Gradient Golden 4

Latanie bezsilnikowe
PrzemKam
Posty: 322
Rejestracja: 01 lutego 2016, 13:27
Reputation: 34
Lokalizacja: Trójmiasto i okolice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: PrzemKam » 04 listopada 2017, 23:34

SP8EBC pisze:Rozumiem te ceny wsio brutto?

Zresztą to wszystko może zakończyć się na dzisiejszym Check Engine w moim aucie :/ Jak się okaże, że to np pada rozrząd (łańcuch) to zamiast glajta to sobie kuźwa auto co najwyżej kupie na kredyt a nie zabawkę do latania :(


Ceny oczywiście brutto ;) Mototaśmy dodatkowo 60e za montaż i wtedy dostajesz wersję tylko z jednymi taśmami moto z trymerami lub 119e za motośmy które otrzymasz w woreczku a skrzydło przyjdzie ze standardowymi do swobodnego

W cenie skrzydła oczywiście:
plecak
worek na skrzydło
taśma kompresyjna
pakiet informacyjny
instrukcja obsługi
oraz zawsze jakiś dodatkowy gadżet ;)

odezwij sie w razie czego na priv, oby auto sie nie rozleciało ;)

pozdrawiam
Przemek Kamon

bocianxc
Posty: 7
Rejestracja: 01 stycznia 2016, 16:56
Reputation: 0
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: bocianxc » 05 listopada 2017, 07:55

@sp8
Tylko nie mów ze wracasz do swobodnych.

Pozdrawuam
bocian

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 05 listopada 2017, 23:09

PrzemKam pisze:odezwij sie w razie czego na priv, oby auto sie nie rozleciało ;)

pozdrawiam
Przemek Kamon


Wyślij nr telefony na PW albo SMS na numer z mojej stopki. Dzisiaj w magiczny sposób Check Engine znikło :) Odpalałem dwa razy, pojeździłem chwile i jest OK, także może coś z tego interesu dojdzie do skutku.

@ bocian
No są takie plany. Odebrałbyś telefon to byśmy pogadali. Tylko jak masz dzwonić to jutro po 17 najwczesniej.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

SkyTrekking
Posty: 81
Rejestracja: 02 stycznia 2016, 14:32
Reputation: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SkyTrekking » 25 listopada 2017, 18:13

pwarzybok pisze:Nie wiem jak golden 4 ale kumpel miał goldena 2 lub 3 jeszcze niedawno i mimo tego se przechodził przegląd itd to jego wstawanie to była masakra. Na holu zeby wstał i sie nie zwalił trzeba było czary odstawiać


Gdzie Twój kolega robił przeglądy? Nie ma takiej możliwości aby sprawny technicznie Golden źle latał za holem i miał problemy ze startem. Po pełnym przeglądzie( prawidłowym) i pełnym dopuszczeniu do lotów to skrzydło nie powinno sprawiać żadnych, żadnych problemów.

Pozdrawiam
Piotr Cwudziński

Gradient Polska
http://skytrekking.pl
http://serwis-paralotnie.skytrekking.pl/
http://www.sklep-paralotniowy.pl
https://www.facebook.com/szkolaparalotniowa

Awatar użytkownika
mucha
Posty: 78
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:18
Reputation: 11
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: mucha » 25 listopada 2017, 23:50

SP8EBC pisze:Latać zacząłem w 2011 roku, od powiedzmy kwietnia 2016 do sierpnia 2017 miałem w zasadzie przerwę. Nie wiem ile mam całościowego nalotu ale jak sięgam pamięcią, to w 2015 udawało mi się chyba nawet 25 godzin zrobić. Od 2012 mam Tequile 1 ale przytyłem i zrobiła się na mnie za mała. Poza tym to konstrukcyjnie 2003 rok a produkcyjnie 2006, czyli ubiegła epoka.

Golden 4 mi pasuje rozmoarowo, bo największy jest od 110 do 130 czyli będę idealnie w środku. Mega prędkości nie potrzebuje a co bym nie wziął i tak będzie szybsze :) Cena wydaje mi się duża, bo kolega po negocjacjach wyrwał Rook 2 za podajże 8200 czy 8500 a to jednak glajt klasę wyższy pomimo tego, że ENB


Staraj się być jednak zdecydowanie w górnej części zakresu wagowego, miałem Goldena 2 30 i przez zmianę szpeju spadłem do połowy zakresu wagi , skrzydło trochę zmniejszyło opadanie za to przestało latać do przodu pod jakikolwiek wiatr.
Pozdrawiam Tomek Muszyński

Awatar użytkownika
mucha
Posty: 78
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:18
Reputation: 11
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: mucha » 25 listopada 2017, 23:56

Co do posta pwarzybok mój Golden 2 wstawał "jaktalala " i to jest na prawdę dobre skrzydło. To było moje pierwsze skrzydło a kupiłem używkę i dopóki nie zmieniłem masy startowej byłem więcej niż zadowolony.
Pozdrawiam Tomek Muszyński

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 27 listopada 2017, 23:41

Siema Mucha. Chyba jednak zdecyduje się na ten rozmiar do 130kg, z jednego prostego powodu. Nawet jeżeli okaże się, że kiepsko lata pod wiatr (choć na pewno będzie przy tym dużo lepszy niż moja Tequila) to po prostu będę się doważał wodą czy jakimś innym sztucznym obciążeniem. W drugą stronę to jednak nie zadziała :/
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
mucha
Posty: 78
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:18
Reputation: 11
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: mucha » 28 listopada 2017, 14:37

SP8EBC pisze:Siema Mucha. Chyba jednak zdecyduje się na ten rozmiar do 130kg, z jednego prostego powodu. Nawet jeżeli okaże się, że kiepsko lata pod wiatr (choć na pewno będzie przy tym dużo lepszy niż moja Tequila) to po prostu będę się doważał wodą czy jakimś innym sztucznym obciążeniem. W drugą stronę to jednak nie zadziała :/


Jasne, zawsze się można doważyć, w drugą stronę zejść jest znacznie ciężej :-)
Ja po prostu nie zdawałem sobie sprawy, że zmiana uprzęży i kilku pomniejszych elementów wyposażenia/ubioru tak przesunęła moją masę startową, że powinienem się doważać. Myślałem że jak jestem w zakresie to wszystko jest OK. Ale na środku, a zwłaszcza poniżej środka zakresu "nie jest dobrze" ;-)
Pozdrawiam Tomek Muszyński

Gość

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Gość » 29 listopada 2017, 19:33

Latam tylko dwa lata i czasem biorę 5 kg balastu, ale uważam, że balast to zło w przypadku "twardszego" lądowania.
Widziałem już dwa przypadki pęknięcia/złamania kości przez krzywe, lub zbyt "mocne" lądowanie (przyjęcie ziemi).
Oba u pilotów z lekką nadwagą, ale to to samo co balast dla niedoważonego.
Balast wodny czy swój, trzeba unieść przy lądowaniu... no chyba, że zrzut przed lądowaniem, ale jeszcze nie widziałem, żeby ktoś to robił.

Najlepiej lata mi się na skrzydłach dociążonych, albo nawet ze 3 kg przeciążonych rozmiarach S.

Pozdrawiam,
Robert

Tadek

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Tadek » 06 grudnia 2017, 12:38

To juz ma prawie 5 lat, w sensie ta konstrukcja to z 2013.
Szukałbym czegoś innego, w tej cenie kupisz lepsze glajty z 2017 roku.
Za 10k jak CI dadza 2 sztuki tego goldena to warto.

Awatar użytkownika
tom.beluzi
Posty: 151
Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
Reputation: 24
Lokalizacja: Po płaskim.
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: tom.beluzi » 22 stycznia 2018, 13:29

SP8EBC pisze:A cena duuuużo wyższa. Także sam widzisz dlaczego tak się przy Czechach upieram :)


Że aż z ciekawości spytam, ile w takim razie kosztuje jakieś B advance'a?
Poza tym 10k to jednak w mojej opinii sporo, mimo że i glajt i producent niezły, ja bym negocjował cenę :)
Pozdrawiam,
Tomasz B.

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 23 stycznia 2018, 07:41

Tequila 4 nowa kosztuje 2550 euro brutto. Advance Epsilon nowy o ile pamietam 2700 euro albo 2800euro.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
tom.beluzi
Posty: 151
Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
Reputation: 24
Lokalizacja: Po płaskim.
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: tom.beluzi » 24 stycznia 2018, 10:46

A to OK, w dalszym ciągu trochę ponad 10k PLN - czyli niekoniecznie "duuuużo wyższa cena". Myślałem że zaraz ktoś z 15k wzwyż wyjedzie :)

BTW, skoro tyle płacimy za Advance, to się nie dziwię że Gradient też tyle by chciał...
Pozdrawiam,
Tomasz B.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 stycznia 2018, 11:28

BTW, skoro tyle płacimy za Advance, to się nie dziwię że Gradient też tyle by chciał...

Tym bardziej że według mnie Gradient robi lepsze skrzydła niż Advance :)
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2018, 12:00 przez Marcus Biesioroff, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka
Zbyszek Gotkiewicz

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 25 stycznia 2018, 19:37

Z tym że to jest oczywiście pułap cen za glajty dolne EN-B. O ile wiem (ale to wiem od osoby która to kupowała) nowa Sigma 10 gdzieś koło 15~16 kPLN brutto. Chili też jest wyraźnie droższe od Tequili bo to jest chyba +200 euro brutto niż tequila.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
tom.beluzi
Posty: 151
Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
Reputation: 24
Lokalizacja: Po płaskim.
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: tom.beluzi » 26 stycznia 2018, 13:48

Czyli trochę tak jak myślałem. Pewnie że bym się z takiej Ioty cieszył, ale 15k to bym w życiu za to nie dał. Właściwie to nie wiem skąd się biorą duże różnice w cenach w tych samych klasach - powinny być raczej podobne do różnic w osiągach, czy praktycznie pomijalne w tej samej klasie.
Pozdrawiam,
Tomasz B.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 stycznia 2018, 14:14

Mogą się znacznie różnic poziomem zajebistości :) W końcu różnica w cenie musi coś odzwierciedlać.
Zbyszek Gotkiewicz

artax
Posty: 192
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
Reputation: 10
Lokalizacja: DSW
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Gradient Golden 4

Postautor: artax » 26 stycznia 2018, 17:36

hmmm..., a skąd cena 15koła za Iotę 2 .Z kosmosu chyba ją wziąłeś?Jotę 1 z racji wejscia I2 kupisz chyba dużooo taniej.Ja zawsze dzwonie i pytam o cenę a nie rzucam z rękawa.
Fakt Advance jest trochę droższy .Jednak jak zestawi się jakość z innymi firmami to jest kolosalna rożnica.Wystarczy złapać taśmy i linki w łapy i jesli ktoś nie widzi rożnicy w jakości to muszę zdjąć różowe okulary :)
Glajty zmieniam co 1-2 sezony takze przez 23 lata juz się naoglądałem...Rozumiem także ,ze dla niektorych roznica ceny jest nie do przejścia.
Zbyszek co masz na myśli ,ze Gradient robi lepsze skrzydła niż Advance?Zestaw np Nevada z Iota .Jakość(materiały,szwy ,rodzaj linek itp) i parametry lotne.
p.s.Może się mylę ale A traci chyba mniej na wartosci rynkowej?.Czymś to jest podyktowane.I nie jest to religia:)
pozdr Darek

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 stycznia 2018, 19:02

Darek. Nie mam tych dwóch glajtów do porównań, więc mogę się oprzeć tylko na danych z para 2000. I przy porównaniu Ioty i Nevady rozkład cech jest równomierny i zależny od sposobu interpretacji. Zacznijmy od roku powstania danego modelu. Iota 2014 a Nevada 2012 i nie ma jeszcze następcy. Entuzjasta powie że Iota to młodsza konstrukcja i najnowocześniejsza, a sceptyk że widocznie nieudana skoro musiała być zastąpiona po trzech latach.
Kolejna cecha to ilość rozmiarów. Iota jest w czterech Nevada w pięciu. Łatwiej dobrać wielkość w Nevadzie.
Wydłużenie Nevada ma nieco większe co entuzjasta przyjmie jako zapowiedź lepszych osiągów a sceptyk jako nieco trudniejsze skrzydło. Wydłużenie wiąże się jeszcze z wypłaszczeniem skrzydła. Iota jest bardziej ugięta co z jednej strony zapowiada lepszą reakcję na asymetryczne podwinięcia a z drugiej trudniejsze w spirali. Poza tym może to wpływać na trudniejsze płaskie krążenie.
Prędkość Ioty na trymowej jest o 1 km/h większa, ale na speedzie o 2 km mniejsza niż Nevady.
Zakres obciążeń powierzchni certyfikowany dla rozmiaru 26 w Nevadzie jest węższy i nieco wyższy co według mnie jest plusem dla Nevady.
Jeśli chodzi o ciężar skrzydła to Iota waży 4.5 kg a Nevada 5.3 (oba w rozmiarze 26). Oczywiście plus dla Ioty, ale gdy się popatrzy że Iota jest zrobiona z materiału o gramaturze 32 a Nevada 40, to ta zaleta przestaje być taka oczywista :) Na koniec pozostaje jeszcze kwestia kto konstruował te skrzydła i jakie doświadczenie za nim stoi, ale ponieważ tego nie wiem to nie mogę porównywać.
Do porównania by się przydała jeszcze sumaryczna długość wszystkich linek. Myślę, że gdybyśmy tak porównali skrzydło z półki o wydłużeniu 6 to łatwiej byłoby wykazać że Gradient robi lepsze skrzydła ;)
Zbyszek Gotkiewicz

artax
Posty: 192
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
Reputation: 10
Lokalizacja: DSW
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Gradient Golden 4

Postautor: artax » 26 stycznia 2018, 20:46

to może uściślę :)Wbrew temu co piszesz oba glajty mają następcow czyli ;Iota 2 i Nevada 2 (2016).Iota 2 jest w pięciu rozmiarach itd.Daję wiarę praktycznym testom Ziada a nie naszemu teoretyzowaniu:)Iota 2 jest w czołówce B i jest pkt odniesienia kategorii.Nevada raczej nie.Chociaż gość wypowiada się także pozytywnie o Nevadzie.We wspolczesnych materiałach gramatura to nie wszystko.Iota2 ma gramature 38/32.
Pzdr i sorry ale post jest o GG4 także juz się nie wcinam.

Gość się napracował i dlatego warto podać link (porownanie większości B)
https://public.tableau.com/profile/ziad ... omparision


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość