zakup napędu - na co zwracać uwagę
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Ale i Torem możesz trafić na wiatr, który zatrzyma Cię w miejscu i co wtedy? Nie stać Cię na samolot to lepiej zająć się planszówkami bo są tańsze? A co z tymi co latają napędowo na skrzydłach klasycznych, bo nie mają parcia na prędkość?
Nie mogę zgodzić się z Tobą bo mam zupełnie inny pogląd na te sprawy. Gdybym znalazł się w takiej sytuacji jak Ty zapewne zawrócił bym, i wylądował w nieplanowanym wcześniej miejscu martwiąc się o zwózkę i ciesząc się, że nic złego się nie stało. Nie byłem w takiej sytuacji ale może dla tego, że mam znacznie mniej wylatanych godzin niż Ty, ale może też dla tego, że robię wszystko by do takich sytuacji nie dopuścić.
p.s. mój Raket jest pożądany - zrobił go Werenc a ja o niego dbam.
Nie mogę zgodzić się z Tobą bo mam zupełnie inny pogląd na te sprawy. Gdybym znalazł się w takiej sytuacji jak Ty zapewne zawrócił bym, i wylądował w nieplanowanym wcześniej miejscu martwiąc się o zwózkę i ciesząc się, że nic złego się nie stało. Nie byłem w takiej sytuacji ale może dla tego, że mam znacznie mniej wylatanych godzin niż Ty, ale może też dla tego, że robię wszystko by do takich sytuacji nie dopuścić.
p.s. mój Raket jest pożądany - zrobił go Werenc a ja o niego dbam.
Darek Cuber
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
uriuk pisze:
Opowiem inna historyjke. Wracalem do domu wieczorem nad duzym lasem. Wiatr sie wzmogl. Jak wdeptywalem belke to jechalem w dol, jak ujmowalem, to stalem w miejscu. A zmrok zapadal i konczylo sie paliwo.
Powtarzam: jak nas nie stac na porzedny sprzet, to nas nie stac na latanie. Planszowki sa tansze.
Człowieku, ktoś Cię szkolił na PPG ? Kto? Czy zaliczyłeś tylko taki rodzaj kursu jaki każdy musowo zdaje(rytualnie "było Cię stać"?) i o których tu jako instruktorzy opowiadacie, że dla was to jest NORMALNE w Polsce, że po nich taki "misiu" (Uriuk)niczego się nie nauczy .
Zadzwoń do swojego Instruktora albo Pana L.M. i zapytaj go czy to co tu publicznie opisałeś jest normalne(bo paliwo się może w gażniku skończyć nawet jak jest pełny zbiornik)
Ostatnio zmieniony 22 marca 2018, 09:48 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek Pokorny
- Posty: 105
- Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
- Reputation: 28
- Lokalizacja: Lublin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
fotolot przyhamuj z emocjami...
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Ja już pisałem gdzieś - mam mocno odmienne zdanie niż uriuk , ale i też jestem mocno odmiennym ludziem z innymi oczekiwaniami , latam rekreacyjnie, nie zawodowo/zawodniczo.
wbrew jego opini skusiłem się na raket 120 ( za 4200zł ) którego bolączką było kiepskie śmigło (osobny temat gdzieś jest)
1. Ważę tyle co Wy
2. zaczynałem na starym, przeciążonym pluto axisa
3. Super leciutki napęd co na początku ma spore znaczenie
4. Dysze ma stałą - bez regulacji więc producent zadbał żebyś nie zubożył niebezpiecznie mieszanki.
5. niezwykle niezawodny napęd.
6. rzeczywiście tak jak pisał uriuk po 30h przesiadłem się na samostatka
7. napędu nie miałem potrzeby zmienić
8. tak, na odpuszczonych trymerach i speedzie na max wznoszenia praktycznie brak.
9. Napęd nie chciał nigdy mnie zabić
10. awarię może mieć wszystko chośbym nie wiem jak drogie było i świeżo z salonu.
11. bardzo lubię mojego raketa
12. bardzo ciężko na rakecie (używanym) stracić w razie odsprzedaży.
wbrew jego opini skusiłem się na raket 120 ( za 4200zł ) którego bolączką było kiepskie śmigło (osobny temat gdzieś jest)
1. Ważę tyle co Wy
2. zaczynałem na starym, przeciążonym pluto axisa
3. Super leciutki napęd co na początku ma spore znaczenie
4. Dysze ma stałą - bez regulacji więc producent zadbał żebyś nie zubożył niebezpiecznie mieszanki.
5. niezwykle niezawodny napęd.
6. rzeczywiście tak jak pisał uriuk po 30h przesiadłem się na samostatka
7. napędu nie miałem potrzeby zmienić
8. tak, na odpuszczonych trymerach i speedzie na max wznoszenia praktycznie brak.
9. Napęd nie chciał nigdy mnie zabić
10. awarię może mieć wszystko chośbym nie wiem jak drogie było i świeżo z salonu.
11. bardzo lubię mojego raketa
12. bardzo ciężko na rakecie (używanym) stracić w razie odsprzedaży.
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
fotolot pisze:
Człowieku, ktoś Cię szkolił na PPG ? Kto? Czy zaliczyłeś tylko taki rodzaj kursu jaki każdy musowo zdaje(rytualnie "było Cię stać"?) i o których tu jako instruktorzy opowiadacie, że dla was to jest NORMALNE w Polsce, że po nich taki "misiu" (Uriuk)niczego się nie nauczy .
Zadzwoń do swojego Instruktora albo Pana L.M. i zapytaj go czy to co tu publicznie opisałeś jest normalne(bo paliwo się może w gażniku skończyć nawet jak jest pełny zbiornik)
Przetlumacz to prosze na jezyk polski, bo ci wyszedl belkot.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Ja Uriuka trochę rozumiem. On lata Ogarem, to dostał uczulenia na słaby ciąg Jak mu spadło ciśnienie w oponie to pas startowy w Borsku był za krótki. A fotolot jeśli będzie kontynuował swoją tyradę, to będziecie sobie wyjaśniać o co mu chodziło w MMA.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Piotrek Pokorny pisze:fotolot przyhamuj z emocjami...
Panie cenzor hamulcowy wg. nakazu "pokornie" usunąłem emocjonalny zwrot na początku wpisu :"Ja pierd..le". Czy teraz już Panu osobiście pasi i gicio jest?
- Piotrek Pokorny
- Posty: 105
- Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
- Reputation: 28
- Lokalizacja: Lublin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
fotolot pisze:Piotrek Pokorny pisze:fotolot przyhamuj z emocjami...
Panie cenzor hamulcowy wg. nakazu "pokornie" usunąłem emocjonalny zwrot na początku wpisu :"Ja pierd..le". Czy teraz już Panu osobiście pasi i gicio jest?
Osobiście mam to w nosie. Zasady kultury obowiązują wszystkich. Dziękuję za złagodzenie emocji w poście, a ironię i sarkazm poćwicz lub zachowaj dla siebie - nie wychodzi Ci to najlepiej.
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ja Uriuka trochę rozumiem. On lata Ogarem, to dostał uczulenia na słaby ciąg Jak mu spadło ciśnienie w oponie to pas startowy w Borsku był za krótki. A fotolot jeśli będzie kontynuował swoją tyradę, to będziecie sobie wyjaśniać o co mu chodziło w MMA.
To chyba ktoś powinien wytłumaczyć Uriukowi, że jak nie stać go na normalny sprzęt to nie stać go na latanie;)
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Jeśli chodzi o napęd i moc to lepiej jest mieć moc i z niej nie korzystać niż jej nie mieć jak będzie potrzebna. Nie zmienia to jednak faktu, że chyba wśród nas niema pilota który by do swojego ulubionego zestawu nie dochodził poprzez różne zabawki. Tak więc następny do "golenia" i witamy w klubie.
Jeśli chodzi o emocje to komentarze o cenzurze i osobistych upodobaniach użytkowników są tutaj zbędne i mają zerową wartość w przeciwieństwie do konstruktywnego odmiennego zdania na które wielu tutaj czeka, gdyż taka jest istota dyskusji. Nawet jeśli się to komukolwiek nie podoba.
Jeśli chodzi o emocje to komentarze o cenzurze i osobistych upodobaniach użytkowników są tutaj zbędne i mają zerową wartość w przeciwieństwie do konstruktywnego odmiennego zdania na które wielu tutaj czeka, gdyż taka jest istota dyskusji. Nawet jeśli się to komukolwiek nie podoba.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 01 marca 2016, 08:38
- Reputation: 91
- Lokalizacja: Częstochowa
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Ważę 77 kilo, latałem z Raketem 15 lat i nigdy na moc nie narzekałem. Wszystko zależy od tego, do czego chcesz używać napędu. Ja kilka lat latałem z glajtem klasycznym i do włóczenia się po polach, podziwiania świata z góry był akurat. Potem zmieniałem glajty na przeróżne samostatki od zwykłych turystycznych z powierzchnią 26 metów, po wyżyłowane 18 metrowe wyścigówki. Nadal do pląsania po polach i lasach raket mi wystarczał.
Dopiero jak założyłem mu trajkę, to poczułem, że to za duże obciążenie.
Latam nisko, tuż nad trawą do 20-30 metrów nad ziemią i może dlatego nie korzystam z pełnych prędkości moich paralotni, bo 40/h w zupełności mi wystarcza żeby cieszyć oko szybko przesuwającym się pod butami terenem.
Dopiero jak założyłem mu trajkę, to poczułem, że to za duże obciążenie.
Latam nisko, tuż nad trawą do 20-30 metrów nad ziemią i może dlatego nie korzystam z pełnych prędkości moich paralotni, bo 40/h w zupełności mi wystarcza żeby cieszyć oko szybko przesuwającym się pod butami terenem.
Ostatnio zmieniony 22 marca 2018, 22:18 przez xcwalter, łącznie zmieniany 1 raz.
Szkoła Paralotniowa Airaction
Najszybszy glajt PPG Apco F1
Idealny dla zaawansowanych PPG Apco F 3
Paralotnie BGD
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl
Najszybszy glajt PPG Apco F1
Idealny dla zaawansowanych PPG Apco F 3
Paralotnie BGD
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Witam.Jestem bardzo zdziwiony ze wszyscy doradzający zapomnieli lub celowo pomineli Jeden z najlepszych napędów w swojej klasie cenowej a mianowicie ,
ROTOR H-130 Techno Fly.
waga 20-21kg
ciąg +-64kg (śmigło Werenc 128.5 cm)
bardzo łatwe odpalanie nawet podczas lotu
bardzo dobry i tani serwis ( Warszawa)
Moja waga to 90-92kg,skrzydło Dudek Synthesis .Do latania rekreacyjnego mocy aż nadto.
Co do napędu Raket 120 całkowicie podzielam opinie Waltera,Przy twojej wadze 70kg napęd odpowiedni,mało awaryjny (tam nie ma się co zepsuć )
Zbyt mocny napęd na początek nie jest dobrym pomysłem.
ROTOR H-130 Techno Fly.
waga 20-21kg
ciąg +-64kg (śmigło Werenc 128.5 cm)
bardzo łatwe odpalanie nawet podczas lotu
bardzo dobry i tani serwis ( Warszawa)
Moja waga to 90-92kg,skrzydło Dudek Synthesis .Do latania rekreacyjnego mocy aż nadto.
Co do napędu Raket 120 całkowicie podzielam opinie Waltera,Przy twojej wadze 70kg napęd odpowiedni,mało awaryjny (tam nie ma się co zepsuć )
Zbyt mocny napęd na początek nie jest dobrym pomysłem.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
ROBERT J pisze:Witam.Jestem bardzo zdziwiony ze wszyscy doradzający zapomnieli lub celowo pomineli Jeden z najlepszych napędów w swojej klasie cenowej a mianowicie ,
ROTOR H-130 Techno Fly.
No to przeczytaj post z wczoraj z 19.34
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
https://m.facebook.com/artur.sliwinski. ... d%3D&mdf=1
Myslicie ze warta jest ta oferta?
Myslicie ze warta jest ta oferta?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Widzę że masz ochotę go kupić, ale w linku nie ma ceny ani opisu. Na oko napęd jak napęd.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Cena normalna. Teraz tylko trzeba sprawdzić stan napędu
Zbyszek Gotkiewicz
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Dowiedzialem sie ze silnik nowy. Stary kosz, uprzaz i smiglo. Nie bardzo zrozumialem po rozmowie o co chodzilo jeszcze z jakims starym systemem podpinania. Ze nie na szybkozlaczki. Bedzie mozna na kursie uzywac takiego sprzetu?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Pewnie chodzi o to że klamry uprzęży są zapinane poprzez przekładanie przez siebie okienek z blachy. W niczym to nie przeszkadza.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę
Mi bardzo to przeszkadzlo. 3 m pod woda ma pewne znaczenie szybkosc wypinania sie
Wróć do „Wejście dla początkujących”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość