[Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
[Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Poszukuję napędu PPG do startu z nóg:
- ze składanym koszem
- elektrycznym rozrusznikiem
- sprzęgłem
- podwieszeniem dolnym typu "gęsia szyja"
- dopuszczeniem do lotu.
Najchętniej do obejrzenia w południowej Polsce.
Zdrówka
eltomek
- ze składanym koszem
- elektrycznym rozrusznikiem
- sprzęgłem
- podwieszeniem dolnym typu "gęsia szyja"
- dopuszczeniem do lotu.
Najchętniej do obejrzenia w południowej Polsce.
Zdrówka
eltomek
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Czyli Waść Octagona potrzebujesz. Wpadaj do Wrocka, wypróbujesz w locie.
Tel 792 874 856
Tel 792 874 856
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
No dobra, to nie musi być ze sprzęgłem
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Prędzej bym zrezygnował z elektrostartera niż sprzęgła
Jak masz dobry silnik I umiesz lać paliwo, to aż ciężko sobie wyobrazić po co ten ciężki elektrozłom ludzie wożą I naprawiają w kółko
Flash starter i w 1-2 pociągnięcia silnik odpala. Jeżeli nie odpala, to znaczy że silnik jest niesprawny. zimą biceps ma równą siłę co latem, i się nie rozładowuje - w przeciwieństwie do baterii problemów z przepalonymi uzwojeniami i bendixami też nie ma.
Obecnie mam 160h na szarpaczce bez zaglądania do niej, a przeciętnie z elektrostarterem ludzie mają jakieś problemy co kilkadziesiąt h
P.S. w octagonie elektrostarter to mus
Jak masz dobry silnik I umiesz lać paliwo, to aż ciężko sobie wyobrazić po co ten ciężki elektrozłom ludzie wożą I naprawiają w kółko
Flash starter i w 1-2 pociągnięcia silnik odpala. Jeżeli nie odpala, to znaczy że silnik jest niesprawny. zimą biceps ma równą siłę co latem, i się nie rozładowuje - w przeciwieństwie do baterii problemów z przepalonymi uzwojeniami i bendixami też nie ma.
Obecnie mam 160h na szarpaczce bez zaglądania do niej, a przeciętnie z elektrostarterem ludzie mają jakieś problemy co kilkadziesiąt h
P.S. w octagonie elektrostarter to mus
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Zdecydowanie zrezygnowałbym że sprzęgła, ale nie z elektrostartera. Sprzęgło powoduje, że śmigło się nie kreci bez gazu, ale za to bardzo długo kreci się po zdjęciu gazu. Nie zatrzyma się go wyłączeniem silnika. Ostatni połamany kosz z tego powodu był przedwczoraj. Co do elektrostartera, to sprawa jest prosta. Wszystkie obcięcia palców miały miejsce przy odpaleniu na zdjętym napędzie. To są TYSIACE obciętych paluchów. Mając elektrostarter nigdy nie odpalamy na zdjętym napędzie.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Ja też nie odpalam na zdjętym, a linki wydaje mi się że prędzej się utnie przy przygotowaniu do startu obracając się bez sprzęgła, niż tym że niewyhamowane śmigło je ukręci. Już parę razy nawinąłem linkę na śmigło ze sprzęgłem I nie miałem uszkodzeń.
No i aspekt trzęsienia wszystkimi kośćmi na biegu jałowym raczej nie dodaje dość potrzebnej pewności siebie na starcie.
Nie wiem jak u ciebie, ale osoby z Octagonem które ja znam właśnie przez elektrostarter nie umieją zalewać silnika i ciągną paliwo rozrusznikiem, najczęściej na zdjętym napędzie
Pominę już fakt, że jeszcze do niedawna TF nie montował gruszek i aby zalać gaźnik trzeba było przytrzymywać palcem membranę w gaźniku i kręcić rozrusznikiem.
No i aspekt trzęsienia wszystkimi kośćmi na biegu jałowym raczej nie dodaje dość potrzebnej pewności siebie na starcie.
Nie wiem jak u ciebie, ale osoby z Octagonem które ja znam właśnie przez elektrostarter nie umieją zalewać silnika i ciągną paliwo rozrusznikiem, najczęściej na zdjętym napędzie
Pominę już fakt, że jeszcze do niedawna TF nie montował gruszek i aby zalać gaźnik trzeba było przytrzymywać palcem membranę w gaźniku i kręcić rozrusznikiem.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Zgodzę się z Uriukiem. Jak ma się rozrusznik to sprzęgło przestaje być potrzebne. Miało ono chronić pilota przed wirujacą sztachetą po odpaleniu a przed założeniem napędu na plecy. Poza tym jeśli się chce latać w termice z wyłączonym silnikiem to sprzęgło powoduje że śmigło zamienia się w hamulec aerodynamiczny.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
a w czym pomaga sprzęgło, żeby nie trzęsło na jałowym ?matgaw pisze:aspekt trzęsienia wszystkimi kośćmi na biegu jałowym
Śmigło drgania wytłumia.
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Śmigło robi za koło zamachowe, co zmniejsza drgania na biegu jałowym. W nagrodę otrzymujemy szybsze zużycie paska klinowego.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Jest to dość powszechna opinia, ja akurat na plecach nie miałem napędu bez sprzęgła.
Ale nawet w napędzie ze sprzęgłem czuć, że na niższych obrotach wibracje są większe (gdy śmigło pracuje już). Jeżeli silnik dwusuwowy pracuje z dość jednak ciężkim śmigłem na ledwo ponad 2 tys. obrotów, to będzie pracował bardzo nierówno. Silnika ze sprzęgłem na plecach na obrotach jałowych praktycznie nie czuć, ani też niezbyt słychać. Drżenie ma bardzo małą amplitudę bo nie ma żadnej dużej masy którą silnik musi zakręcić i która by generowała moment odśmigłowy, który przy nierównej prędkości śmigła będzie telepał całym napędem.
A u mnie śmigło po wyłączeniu silnika w locie po kilkudziesięciu sekundach się zatrzymuje i miałem tak na dwóch napędach, także nie widzę różnicy w termice, w której i tak nie lata więcej jak 1% napędowców bo trochę się to mija z celem. Do latania w termice jest PG.
Mi sprzęgło daje spokój, że jeżeli by mi skrzydło wyszło krzywo w trakcie startu albo np. bym się przypadkowo obrócił podczas kontroli przedstartowej, to nie ciachnę linek. Mocy dodaję dopiero gdy liny miną kosz.
Ale nawet w napędzie ze sprzęgłem czuć, że na niższych obrotach wibracje są większe (gdy śmigło pracuje już). Jeżeli silnik dwusuwowy pracuje z dość jednak ciężkim śmigłem na ledwo ponad 2 tys. obrotów, to będzie pracował bardzo nierówno. Silnika ze sprzęgłem na plecach na obrotach jałowych praktycznie nie czuć, ani też niezbyt słychać. Drżenie ma bardzo małą amplitudę bo nie ma żadnej dużej masy którą silnik musi zakręcić i która by generowała moment odśmigłowy, który przy nierównej prędkości śmigła będzie telepał całym napędem.
A u mnie śmigło po wyłączeniu silnika w locie po kilkudziesięciu sekundach się zatrzymuje i miałem tak na dwóch napędach, także nie widzę różnicy w termice, w której i tak nie lata więcej jak 1% napędowców bo trochę się to mija z celem. Do latania w termice jest PG.
Mi sprzęgło daje spokój, że jeżeli by mi skrzydło wyszło krzywo w trakcie startu albo np. bym się przypadkowo obrócił podczas kontroli przedstartowej, to nie ciachnę linek. Mocy dodaję dopiero gdy liny miną kosz.
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
uriuk pisze:Śmigło robi za koło zamachowe, co zmniejsza drgania na biegu jałowym. W nagrodę otrzymujemy szybsze zużycie paska klinowego.
Odnośnie drgań w PPG to jest kłamstwo i publiczne wprowadzanie w oczywisty błąd, ludzi chcacych wybrać sobie napęd .Jeśli chodzi o odczuwalne(i wyrażenie widoczne)drgania na biegu jałowym. To układ rozsprzeglony generuje je o wiele mniejsze niż w układzie bez sprzęgła odśrodkowego.
Na dodatek Matgaw swoim słowem potwierdza fałszywe twierdzenie że: "to jest powszechna opinia"? . To może wyjaw wjakim środowisku spotykałeś choćby jeszcze jeden taki sam fałszywy wymysł-u jakiegos manipulacyjnego handlarzyny?.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Ja bym chętnie założył kiedyś na plecy napęd bez sprzęgła z ciekawości, ale zdziwiłbym się gdyby efekt był inny niż taki jak słyszałem od wszystkich pilotów którzy mieli przyjemność. Widziałem filmiki jak takie napędy pracują na ziemi I to nawet widać jak się trzęsą
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Im większy stosunek masy wirującej do masy statycznej tym drgania będą miały większą amplitudę, ale jednocześnie większą masa wirująca zapewnia większą stabilność obrotów, czyli większą kulturę pracy silnika. Teraz wszystko zależy od tego co komu przeszkadza. Czy pływanie obrotów, czy amplituda pracy poduszki silnika.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Bardzo cieszy mnie ta dyskusja, bo akurat miałem wejść i zapytać czy sprzęgło jest przydatne, gdy się już ma jakąś praktykę w startach. Kilka tygodni temu latałem na Octagonie 190 z rozrusznikiem i sprzęgłem, dziś na Miniplane Top-80 wyłącznie ze sprzęgłem i zdecydowanie nie zauważyłem jakiegoś wielkiego zastosowania sprzęgła, no może po to, żeby śmigło się nie kręciło przy po szarpnięciu i zakładaniu całego rusztowania na plecy.
Dziś lecąc na tym Top-80 (naprawdę świetny napęd) zgasiłem sobie silnik (przy przekładaniu sterówki wcisnąłem sobie przycisk na manetce) i nie byłem w stanie odpalić go w locie. Pewnie gdyby nie było sprzęgła to tak krótki impuls na odcięciu zapłonu nie wyłączyłby silnika, bo kręcące się śmigło ma pęd i pokręciłoby jeszcze chwilkę wałem?
Teraz tak, zakładam, że rozruch elektryczny pozwoli mi odpalić silnik w locie, ale czy jeśli silnik zgaśnie z powodu przechłodzenia to też mogę na to liczyć czy będę musiał podpompować w locie gruszką? Ale co wtedy z membraną na gaźniku, rozumiem, że pompując paliwko trzeba ją wcisnąć?
Kupując nowego Octagona 190 płacimy 1100zł za sprzęgło, a tylko 100zł za opcję rozruchu elektrycznego.
Zdrówka, eltomek
Dziś lecąc na tym Top-80 (naprawdę świetny napęd) zgasiłem sobie silnik (przy przekładaniu sterówki wcisnąłem sobie przycisk na manetce) i nie byłem w stanie odpalić go w locie. Pewnie gdyby nie było sprzęgła to tak krótki impuls na odcięciu zapłonu nie wyłączyłby silnika, bo kręcące się śmigło ma pęd i pokręciłoby jeszcze chwilkę wałem?
Teraz tak, zakładam, że rozruch elektryczny pozwoli mi odpalić silnik w locie, ale czy jeśli silnik zgaśnie z powodu przechłodzenia to też mogę na to liczyć czy będę musiał podpompować w locie gruszką? Ale co wtedy z membraną na gaźniku, rozumiem, że pompując paliwko trzeba ją wcisnąć?
Kupując nowego Octagona 190 płacimy 1100zł za sprzęgło, a tylko 100zł za opcję rozruchu elektrycznego.
Zdrówka, eltomek
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Jeżeli nie widzisz zastosowania dla sprzęgła po przeleceniu się na dwóch napędach ze sprzęgłem, to może przeleć się na takim bez
Nie wiem co masz na myśli o zgaśnięciu silnika w locie z przechłodzenia. Silnik może zgasnąć w locie od długiego lotu na obrotach jałowych, dochodzi do zalania świecy. Wtedy nic nie pompujesz gruszką, bo paliwo w silniku jest, wręcz za dużo. Pomaga odpalenie z lekko dodanym gazem.
Co do pędu to się nie wypowiem, ale nawet w silniku ze sprzęgłem wciśnięcie "na moment" wyłącznika na obrotach poziomych nie zgasi silnika, bo wał nie zdąży się zatrzymać, trzeba go przytrzymać przynajmniej pół sekundy. Na jałowych to różnie bywa.
Czemu nie byłeś w stanie odpalić silnika w locie? Niewygodna pozycja uchwytu szarpaczki, czy próbowałeś jedną ręką?
Nie wiem co masz na myśli o zgaśnięciu silnika w locie z przechłodzenia. Silnik może zgasnąć w locie od długiego lotu na obrotach jałowych, dochodzi do zalania świecy. Wtedy nic nie pompujesz gruszką, bo paliwo w silniku jest, wręcz za dużo. Pomaga odpalenie z lekko dodanym gazem.
Co do pędu to się nie wypowiem, ale nawet w silniku ze sprzęgłem wciśnięcie "na moment" wyłącznika na obrotach poziomych nie zgasi silnika, bo wał nie zdąży się zatrzymać, trzeba go przytrzymać przynajmniej pół sekundy. Na jałowych to różnie bywa.
Czemu nie byłeś w stanie odpalić silnika w locie? Niewygodna pozycja uchwytu szarpaczki, czy próbowałeś jedną ręką?
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
matgaw pisze:Ja bym chętnie założył kiedyś na plecy napęd bez sprzęgła z ciekawości, ale zdziwiłbym się gdyby efekt był inny niż taki jak słyszałem od wszystkich pilotów którzy mieli przyjemność. Widziałem filmiki jak takie napędy pracują na ziemi I to nawet widać jak się trzęsą
Jak będziesz miał najbliższą okazje to załóż taki na plecy ,a "będziesz Pan bardzo zadowolony", już od pierwszej sekundy po odpaleniu . Jednak tym bardziej z tego swojego ze sprzęgłem, który posiadasz Oczywiście mowa tu tylko pod wzgledem dużo silniejszych drgań bezsprzegłowego ustrojstwa , JEDYNIE na wolnych obrotach. Mogą one stresować,a nawet rozmywać pole widzenia. Nie wiem co Ci powiedzieli "wszyscy piloci" ale jeśli twierdzili całkiem odwrotnie to napisz czy przypadkiem nie jesteście z okolic Wrocka.
Przysłowie ludowe głosi: "każdy ptaszek(lub nawiedzony handlarzyna) tylko swoje piurka chwali".
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
matgaw pisze:Jeżeli nie widzisz zastosowania dla sprzęgła po przeleceniu się na dwóch napędach ze sprzęgłem, to może przeleć się na takim bez
Niestety póki co nie mam takich możliwości, więc moje rozważania o wyższości braku sprzęgła nad jego obecnością są czysto teoretyczne
matgaw pisze:Nie wiem co masz na myśli o zgaśnięciu silnika w locie z przechłodzenia. Silnik może zgasnąć w locie od długiego lotu na obrotach jałowych, dochodzi do zalania świecy. Wtedy nic nie pompujesz gruszką, bo paliwo w silniku jest, wręcz za dużo. Pomaga odpalenie z lekko dodanym gazem.
Właśnie o to chodzi, o zgaśnięcie po długim (no ale dobra, ile to jest długo?) locie na jałowych obrotach. Ponieważ głównie latam swobodnie chciałbym z napędem też polatać w termice, wówczas dopuszczam możliwość, że silnik po jakimś czasie sobie zgaśnie (albo ja go zgaszę), a wtedy chciałbym móc go odpalić z rozrusznika. I tu pytanie czy mogę na to liczyć, czy konieczne będą obrzędy i ceremonie, które zwykle robi się z silnikiem postawionym na ziemi.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Nigdy nie masz gwarancji, ale typowe octagony ludziom najczęściej odpalają ponownie bez problemu. Jak zamierzasz latać w termie to po prostu co kilka minut odpalasz silnik na parę sekund
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
Można zamontować sobie taką małą pompkę która daje zastrzyk paliwa. Widziałem takie na przykład w kosach spalinowych. Według mnie to lepsze rozwiązanie niż gruszka.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [Kupię] Napęd PPG ze składanym koszem, rozruchem el. i sprzęgłem
matgaw pisze: Jak zamierzasz latać w termie to po prostu co kilka minut odpalasz silnik na parę sekund
Lotniowi motoszybownicy stosują taki patent, że dla zgaszenia silnika w kominie ,zamiast odciecia zapłonu, zaciągają ssnie i tym sposobem go udławiaja . Świetnie sie to sprawdza .Nawet zupełnie wychłodzony zapala z jednego szarpniecia lub obrotu rozrusznikiem. Ale to jest możliwe np.
w Rakecie lub innych zasilanych gażnikami ze ssaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość