcja do ppg wydaje mi się trafniejsza niż do pg. W ppg albo latamy szybko po prostej, albo wygłupy, czyli ręce pracują. W pg potrzeba finezji i regulacji prędkości w żebraniu zerek. Na dłuższą metę siła na sterówkach umęczy łapy.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Ciekawy koncept skrzydła
Do przelotów to się pewnie nie sprawdzi, ale jako skrzydło freestyle?
Jak na razie producent nie zaleca latania na tym z PPG. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Z tego co widać - największą zaletą tego skrzydła jest bezprecedensowa manewrowość.
Choć pewnie zaraz uriuk i Zbyszek napiszą, że latali na czymś takim w 1995, nic nowego i bez sensu
Jak na razie producent nie zaleca latania na tym z PPG. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Z tego co widać - największą zaletą tego skrzydła jest bezprecedensowa manewrowość.
Choć pewnie zaraz uriuk i Zbyszek napiszą, że latali na czymś takim w 1995, nic nowego i bez sensu

-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Ciekawy koncept skrzydła
Tutaj informacje od producenta: https://go-flare.com/MOUSTACHE/GFPMOU10018
Według tego co jest na stronie - skrzydło to powstało z myślą o klifach, speedflyingu, speedridingu oraz snowkiting.
Według tego co jest na stronie - skrzydło to powstało z myślą o klifach, speedflyingu, speedridingu oraz snowkiting.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ciekawy koncept skrzydła
Takie samo a nawet lepsze bo z małym trymerem rozwiązanie zastosował Dudek w Run&fly. Prawdopodobnie takie skrzydło nigdy nie przejdzie przez testy EN, więc będzie dostępne tylko w skrzydłach "unikatowych" szczególnie tych poniżej 20 m powierzchni.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4162
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 897
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ciekawy koncept skrzydła
W Run&Fly sa nie dwa, a trzy przelozenia. Najpierw starowki pracuja klasycznie, pozniej sila rosnie dwukrotnie i zaczynamy zaciagac rzad D, a pozniej mamy zaciaganie rzedu C i sile razy 4. Z moej dosc krotkiej praktyki na tym skrzydle wynika, ze drugiego stopnia uzywa sie rzadko, w zasadzie tylko do ostrych zakretow i innych dynamicznych manewrow, a ostatniego stopnia wylacznie da ladowania, bo sila na sterowkach rosnie masakrycznie
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ciekawy koncept skrzydła
uriuk pisze:W Run&Fly sa nie dwa, a trzy przelozenia. Najpierw starowki pracuja klasycznie, pozniej sila rosnie dwukrotnie i zaczynamy zaciagac rzad D, a pozniej mamy zaciaganie rzedu C i sile razy 4. Z moej dosc krotkiej praktyki na tym skrzydle wynika, ze drugiego stopnia uzywa sie rzadko, w zasadzie tylko do ostrych zakretow i innych dynamicznych manewrow, a ostatniego stopnia wylacznie da ladowania, bo sila na sterowkach rosnie masakrycznie
Piszesz o jedynce czy dwójce?
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość