Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 maja 2020, 09:55
- Reputation: 0
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Sympatyk
Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Witam,
jestem na etapie kompletowania PPG na którym mógłbym się wyszkolić i bezpiecznie latać.
Interesuje mnie SOLO 210 (może być także z trajką) oraz skrzydło które będzie odpowiednie do tego napędu i mojego ciężaru (skrzydło najlepiej z aktualnym przeglądem)
Pozdrawiam
jestem na etapie kompletowania PPG na którym mógłbym się wyszkolić i bezpiecznie latać.
Interesuje mnie SOLO 210 (może być także z trajką) oraz skrzydło które będzie odpowiednie do tego napędu i mojego ciężaru (skrzydło najlepiej z aktualnym przeglądem)
Pozdrawiam
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Obawiam się że nie kupisz napędu na silniku Solo 210 na którym.będziesz się mógł legalnie szkolić. Urzędnicy jakiś czas temu namieszali coś w przepisach i taki napęd do szkolenia musi mieć dopuszczenie producenta czy coś takiego. Pewnie Uriuk będzie lepiej wiedział.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Solo 210 dopuszczone do szkolenia nie wystepuje w przyrodzie.
Jest to naped na wymarciu, poniewaz jest kostrukcyjnie przeznaczony do latania ze skrzydlem klasycznym, a na tym juz rawie nikt nie lata, a jesli juz, to do pierwszego upokorzenia doznanego przy spotkaniu w locie skrzydla samostatecznego (roznice uzytkowych predkosci sa POWALAJACE). Oczywiscie bogatemu nikt nie zabroni kupowac specjalnego napedu na pierwsze 20 h lotu, zeby go pozniej sprzedac i kupic normalny sprzet.
Problem w tym, ze bogaci sa bogaci dla tego, ze nie rozrzucaja kasy bez sensu.
Naped o mocy mniejszej niz 20 KM nadaje sie obecnie wylacznie do "robienia wiatru" w produkcjach filmowych i do suszenia siana. Wynika to z faktu. ze z braku steru wysokosci uzywamy do tego ciagu silnika. Na Solo nie da sie utrzymac lotu poziomego na samostatku lecac z pelna predkoscia. Da sie leciec tylko z mala predkoscia. To tak, jakby kupowac samochod w ktorym dzialaja tylko dwa biegi (1ka i 2ka). Da sie jechac? Da. Ale wiekszego sensu w tym nie ma.
Jest to naped na wymarciu, poniewaz jest kostrukcyjnie przeznaczony do latania ze skrzydlem klasycznym, a na tym juz rawie nikt nie lata, a jesli juz, to do pierwszego upokorzenia doznanego przy spotkaniu w locie skrzydla samostatecznego (roznice uzytkowych predkosci sa POWALAJACE). Oczywiscie bogatemu nikt nie zabroni kupowac specjalnego napedu na pierwsze 20 h lotu, zeby go pozniej sprzedac i kupic normalny sprzet.
Problem w tym, ze bogaci sa bogaci dla tego, ze nie rozrzucaja kasy bez sensu.
Naped o mocy mniejszej niz 20 KM nadaje sie obecnie wylacznie do "robienia wiatru" w produkcjach filmowych i do suszenia siana. Wynika to z faktu. ze z braku steru wysokosci uzywamy do tego ciagu silnika. Na Solo nie da sie utrzymac lotu poziomego na samostatku lecac z pelna predkoscia. Da sie leciec tylko z mala predkoscia. To tak, jakby kupowac samochod w ktorym dzialaja tylko dwa biegi (1ka i 2ka). Da sie jechac? Da. Ale wiekszego sensu w tym nie ma.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 maja 2020, 09:55
- Reputation: 0
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
uriuk pisze:Solo 210 dopuszczone do szkolenia nie wystepuje w przyrodzie.
Jest to naped na wymarciu, poniewaz jest kostrukcyjnie przeznaczony do latania ze skrzydlem klasycznym, a na tym juz rawie nikt nie lata, a jesli juz, to do pierwszego upokorzenia doznanego przy spotkaniu w locie skrzydla samostatecznego (roznice uzytkowych predkosci sa POWALAJACE). Oczywiscie bogatemu nikt nie zabroni kupowac specjalnego napedu na pierwsze 20 h lotu, zeby go pozniej sprzedac i kupic normalny sprzet.
Problem w tym, ze bogaci sa bogaci dla tego, ze nie rozrzucaja kasy bez sensu.
Naped o mocy mniejszej niz 20 KM nadaje sie obecnie wylacznie do "robienia wiatru" w produkcjach filmowych i do suszenia siana. Wynika to z faktu. ze z braku steru wysokosci uzywamy do tego ciagu silnika. Na Solo nie da sie utrzymac lotu poziomego na samostatku lecac z pelna predkoscia. Da sie leciec tylko z mala predkoscia. To tak, jakby kupowac samochod w ktorym dzialaja tylko dwa biegi (1ka i 2ka). Da sie jechac? Da. Ale wiekszego sensu w tym nie ma.
A czy napęd Raket 120 bedzie bardziej odpowiedni ?
Czyli czego szukać Solo 210 + skrzydło klasyczne, czy inny napęd i samostatek?
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Z Twoich wypowiedzi wynika, że celujesz w coś taniego - sugerowałbym zatem napęd Motoroma.
Skrzydło Dudek Universal 28
Skrzydło Dudek Universal 28
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Jakub:) pisze:
A czy napęd Raket 120 bedzie bardziej odpowiedni ?
Do suszenia siana i lataniu na skrzydle klasycznym jak najbardziej.
Jakub:) pisze:Czyli czego szukać Solo 210 + skrzydło klasyczne, czy inny napęd i samostatek?
Moze byc Solo + klasyk. Po 20 dniach wszystko sprzedac i kupic cos normalnego.
Jak chcesz Solo lub Raketa, to moje byle kursanty maja cos takiego w szopie. Chetnie sprzedadza, bo polatali na normalnym napedzie i nawet im do glowy nie przykdzie odpalac Solo.
Pewnie maja tez calkiem sprawna kamere VHS. Da sie tym krecic filmy. Naprawde.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 maja 2020, 09:55
- Reputation: 0
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
uriuk pisze:Jakub:) pisze:
A czy napęd Raket 120 bedzie bardziej odpowiedni ?
Do suszenia siana i lataniu na skrzydle klasycznym jak najbardziej.Jakub:) pisze:Czyli czego szukać Solo 210 + skrzydło klasyczne, czy inny napęd i samostatek?
Moze byc Solo + klasyk. Po 20 dniach wszystko sprzedac i kupic cos normalnego.
Jak chcesz Solo lub Raketa, to moje byle kursanty maja cos takiego w szopie. Chetnie sprzedadza, bo polatali na normalnym napedzie i nawet im do glowy nie przykdzie odpalac Solo.
Pewnie maja tez calkiem sprawna kamere VHS. Da sie tym krecic filmy. Naprawde.

-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Oj Uriuk, już tak nie demonizuj tej Solówki. Wciąż kupa ludzi na tym lata. A znam też takiego, który ma już wylatane 1700 godzin i chwali sobie tylko solówkę, a lata nią w połączeniu z Synthesisem. Miał przez krótki czas EC Extreme 18KM, a i tak wrócił do solówki bo przeklął sprzęgło odśrodkowe.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Znaczy lata Synthesisem bez odpuszczania trymerow, a o speedzie nawet nie musi myslec, bo natychmiast skonczy na ziemi. Pisalem, ze sie da. Tylko do latania powoli nie potrzeba wcale drogiego Synthesisa, wystarczy jakis zabytkowy VOX. I wstaje latwiej.
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
To ja się trochę podłączę pod temat.
Na jakie waszym zdaniem ( a przede wszystkim doświadczeniem) napędy byście polecili zwrócić uwagę jako na pierwszy plecak pod skrzydło Dudek Synthesis2-26 + pilot ~75kg? Ewentualnie na jakie cechy/parametry zwracać uwagę przy wyborze?
Na jakie waszym zdaniem ( a przede wszystkim doświadczeniem) napędy byście polecili zwrócić uwagę jako na pierwszy plecak pod skrzydło Dudek Synthesis2-26 + pilot ~75kg? Ewentualnie na jakie cechy/parametry zwracać uwagę przy wyborze?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Serwis, awaryjnosc. Moc dla Synthesisa to 25 KM lub wiecej. Na pierwszy naped nie powinno sie brac produkcji garazowej, tylko seryjna. Powod jest prosty: swiezy pilot praktycnie na 100% wczesniej czy pozniej rozwali kosz. W seryjnym nie ma problemu zamawia sie element i wymiania. W rekodziele trzeba stworzyc nowe rekodzielo. To trwa i kosztuje.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Znam opinię Uriuka i chętnie z nią popolimeryzuję 
Synteza rzeczywiście nadaje się na pierwsze skrzydło, szczególnie gdy jest to Synteza dwójka. Jedynki bym nie brał. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości tego skrzydła potrzeba napędu o mocy powyżej 20 koni mechanicznych. Trochę takich napędów jest już na rynku. I teraz sprawa kluczowa. Jakie pilot ma umiejętności. Bo jeśli są one słabe, to lepiej wziąć Raketa i Nemo i pouczyć się startów i specyfiki latania z napędem. Nawet jeśli to miało by być 20 godzin lotu. Bo zacząć latanie bez pomocy instruktora na skrzydle dość skomplikowanym i z mocnym napędem podnosi ryzyko które i bez tego jest spore. Lekki napęd i łatwe w obsłudze skrzydło powinny pomóc na początku.

Synteza rzeczywiście nadaje się na pierwsze skrzydło, szczególnie gdy jest to Synteza dwójka. Jedynki bym nie brał. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości tego skrzydła potrzeba napędu o mocy powyżej 20 koni mechanicznych. Trochę takich napędów jest już na rynku. I teraz sprawa kluczowa. Jakie pilot ma umiejętności. Bo jeśli są one słabe, to lepiej wziąć Raketa i Nemo i pouczyć się startów i specyfiki latania z napędem. Nawet jeśli to miało by być 20 godzin lotu. Bo zacząć latanie bez pomocy instruktora na skrzydle dość skomplikowanym i z mocnym napędem podnosi ryzyko które i bez tego jest spore. Lekki napęd i łatwe w obsłudze skrzydło powinny pomóc na początku.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Badz konsekwentny. Tornado 280 jest lzejsze od Solowki czy Raketa. Tak w kilogramach mierzac 

- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
uriuk pisze:Badz konsekwentny. Tornado 280 jest lzejsze od Solowki czy Raketa. Tak w kilogramach mierzac
No rzeczywiście 13,4 kg z elektrostarterem tego Tornada to rewelacyjny wynik. Nie wiem jak to osiągnęli i jakim kosztem. Ciekaw jestem opinii użytkowników. A co do tego, że proponuje Raketa to miałem na myśli fakt, że duża moc jest zagrożeniem dla początkującego pilota. Nauczy się startować bez dociągania skrzydła nad głowę, bo ciąg takiego silnika wystarczy do uniesienia ciężaru pilota. A potem są przeciągnięcia albo skręcenia w taśmach od sił żyroskopowych. Ten tort się je małą łyżeczką (powiedzenie Trąbki).
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Opinie są pozytywne, zresztą dziś jednego takiego sprzedałem
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
uriuk pisze:Opinie są pozytywne, zresztą dziś jednego takiego sprzedałem
Wolałbym bardziej konkretne oceny. Co pęka, co podlega częstym regulacjom, jaka jest żywotność poszczególnych podzespołów, jako wygląda serwis i dostęp części zamiennych. Czy napęd ma jakieś typowe awarie.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4173
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Niska masa powoduje wibracje na wolnych obrotach i obciazenie skretne walu. Mozna zwiekszyc mase, lub... nie latac na wolnych obrotach. Z elektrostarterem to zaden problem
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 11 lutego 2019, 20:13
- Reputation: 49
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Gość pisze:Dudek Synthesis2-26 + pilot ~75kg
Kurde, nie zauważyłem, że mnie wylogowallło

Synteza oczywiście dwójka

Tak się zastanawiam czy 25KM to nie za dużo jak dla świeżaka. Celowałem w coś w okolicach 20KM i 60kG ciągu. Słyszałem od innych glajciarzy, że na początek lepszy jest słabszy naped i zastanawiam się ile w tym prawdy.
Nurtuje mnie jeszcze inna sprawa, jakie podwieszenie jest lepsze na początek? Generalnie słyszę, że dla początkującego lepsze są stałe wypory ( nawet Deana Eldridge tak twierdzi w swojej ksiazce), jednak mój instruktor twardo przekonuje mnie, że dolne aktywne i żadne inne. Jak Wy zaopatrujecie się na tę kwestię?
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Jarko_147 pisze:Gość pisze:Dudek Synthesis2-26 + pilot ~75kg
Kurde, nie zauważyłem, że mnie wylogowallło
Synteza oczywiście dwójkadoświadczenie to etap I + II na holu i obecnie robię kurs PPG. Do tego z 30h groundhandlingu z tym skrzydłem w różnych warunkach.
Tak się zastanawiam czy 25KM to nie za dużo jak dla świeżaka. Celowałem w coś w okolicach 20KM i 60kG ciągu. Słyszałem od innych glajciarzy, że na początek lepszy jest słabszy naped i zastanawiam się ile w tym prawdy.
Nurtuje mnie jeszcze inna sprawa, jakie podwieszenie jest lepsze na początek? Generalnie słyszę, że dla początkującego lepsze są stałe wypory ( nawet Deana Eldridge tak twierdzi w swojej ksiazce), jednak mój instruktor twardo przekonuje mnie, że dolne aktywne i żadne inne. Jak Wy zaopatrujecie się na tę kwestię?
Nie kupuj specjalnie gorszych konstrukcji tylko żeby te kilka KM zaoszczędzić. Octagon ani Moster cię nie zabiją. Co innego Tornado czy T250.
Jak chcesz koniecznie mniej niż 25 KM to Atom 80.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Kupię SOLO 210 oraz skrzydło dla pilota o masie 80 kg EN-A ew. EN-B
Nie ma różnicy pomiędzy dolnym podwieszeniem ruchomym i nieruchomym. To tylko napędowcy myślą że sterują ciałem lepiej dzięki temu rozwiązaniu, ale weź ruchome bo one dają najniższe podwieszenie i to jest największą zaletą tego układu.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość