Przeważone skrzydło ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
Z tego co piszesz to masz masę startową do 116 kg i przy skrzydle o powierzchni 26,5 metra masz obciążenie 4,38. Czyli nie jest jeszcze tak źle. Jak zejdziesz na 4,3 czyli 114 kg będzie ok. Czyli trzeba będzie zgubić gdzieś 2 kg.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 stycznia 2016, 15:16
- Reputation: 2
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Przeważone skrzydło ?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Z tego co piszesz to masz masę startową do 116 kg i przy skrzydle o powierzchni 26,5 metra masz obciążenie 4,38. Czyli nie jest jeszcze tak źle. Jak zejdziesz na 4,3 czyli 114 kg będzie ok. Czyli trzeba będzie zgubić gdzieś 2 kg.
Prawie:) Poprzednie skrzydło było do 115 i byłem przeważony 5-6 kg. Czyli startowa 120-121 kg. Omega jest do 110 przy tej samej startowej przeważenie jest już trochę większe
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
No to masz nieco powyżej 4,5 kg/m. Jeśli dostajesz skrzydło za darmo to bierz. Jeśli masz zapłacić to nie warto.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
ciacholot pisze:Każda motywacja do zejścia z wagi jest bezcenna.
http://zespolmi.pl/post/1448/ciastki.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Przeważone skrzydło ?
uriuk pisze:ciacholot pisze:Każda motywacja do zejścia z wagi jest bezcenna.
http://zespolmi.pl/post/1448/ciastki.
nie musiałeś...
Mariusz Kilian
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 stycznia 2016, 15:16
- Reputation: 2
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Przeważone skrzydło ?
ciacholot pisze:Każda motywacja do zejścia z wagi jest bezcenna.
Właśnie tak. Ostatnio robiłem masę. Teraz mam motywację żeby zrobić rzeźbę
- Piotrek Pokorny
- Posty: 105
- Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
- Reputation: 28
- Lokalizacja: Lublin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
Odgrzeję kotleta, bo potrzebuję porady. Niestety moje plany ze zrzutem wagi nie powiodły się i na początek sezonu różnie może być z wagą.
Powiedzcie mi proszę czy dobrze liczę:
Kupiłem w listopadzie Niviuka Koyota 2 w wersji 28 (materac) - tak, wiem - miałem do niego schudnąć...
Rozpiętość wagowa 92kg - 117kg
Powierzchnia 27,86m2
Wydłużenie 4,87
Sam ważę obecnie 108kg
Skrzydło + uprząż = 12kg
Reszta szpeju ok. 5kg
Masa startowa = 125kg
Rozumiem że obciążenie m2 wynosi w takim razie 125 / 27,86 czyli 4,49, czy też coś pokręciłem?
Jeśli wyliczenie jest prawidłowe, to powstaje następujące pytanie czy przy takim przeważeniu można zaryzykować pierwsze loty do czasu gdy zrzucę bebech (w maju powinno być już okrągłe 100kg)? Z góry dzięki za podpowiedź, bo nie wiem czy zamieniać skrzydło na większe czy po prostu odczekać swoje, a chciałbym latać jak najszybciej.
Powiedzcie mi proszę czy dobrze liczę:
Kupiłem w listopadzie Niviuka Koyota 2 w wersji 28 (materac) - tak, wiem - miałem do niego schudnąć...
Rozpiętość wagowa 92kg - 117kg
Powierzchnia 27,86m2
Wydłużenie 4,87
Sam ważę obecnie 108kg
Skrzydło + uprząż = 12kg
Reszta szpeju ok. 5kg
Masa startowa = 125kg
Rozumiem że obciążenie m2 wynosi w takim razie 125 / 27,86 czyli 4,49, czy też coś pokręciłem?
Jeśli wyliczenie jest prawidłowe, to powstaje następujące pytanie czy przy takim przeważeniu można zaryzykować pierwsze loty do czasu gdy zrzucę bebech (w maju powinno być już okrągłe 100kg)? Z góry dzięki za podpowiedź, bo nie wiem czy zamieniać skrzydło na większe czy po prostu odczekać swoje, a chciałbym latać jak najszybciej.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- Piotrek Pokorny
- Posty: 105
- Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
- Reputation: 28
- Lokalizacja: Lublin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
Jestem świeży jak przebiśnieg w lutym, dlatego tym ostrożniej podchodzę do tematu. Czeka mnie jeszcze trzeci etap i dalszy ciąg nauki. W okolicach Lublina najczęściej dostępny jest krawężnik w Janowcu, więc pewnie tam będę uskuteczniał pierwsze loty jeśli będzie warun.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
To masz problem. Proponuję wyjechać z jakąś szkołą na naukę aktywnego pilotażu i pierwsze kroki w termice. Na tym skrzydle czekają cię tylko zloty. Skrzydło jest ok. Jedynie twoje umiejętności są dla ciebie zagrożeniem, a duże obciążenie powierzchni będzie utrudnieniem przy starcie, lądowaniu oraz w atrakcjach jeśli do takich dojdzie (co jest mało prawdopodobne że dojdzie). Nie zapominaj że przy dużym obciążeniu powierzchni rosną wszystkie prędkości, także te na których ci nie zależy, a więc: opadania, przeciągnięcia, startu, lądowania.
Zbyszek Gotkiewicz
- Piotrek Pokorny
- Posty: 105
- Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
- Reputation: 28
- Lokalizacja: Lublin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
Dzięki za informację. W pierwszej kolejności w takim razie powalczę z bebzonem a później ogarnę planowany III etap, jak już wyrównam masę startową. Alternatywnie zamienię skrzydło na większe, ale to byłoby zbyt łatwe
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
Zrzucisz 25 kg ? Plan ambitny, ale nie wiem czy realny.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Przeważone skrzydło ?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Zrzucisz 25 kg ? Plan ambitny, ale nie wiem czy realny.
Bezpieczne zrzucanie wagi to 1kg/tydzień, nie więcej. I potrzeba motywacji.
25kilo to jest sporo, ale da się zrobić. Niestety na otwarcie sezonu będzie ciężko.
Nie mniej życzę motywacji i powodzenia
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Przeważone skrzydło ?
calhal pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Zrzucisz 25 kg ? Plan ambitny, ale nie wiem czy realny.
Bezpieczne zrzucanie wagi to 1kg/tydzień, nie więcej. I potrzeba motywacji.
25kilo to jest sporo, ale da się zrobić. Niestety na otwarcie sezonu będzie ciężko.
Nie mniej życzę motywacji i powodzenia
1 kg/tydzień? Ja od 10 lat próbuje zrzucić 4 kg. Bez skutku.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Przeważone skrzydło ?
jak chcesz szybko stracić na wadze to kup wagę za 100zł a sprzedaj za 50zł
ps. zaraz pewnie dostanę karę za off topic
ps. zaraz pewnie dostanę karę za off topic
Łukasz Prokop
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Przeważone skrzydło ?
prokopcio pisze:ps. zaraz pewnie dostanę karę za off topic
Kary nie będzie, ale zaiste zacny suchar milordzie...
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
Re: Przeważone skrzydło ?
Ja sam latam na przeważonym o ok 4-5kg EN:D , jak są słabe warunki to muszę się nieźle nakombinować aby się wykręcić , plus jest taki że skrzydło żwawo reaguje i ciasno zawraca więc nie przepuszczam żadnemu bąbelkowi ( jak tylko trwa dłużej niż te 4 sekundy to można się za niego brać) , w turbulentnym powietrzu skrzydło jest dosyć nerwowe trzeba się do tego niestety przyzwyczaić i pilnować go ciągle bo z racji tego że jest to D to front czy klapa błyskawicznie przeradza się w poważniejsze komplikacje a na tym glajcie klapy same nie wychodzą i trzeba się ich pozbyć samemu szybciutko , taka na 50% to trzeba liczyć te 2- 3 zwitki w dół zanim się ja wytrzepie . Samo przeważenie skrzydła usztywnia czaszę się uważam że jest trochę odporniejsze na deformacje co nie zmienia faktu że jak już do niej dojdzie to są gwałtowniejsze. Obecnie noszę się z zamiarem zejścia może na En:C z tym że chcę teraz być w górnym zakresie wagowym powiedzmy te 115kg ... Zobaczymy jak to będzie latać
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
- Reputation: 29
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Przeważone skrzydło ?
Dopytam w w tej kwestii - ostatnio zacząłem dokładać bagażu i się zastanawiać czy nie przesadzę.
Czy to zależy od konkretnego skrzydła przy jakim obciążeniu powierzchni się lepiej zachowuje? Czy każde skrzydło niedoważone ma problem z prędkością i przewianiem, ale ma niskie opadanie, a przeważone będzie stabilniejsze i szybsze?
Po wejściu na wagę z całym plecakiem jest 5kg poniżej limitu, 3,6 kg/m2
Czy to zależy od konkretnego skrzydła przy jakim obciążeniu powierzchni się lepiej zachowuje? Czy każde skrzydło niedoważone ma problem z prędkością i przewianiem, ale ma niskie opadanie, a przeważone będzie stabilniejsze i szybsze?
Po wejściu na wagę z całym plecakiem jest 5kg poniżej limitu, 3,6 kg/m2
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Przeważone skrzydło ?
AndRand pisze:Czy to zależy od konkretnego skrzydła przy jakim obciążeniu powierzchni się lepiej zachowuje?
Co to znaczy lepiej się zachowuje? Czy lepiej w powietrzu się zachowuje glajt klasy A czy D ? to sprawa indywidualna pilota.
Co do pytania o obciążenie powierzchni to jest to prawdziwe dla wszystkich, zwiększając obciążenie powierzchni zawsze zwiększa się prędkość i opadanie, przewianie (przy silnym wietrze) to nic innego jak zbyt mała prędkość więc mocno dociążonym można poradzić sobie przy mocnym wietrze ale z drugiej strony np.na bardzo słabym żaglu większe szanse na utrzymanie się ma skrzydło z małym obciążeniem powierzchni a to przeciążone zostaje bez szans więc coś za coś.
co do atrakcji związanymi bezpośrednio z obciążeniem to już było tyle o obciążeniu powierzchni, że tu nie będę przytaczał znów tematu wchodzenia i wychodzenia klap, frontów, ich konsekwencji etc....
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość